Toon posts:

D:\ Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows opnieuw geinstalleert en tot mijn verbasing klik ik op mijn D: schijf in 'Deze Computer' en krijg ik de melding

"D:\ Toegang geweigerd"

Als ik in de adres balk D: intik dan kan ik wel op mijn D komen, heb de nieuwste update van Zone Alarm Anti-Virus en heeft geen virussen gedetecteert. Voor de herinstallatie werkte de D prima. De C: werkt ook verders prima, hoe loss ik dit probleem op?

Alvast bedankt

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je hebt waarschijnlijk je default security (NTFS) settings van je D schijf veranderd. Bijv. Administrators eraf gehaald en je eigen user toegevoegd.

Aangezien je windows opnieuw geinstalleerd is, bestaat de SID van de user die rechten heeft op D niet meer in je SAM. En heeft de SID van je "nieuwe" gebruiker geen rechten op D.

Je kunt de ownership over de drive en onderliggende folder nemen door naar de security tab van je drive eigenschappen te gaan. Je kunt daar ook je "nieuwe" gebruiker toevoegen en deze full control geven.

Je kunt ook proberen om de "Setup security.inf"aan te passen en uit te voeren op je D schijf.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gaan kijken bij de beveiliging en machtingen van de D schijf en er zijn 5 objecten

Administrators
Gebruiks
MijnAccount
MAKER EIGENAAR
SYSTEM

allemaal hebben ze volledig beheer behalve MAKER EIGENAAR, die gaat elke keer weer terug naar niets aangevinkt nadat ik toepassen druk. Mis ik iets?

Dat van die "Setup security.inf" aanpassen en uitvoeren snap ik helaas niets van, heb wel et bestand gevonden en gekeken maar wat moet ik aanpassen en hoe voer ik het uit op de D?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit mag je even overnieuw proberen.

Omdat je startpost bepaalde essentiele zaken overslaat (zoals je Windows versie) krijg je nu adviezen aangereikt die óf compleet fout zijn, óf helemaal niet van toepassing zijn.

Gaarne dus even opnieuw beginnen, en zorg dat je dit keer het Windows Clients - Beleid ook in de gaten houdt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.