Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 02:26
Na bijna drie jaar trouwe dienst heeft mijn Cowon iAudio X5L nu een probleem. Het geluid komt alleen uit het rechterdopje, tenzij ik de aansluiting van mijn oordopjes lichtjes naar boven duw (en zo vasthoud). Het lijkt er dus op dat er ergens binnenin iets (te) los is gaan zitten. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en ervaring hebben met de service van Cowon buiten de reguliere garantieperiode? Ik heb de speler gekocht bij RAF dus ik zou naar de winkel terug kunnen maar het wordt ongetwijfeld sowieso opsturen en dus betalen. De vraag is wat zoiets ongeveer gaat kosten? Ik zit er niet op te wachten een andere speler te moeten kopen, ik zou namelijk niet weten welke omdat er in drie jaar vrijwel geen vooruitgang is geboekt op dit gebied. Leuk al die fancy flash spelers maar 16 GB is gewoon een achteruitgang en ik heb al een telefoon met 8 GB (Touch HD). Videofunctie kan ik wel missen want die zit op m'n HTC. De accu van mijn X5L is nog ruim voldoende, de geluidskwaliteit geeft me ook allerminst reden tot klagen en ik ben dol op de klassieke mappenstructuur dus eigenlijk wil ik gewoon geen ander apparaat.

Dus: wie heeft dit probleem ook gehad en hoe is het toen opgelost?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klinkt erg bekend,heb ik ook gehad
mocht je zelf kunnen solderen,even open maken en de pootjes die eraan zitten voorzien van wat extra soldeer :) dan heb je gewoon weer aan beide kanten geluid,daardoor heb ik mijn x5 ook al een langer leven gegeven ;) aangezien ik ook vond dat er niets beters op de markt is gekomen :)

[ Voor 23% gewijzigd door mrsar op 21-12-2008 20:25 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-11 02:26
mrsar schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:24:
klinkt erg bekend,heb ik ook gehad
mocht je zelf kunnen solderen,even open maken en de pootjes die eraan zitten voorzien van wat extra soldeer :) dan heb je gewoon weer aan beide kanten geluid,daardoor heb ik mijn x5 ook al een langer leven gegeven ;) aangezien ik ook vond dat er niets beters op de markt is gekomen :)
Hm, dat kan ik helaas niet zelf, maar het betekent wel dat het vrij eenvoudig op te lossen is..? Doet jouw X5 het nog steeds of is die later alsnog gesneuveld?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Had dit met een oude IMP-64 van Inovix. Gewoon ding opengeschroefd, contactpunten van de connector even opnieuw gesoldeerd, waarna 't ding weer normaal werkte :)

spoiler:
Totdat ie na een tijdje een "close encounter" kreeg met de stoep, waarna ik maar een iAudio G3 (ondertussen D2) had gehaald....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LVGH schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:28:
[...]

Hm, dat kan ik helaas niet zelf, maar het betekent wel dat het vrij eenvoudig op te lossen is..? Doet jouw X5 het nog steeds of is die later alsnog gesneuveld?
Ik denk dat hij uiteindelijk wel zou sneuvelen ;) Die dingen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven.

Maar is er niemand in je buurt die toevallig het kan. Handige kennis/oom/vriend? Repareren van zoiets doodsimpels zou je zelfs zelf kunnen proberen. Het is of een bolletje tin en wat lef of 200 a 300 euro aan een nieuw apparaat wat voldoet aan jou eisen :X Keuze snel gemaakt.

Het is inderdaad een vrij simpel probleem. Gebeurd wel vaker met mp3 spelers, heb het zelf ook al met wat Sandisk's gehad en wat andere merken.

Als je 16GB te weinig vind kun je kijken naar de 16GB Cowon D2( ja ook goed geluid dus) en die uitbreiden met een 16GB kaartje. Zelfs 32 GB SD kaartjes zouden moeten werken in het apparaat. Wat dus zou betekenen dat je een capaciteit hebt van ongeveer 48GB. 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

LVGH schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:28:
[...]

sinds ik mijn x5 heb gesoldeerd,werkt deze nog steeds goed :)

het is trouwens echt een hele simpele klus.
onderkant eraf,dan goed aan de bovenkant kijken en 2 kleine schroefjes loshalen,het gedeelte van de ingang kan in zijn geheel los (zit op zijn eigen stukje pcb).
dan even solderen (klein beetje erbij op 2 a3 v/d 4 pootjes) en weer alles terug

(let op de 2 draadjes van de microfoon en antenne)

dichtmaken,en weer verder genieten :)

heb laatst ook de accu vervangen,dan moet je de x5 iets verder uit elkaar halen,maar het wijst zich allemaal best goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 29-12-2008 13:40 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:01
schopje, ik ben echt een nono op dit gebeuren, betreft de x5l speler van m'n moeder en die vind hem toch wel erg fijn met klassieke en oudere muziek.
Heeft iemand wellicht een guide wat te doen? liefst met veel grote plaatjes ;)

Wil de accu ook vervangen, wat is het handigst om te doen met een x5l? Welke grote accu kan je het beste aanschaffen? (heb al gezocht maar eigenlijk zie ik primair verhalen over de x5)

Moet in ieder geval 2 accu's bestellen:
http://www.digimemcards.co.uk/html/iaudio_mp3_batteries.html

En het rode draadje liet ook los bij het uiterst voorzichtig uit elkaar halen van de speler :/

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 07-11-2009 16:50 ]

Pagina: 1