Vista 64bit SP1 Engels wil niet activeren op 32bit NL key

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb vorig jaar Vista Ultimate 32bit NL, zonder SP1, geïnstalleerd en geactiveerd met een legitieme MSDN key (via werk).
Nu wil ik een 64 bit versie installeren, ik heb een Engelse 64bit DVD met SP1 erop, maar die wil niet activeren en beweert dat de key al in gebruik is. Dat klopt natuurlijk, maar het is op mijn pc die dus al geactiveerd was.

Waar zou dit aan liggen? Ik denk aan één van deze verschillen met mijn originele install:
- SP1 geslipstreamed
- Taal is EN, was NL
- 64 bit t.o.v. 32 bit (dit betwijfel ik, want ik lees meerdere topics waaruit blijkt dat het niet uitmaakt)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Probeer gewoon te activeren en bel dan Microsoft op het 0800-nummer? Leg daar even uit hoe het zit en ze helpen je zo.

We are shaping the future

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Alex) schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:43:
Probeer gewoon te activeren en bel dan Microsoft op het 0800-nummer? Leg daar even uit hoe het zit en ze helpen je zo.
Ik heb die tel. optie ook geprobeerd, maar dan krijg je zo'n sprekende computer en moet je met nummertjes in de weer en uiteindelijk krijg ik dan dezelfde boodschap, dat de key al in gebruik is.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Je kunt ook kiezen voor een medewerker toch? (tijd geleden dat ik gebeld heb met MS)

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:13
moet je betaalde nr. kiezen ipv van de gratis variant.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als ik dat nummer bel, krijg ik gewoon een medewerker aan de lijn na het invoeren van de nummertjes. Er wordt dan gevraagd waarom het mislukt, en dan krijg je een nieuwe reeks cijfertjes en dan werkt 't.

We are shaping the future

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon geen nummers invoeren werkt ook (dwz werkte altijd). Je zal dan worden doorverbonden naar een medewerker.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Gelukt. Ik heb een NL Vista64 bit zonder SP1 gevonden en die wilde aanvankelijk ook niet activeren. Toen telefonisch geprobeerd en dat lukte wel. Het maffe is wel dat die automaat vraagt of het product op 1 of op meerdere pc's is geïnstalleerd. Ik gekozen voor meerdere pc's, het is immers een MSDN key die een aantal collega's ook gebruiken, krijg ik te horen dat het niet kan met die key :? . Toen nog eens geprobeerd en gekozen voor 1 pc, toen lukte het gewoon.
Nou ja, blij dat ik nu 64bit kan draaien zonder allerlei illegale gehackte shit.
Pagina: 1