Toon posts:

[Finder] Netwerkkoppelingen automatisch toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een QNAP nas met NFS. Via mijn TVIX-media player werkt deze koppeling helemaal goed.
Nu heb ik de nfs share ook toegevoegd mbv adreslijsthulpprogramma (directory utility). Vervolgens kreeg ik het ip adres te zien in finder onder gedeeld.
Echter na weer de computer opgestart te hebben krijg ik deze nergens meer te zien. Wel in het adreslijsthulpprogramma en daar staat hij nog steeds goed. Hoe krijg ik deze nu weer in de finder?
Ik wil dus dat deze er automatisch komt in te staan, daarom staat deze toch ook in de nfs lijst bij adreslijsthulpprogramma?
Als iemand me kan helpen graag.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Systeemvoorkeuren - Accounts - tabje Inloggen en even de share toevoegen als opstart item (share moet natuurlijk wel zichtbaar zijn in de Finder om toe te voegen).

Verwijderd

Topicstarter
Kapitein Prozac schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:30:
Systeemvoorkeuren - Accounts - tabje Inloggen en even de share toevoegen als opstart item (share moet natuurlijk wel zichtbaar zijn in de Finder om toe te voegen).
Dat is dus het probleem dat ik de share niet meer kan zien in de finder.
Ik koppel hem via het adreslijsthulpprogramma als /Volumes/Qmedia
Ik vraag me echter af of dat Volumes goed is en waar dit naar verwijst.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik lees net dat het gemount moet worden in /private/mnt.

Meer info via google met als keywords: mac nfs finder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemound naar /gedeeld/qmedia etc
de gedeeld map kon ik nu zien op mijn macintosh hd en deze heb ik versleept naar locaties waar hij staat.
Hij blijft daar nu staan.
Wat ik niet begrijp is hoe de verschillende mount locaties in elkaar zitten. /Volumes/ werd niet zichtbaar. Of is deze speciaal gereserveerd voor iets?
Heb het in ieder geval werken door map gedeeld nu en lijkt goed te werken ook bij opnieuw opstarten

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Volgens mij is /Volumes inderdaad gereserveerd voor de automount functie van OS X en kun je daar beter niet met de hand mounts gaan aanmaken, al was het maar om verwarring te voorkomen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1