Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Sinds kort ben ik in het bezit van een Canon 980IS camera.
De camera werkt prima, ik loop alleen tegen een probleem aan met het maken van filmpjes.
De filmpjes komen er allemaal uit als mov filmpjes, en ik heb ze veel liever in av(mpeg4) formaate.

Een kennis van mij heeft 960IS, en daar kwamen er wel gewoon avi filmpjes uit.
In de handleidingen kan ik er nergens iets over vinden, en ook met het doorzoeken van de menu's kom ik er niet uit.

Heeft iemand enig idee of dit ergens in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afaik niet in te stellen, je zit vast aan die .mov's...
Probeer MPEG Streamclip eens voor de conversie naar .avi.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
dodge_911 schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:27:
Afaik niet in te stellen, je zit vast aan die .mov's...
Probeer MPEG Streamclip eens voor de conversie naar .avi.
Hmmm... da's balen, hebben ze dat ergens tussen de 960 en 980 veranderd?
Er zit wel een conversie tooltje ook bij de camera, maar om nou elk filmpje te moeten converteren...

Er zijn trouwens veel paginja's van webshops die beweren dat ie in avi opneemt, zoals http://www.misco.nl/produ...IXUS%20980IS%20zilver.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
AtlonXP1800 schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:31:
[...]

Hmmm... da's balen, hebben ze dat ergens tussen de 960 en 980 veranderd?
Er zit wel een conversie tooltje ook bij de camera, maar om nou elk filmpje te moeten converteren...

Er zijn trouwens veel paginja's van webshops die beweren dat ie in avi opneemt, zoals http://www.misco.nl/produ...IXUS%20980IS%20zilver.htm
Wat is het grote voordeel van .avi tegenover .mov?
Voorzover ik weet zijn er geen, avi is non compressed serie van foto's met geluid. Mov is wel compressed met en degelijke audio stream. Ook bij montage en bewerking werk ik liever met mov's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avi is alleen maar een container, zegt voor de rest niets over de inhoud daarvan. Mov is ook maar een container.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

.mov is net zoals .avi een containerformaat, geen codec op zich. MPEG4 is ook een specificatie die meerdere manieren beschrijft om audio en video te coderen, dus zegt op zichzelf ook vrij weinig.

Om te weten welke video en audio codec er gebruikt wordt moet je hem openen in een mediaspeler die hem kan afspelen (bijvoorbeeld VLC) en de eigenschappen van het bestand bekijken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Klopt, het zijn inderdaad containers. Ik zou alleen veel liever een standaard formaat hebben, wat ik gewoon met windows media player af kan spelen, dan een apple formaat (sorry, ben geen apple fan).

Als ik deze filmpje af wil spelen met WMP krijg ik geen geluid.
Ik heb net even met gspot geprobeerd te achterhalen wat voor codec het is, maar daar wordt het nog niet echt duidelijk van:

Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g55/erikL1/Screenshot-21-12-200821_04_59.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer MP4Cam2AVI

Die gooit mpeg4/mjpeg-streams rechtstreeks uit een mov-container in een avi-container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan de filmpjes ook afspelen met mplayer, zoomplayer, vlc, of windowsmediaplayer.
Het CCCP codecpack komt met zoomplayer en diverse codecs ondermeer met H.264
dat Canon tegewoordig gebruikt.
Kies openen met of hernoem .mov naar .avi ...

Quicktime voor windows is inderdaad niet zo quick.

[ Voor 17% gewijzigd door bouwfraude op 23-12-2008 12:00 ]

Pagina: 1