(1) is mijn huidige situatie. De router is hier een all-in-one philips adsl modem / router / wireless access-point / firewall die bij de Belgacom installatie kwam. Aansluitingen hierop zijn WAN ( -> telefoonstekker ), LAN 1 ( -> PC 1 ), LAN 2 ( -> NAS ), LAN 3 ( -> naar laptop als deze op bureau staat ) en LAN 4 ( -> naar settopbox TV ). Dit alles staat op het gelijkvloers. Echter in sommige kamers op de eerste verdieping heb ik een slechte wifi ontvangst ( 1/2 blokjes op laptop en 0 op 2e pc ( welke wel een slechte D-link wifi kaart heeft ) ).
Nu vroeg ik me af of het mogelijk was een wireless access point / router bij te kopen en deze in te stellen zo als op (2). De laptop is hierbij niet uit het plaatje verdwenen maar zweeft wat rond / moet op verschillende plaatsen in te pluggen zijn.
Is dit mogelijk of kunnen deze dingen enkel hun eigen wifi-netwerk ontvangen / verzenden. Wat zou dan een goede aankoop voor de 2e router zijn? Wat mag ik zeker niet vergeten? ( Dingen als dhcp uitzetten op 2e router ) Ik vraag dit hier omdat ik ook niet goed weet op welke termen ik moet googlen.