Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort mijn laptop op te schonen en windows opnieuw, clean te installeren.. Nu heb ik hier thuis twee dvd's..

Eentje met Windows Media Center 2005 (wat ik nu draai) en eentje met de upgrade naar Vista Home Premium en die kon je als het goed is ook clean installeren..

Maar nu is de vraag, welke kan ik het beste clean installeren?

Hieronder mijn laptop specs, mogelijk wordt binnenkort het geheugen ge-upgrade naar 2gb..

ACER Aspire 5633WLMi_120 notebook

* Merk processor : Intel
* Type processor : Core 2 Duo T5500
* Kloksnelheid : 1.66 GHz
* Cachegeheugen : 1024 KB
* Bustechnologie : 667 MHz
* Intern geheugen : 1024 MB
* Harde schijf : 120 GB
* CD/DVD (RW) : double layer DVD
* Diskettestation : nee
* Grafische kaart : Intel Graphics Media Accelerator 950
* Grafisch geheugen : 128 MB
* Shared videogeheugen : ja
* Modem : 56k6 V.92
* IEEE 1394 : nee
* Netwerkkaart : ja
* Parallelpoort : nee
* Seriële poorten : nee
* USB-poorten : 3x USB 2.0
* TV-out : nee
* Touchpad : ja
* Accu : Li-ion
* PCMCIA : PCMCIA
* Schermformaat : 15.4 inch
* Widescreen scherm : ja
* Besturingssysteem : Win XP MediaCenter
* IRDA : nee
* WiFi : 802.11g
* Garantie : pick-up & return
* Garantieduur : 12 maanden
* Bluetooth : nee
* Ingebouwde webcam : ja
* Nummeriek toetsenbord : nee
* Geheugenkaartlezer : ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
XP neemt zowiezo minder recources in beslag, en zal soepeler draaien...
Wil je Vista, dan moet je zeker die ram-update doen, wil je dat je laptop ietwat soepel loopt.

Het media center van Vista schijnt echter wel net iets prettiger te werken dan dat van XP, al is dat niet mijn eigen ervaring (ik gebruik het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neemt vista echt zoveel geheugen in beslag? Ook als je dat Aero uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Degene die je het beste kan installeren lijkt me degene waar je de meeste ervaring mee hebt. Wij kunnen hier die keuze niet voor je maken natuurlijk. In het kader van mijn motto "stop living in the past" zeg ik gewoon Vista! Maargoed dat is niet echt onderbouwd net als de twee posts hierboven. Hetgeen gelijk mijn vermoeden over de levensvatbaarheid van dit topic enigzins bevestigt.

Je moet met de reviews op internet, en de topics op GoT toch echt zelf wel een beslissing kunnen nemen, je specs hier zo dumpen gaat natuurlijk niet werken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja en als ik m'n specs niet plaats gaat er gevraagd worden naar m'n specs want vista is meer specs afhankelijk dan XP..

En tjah ik heb dan wel weinig tot geen ervaring in Vista maar ik leer snel, het was ook meer bedoeld om te kijken specs afhankelijk wat goed was om te installeren..

Maarja anders installeer ik vista gewoon en wordt dat niks dan ga ik terug naar xp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geheugen upgraden naar 2GB, maar het liefst 3GB.

En als het kan je harde schijf ook vervangen door een 7200 toeren schijf. Een Seagate Momentus 7200.3 of een Western Digital Scorpio Black bijvoorbeeld, daar ga je veel plezier van hebben. Vooral wanneer je huidige schijf 4200rpm is.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tis een 5400 rpm schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Laptop HD vervange wordt natuurlijk niet zo makkelijk, maarja wat wil je zelf dan ook Vista en nieuwe features of goold old xp?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Xp. Je kan er uiteindelijk hetzelfde mee en is lichter en dat wil je graag op een laptop.
Pagina: 1