In windows is het netwerk vaak gewoon traag en duurt het eindeloos voordat computers verschijnen in de lijst. maar op mijn leopard komen ze vaak gewoon niet totdat ik gereboot hebt, servers komen niet in de finder lijst en ook niet in het netwerk overzicht terwijl ze wel aanstaan (eentje gaat nooit uit) het betreft zowel windows al linux (samba) bakken die niet op komen dagen, in finder staan dus of alle netwerklocaties, of geen. als er geen staan moet ik handmatig gaan zoeken naar locaties met command+k dan het ip intikken dan een error afwachten en met geluk doetie het, met een mac moet dit makkelijker kunnen dus hoe los ik dit op?
macbook (wit) 2.4 ghz, wireless
naar router
rest is bekabeld
mvg, Sven van de Scheur
zoals al vermeld als je goed leest, heb ik geprobeerd handmatig te verbinden met de share via verbind met server (command k) en dan het ip ingeven. dit werkt na wat errors en de server komt in de lijst te staan, dat heb ik dus allang geprobeerd, maar het gaat erom dat het regelmatig niets weergeeft in de netwerk browser. (ja computers herstart helpt niet). ik zoek altijd zelf voordat ik post dus het keer op keer moeten vermelden vind ik een beetje dubbelop... google. ik krijg geen foutmeldingen. er staat gewoon niets in de lijst. punt. en als ik wist waarom het niet werkte kon ik mischien mij zelf wel helpen
macbook (wit) 2.4 ghz, wireless
naar router
rest is bekabeld
mvg, Sven van de Scheur
zoals al vermeld als je goed leest, heb ik geprobeerd handmatig te verbinden met de share via verbind met server (command k) en dan het ip ingeven. dit werkt na wat errors en de server komt in de lijst te staan, dat heb ik dus allang geprobeerd, maar het gaat erom dat het regelmatig niets weergeeft in de netwerk browser. (ja computers herstart helpt niet). ik zoek altijd zelf voordat ik post dus het keer op keer moeten vermelden vind ik een beetje dubbelop... google. ik krijg geen foutmeldingen. er staat gewoon niets in de lijst. punt. en als ik wist waarom het niet werkte kon ik mischien mij zelf wel helpen