Ik wil deze week eens langs de elektronicaboer om te kijken voor een receiver en een setje stereospeakers. Ik wil graag wat nieuws, omdat ik mijn huidige 5.1-set van Creative (P580, jaar of 6/7 terug ongeveer 100 euro, kunnen jullie de kwaliteit beetje inschatten) te beperkt vind, zowel qua geluid als technische mogelijkheden. Ik heb op internet al veel rondgekeken om kennis op te doen over de zaken waar ik op moet letten, maar verkopers blijven verkopers (Ben er zelf ook eentje
), dus graag zou ik wat adviezen willen hebben over de zaken waar ik op moet letten als ik in de winkel mijn spul ga kopen.
Even een situatieschets: Ik wil mijn iMac (via Toslink), mijn iPod dock (via 3,5mm) en als ik met een half jaartje op kamers ga ook mijn TV (als het budget het toelaat wordt dat een LCD-TV met HDMI) er als bronnen op aansluiten. Graag zou ik naast de speakers ook mijn koptelefoon (via 3,5mm) permanent willen aansluiten, op zo'n manier dat ik tussen beide outputs kan schakelen.
Mijn budget is 500 euro, mocht er iets heel moois zijn, dan is 600 euro het uiterste maximum. De eisen waar ik zelf al op ben gekomen:
Ik heb van die 5.1-set dus ook een 17W subwoofer. Heeft het nut die bij de stereospeakers te gaan gebruiken of gaat dat alleen ten koste van het geluid?
Ik hoef geen adviezen wat betreft producten (mag natuurlijk wel
). Wat ik graag wil weten zijn de valkuilen bij het zoeken naar dergelijke apparatuur en eventuele specs die in mijn situatie erg handig zouden zijn.
Alvast bedankt!
Even een situatieschets: Ik wil mijn iMac (via Toslink), mijn iPod dock (via 3,5mm) en als ik met een half jaartje op kamers ga ook mijn TV (als het budget het toelaat wordt dat een LCD-TV met HDMI) er als bronnen op aansluiten. Graag zou ik naast de speakers ook mijn koptelefoon (via 3,5mm) permanent willen aansluiten, op zo'n manier dat ik tussen beide outputs kan schakelen.
Mijn budget is 500 euro, mocht er iets heel moois zijn, dan is 600 euro het uiterste maximum. De eisen waar ik zelf al op ben gekomen:
- Optische input.
- 3,5mm-ingang (schakelbaar)
- 3,5mm-uitgang (schakelbaar)
- HDMI-ingang
Ik heb van die 5.1-set dus ook een 17W subwoofer. Heeft het nut die bij de stereospeakers te gaan gebruiken of gaat dat alleen ten koste van het geluid?
Ik hoef geen adviezen wat betreft producten (mag natuurlijk wel
Alvast bedankt!