Toon posts:

2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een vraagje, ik wil graag een 2e beeldscherm op mijn computer aansluiten. Ik heb de volgende videokaart NVIDIA Geforce 7300 SE/7200 GS

Iemand ening idee of dit gaat lukken??

Als ik hem aansluit gebeurd er in ieder geval helemaal niks. (normale scherm doet het wel)

ik heb al gelezen dat ik hier mijn 2e beeldscherm moet activeren(zie hier onder). Alleen bij mij heb ik maar 1 beeldscherm staan. Als ik de hier onder beschreven handeling uitvoor op mijn laptop dan kan ik het 2e scherm wel activeren.

Vervolgens ga je naar bureaublad > rechtermuis>eigenschappen>instellingen> selecteer je 2e beeldscherm>ok

Nu heb ik weer ergens gelezen dat je de software van je videokaart kunt instellen.
Vervolgens ga je naar bureaublad > rechtermuis>eigenschappen>instellingen>geavanceerd>dan pak ik het tabblad van mijn videokaart NVIDIA Geforce 7300 SE/7200 GS>Het NVIDIA configuratie scherm starten>

daar staat vervolgens Set up multiple displays, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van

hoop dat iemand mij een beetje kan helpen??
gr rienk

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ook al je deze dingen niet doet zou het moeten werken in clone modus. Je ziet dus helemaal niks? In dat geval betwijfel ik of je het scherm wel goed hebt aangesloten en ook de voeding goed is aangesloten op het stopcontact.

Over wat voor schermen en soort aansluiting hebben het het? D-SUB, DVI, HDMI?

[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 21-12-2008 14:43 ]

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:24

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Als je bij de instellingen van je beeldschermen maar 1 monitor ziet dan ziet je kaart de 2e gewoon niet.
Zit hij goed aangesloten? Heb je je PC eerst uitgezet voor je hem aansloot?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor jullie reactie,

Het gaat om een D-SUB aansluiting. Volgens mij zit alles goed aangesloten. Als ik de kabel van mijn hoofdscherm verwissel met die van mijn extra scherm is de situatie anders om. Hoofdscherm doet het niet en extra scherm weer wel.

Ik denk dan dat mijn kaart hem dan niet leest, toch?

Wat moet ik in zo'n geval doen dan? nieuwe kaart? het is een nieuwe pc namelijk, niet echt belang bij

gr rienk

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sluit het 2e beeldscherm eens aan op de 1e aansluiting, en sluit uit of de boel uberhaupt werkt (monitor, kabels e.d.)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voordat je in windows komt (BIOS etc) krijg je dan wel enig beeld op dat extra scherm? Wanneer dat niet zo is is de kans best groot dat het niet gaat lukken.

• Avalaxy
Ik denk eerder dat je 2e uitgang dan kapot is en je dus een nieuwe kaart moet kopen.

Bij mij is het zo dat als ik m'n 2e monitor aansluit deze standaard werkt in clone modus. Volgens mij kan ik deze ook alleen maar uitschakelen door dit ofwel fysiek te doen, of Ultramon te gebruiken.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Als je alleen één monitor op de 2e aansluiting aansluit, wat doet hij dan?
Doet hij niks, dan is de aansluiting hoogst waarschijnlijk kapot.

Humankind… be both.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
nvm, verkeerd gelezen

[ Voor 90% gewijzigd door TrekDude101 op 21-12-2008 15:54 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

"windows desktop uitbreiden naar deze monitor" aangevinkt?
of zie je daar ook maar 1 scherm?

• Avalaxy
AlexanderB schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:04:
"windows desktop uitbreiden naar deze monitor" aangevinkt?
of zie je daar ook maar 1 scherm?
Dat gaat natuurlijk niet helpen als het scherm zelfs niet in clone modus werkt ;)

• Spike_wolf

Spike_wolf

9 van de 10 keer doet een 2e aangesloten monitor sowisoo niks ;)
Die moet je eerst inschakelen (makkelijkste manier is om uitbreiden aan te vinken) ;)

Humankind… be both.

Pagina: 1