XBOX speelt media bij streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 13:34
Wanneer je media met WMP11 streamt over je XBOX360 naar de TV, dan heb ik het toch bij het goede einde als ik zeg dat het de XBOX-hardware is die bijvoorbeeld de .avi decodeert en afspeelt, niet de gfx in de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee je host pc doet dan het encodeer werk en je xbox weer het decodeer werk. Maar je pc heeft dan dus het meeste te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 13:34
ok, maar we hebben het dan over de cpu die het druk krijgt en niet de gpu, right? Het genereren van het beeld komt voor rekening van de ATi Xenos in de XBOX, or so I gather?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het generen van het beeld gebeurt door je XBOX ja (dat is dus het decoderen) maar je windows pc zal het beeld dus eerst moeten encoderen en dat kost inderdaad behoorlijk veel cpu.

Ik ga er even vanuit tenminste dat je echt een stream maakt op je pc en die afspeeltop je XBOX, als je werkt met een netwerkshare met daarop .avi bestanden en die benadert met je xbox dan werkt alleen je xbox natuurlijk (je pc heeft dan alleen lichte schijfactiviteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:46

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk niet dat er veen geencodeerd wordt, je pc hoeft alleen een datastroompje op te zetten en de data gewoon naar de box te sturen, die doet het rekenwerk wel. Ik heb net op mijn 360 een 1080p wmv (AvP Requiem) aangezet die op mijn pc staat, mijn cpu gebruik en geheugenverbruik stijgt nog geen procent, als ik dezelfde wmv lokaal op de pc draai dan doet mediaplayer classic (zonder GPU acceleratie) gemiddeld een 15% cpu.

Als je harde schijf niet antiek is (en je niet aan het defragmenteren, virusscannen en spywarescannen tegelijk bent) en je netwerk op orde dan heb je geen snelle hardware nodig om een film te streamen naar je 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Misschien ook handig als je even vermeld wat voor hardware jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 09:53
retspan schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:28:
Wanneer je media met WMP11 streamt over je XBOX360 naar de TV, dan heb ik het toch bij het goede einde als ik zeg dat het de XBOX-hardware is die bijvoorbeeld de .avi decodeert en afspeelt, niet de gfx in de PC?
Ik zie hier nogal verwarrende antwoorden staan.
Dat komt doordat er 2 sitaties zijn:

1. Je PC doet niets en je 360 decodeert alleen maar. Dit gebeurt in het geval van WMP11 en door de 360 ondersteunde formaten.

2. Je PC codeertm en je 360 decodeert. Dit gebeurt als je een programma als tversity gebruikt, om on-the-fly niet ondersteunde formaten als .mkv ,naar de 360 te sturen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
yzf1kr schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:09:
[...]

Ik zie hier nogal verwarrende antwoorden staan.
Dat komt doordat er 2 sitaties zijn:

1. Je PC doet niets en je 360 decodeert alleen maar. Dit gebeurt in het geval van WMP11 en door de 360 ondersteunde formaten.

2. Je PC codeertm en je 360 decodeert. Dit gebeurt als je een programma als tversity gebruikt, om on-the-fly niet ondersteunde formaten als .mkv ,naar de 360 te sturen.
Precies ja, ik ging eerst van het tweede uit en dan werken zowel pc als xbox.

Maar inmiddels denk ik dat de ts eerder met optie twee te maken heeft en dan werkt eigenlijk alleen de xbox, het aanleveren van de data kun je bijna niet merken aan je pc...

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 21-12-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 21:29
Ik heb ooit is een hd film naar m'n 360 gestreamed van een p3 pc :+
De pc kon het bestand niet soepel afspelen, maar de 360 speelde het wel goed af.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Pagina: 1