Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] LogonUI.exe vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb net op mijn EEE PC een schone XP SP3 installatie gedraaid. Werkt perfect, echter tijdens het opstarten na het windows loadertje, komt er een zwart scherm waar een prompt verschijnt met als naam C:\...\logonui.exe. Dit blijft lang in beeld en dan komt de classic login in beeld ipv de 'XP look'.

Ik heb al wat gekeken wat je kunt doen (oa dingen in het register aanpassen), maar deze dingen zijn al zo ingeschakeld als in die handleidingen/topics staat. Op de XP CD staat Logonui.ex_ in de i386 dir. Kan ik die gewoon kopieren naar \Windows\System32? Of is er een betere oplossing?

PS, ik heb niet met logonui.exe zitten klooien, is gewoon direct al met deze installatie gekomen ook al bij de eerste keer opstarten.
Thx.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat je theme service niet gewoon uit? Heb je een originele cd gebruik of een of andere vage slipstream van internet?

• GWTommy
Ik heb een CD gepakt en met zo'n USB Multiboot iets een bootable USB stick gemaakt en daarmee geinstalleerd. En theme service?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

de .EX_ bestanden en andere bestanden die eindigen op _ zijn gecomprimeerd dus als je die wilt kopiëren zul je op z'n minst even expand moeten gebruiken. De recovery console op de XP CD kan erg nuttig zijn hierbij.

• GWTommy
Dat weet ik, kan ik expand ook in de prompt van cmd gebruiken?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

GWTommy schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:39:
Dat weet ik, kan ik expand ook in de prompt van cmd gebruiken?
Yup.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check ook of er bij het Control Panel wel staat om het welkom scherm te gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• GWTommy
Sorry voor deze late post, ik heb het probleem al opgelost, ergens een progje gevonden, home-made van iemand, op een knop drukken en het was geregeld, weet niet meer waar ik het vandaan had.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
GWTommy schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:10:
Sorry voor deze late post, ik heb het probleem al opgelost, ergens een progje gevonden, home-made van iemand, op een knop drukken en het was geregeld, weet niet meer waar ik het vandaan had.
Heb je dat nog...? want sinds gisteren heb ik het zelfde probleem, zomaar out of the blue 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
Vorige week heb ik ook mijn EEE PC''s voorzien van een nieuwe XP instal en nu krijg ik het weer :( 8)7, Is hier meer over bekend want dit lijkt zomaar te komen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het heeft een oorzaak.

Kun je daar wat mee?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• crack_en_hack
alt-92 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:58:
Het heeft een oorzaak.

Kun je daar wat mee?
Nee niet echt, Het komt na een verse instal van originele CD, verder is er nog helemaal niks mee gedaan.

Als ik na die melding 12x die meling wegklik kom ik bij het klassieke inlog scherm en zodra ik mn desktop zie krijg ik allemaal DEP meldingen voor mn kiezen.

Na die te hebben uitgezet in boot.ini is het probleem er nog steeds.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat komt ook omdat je niet aangeeft wat je zelf aan problem solving hebt gedaan.
Garbage in == garbage out.

Oftewel: ga gericht troubleshooten in eventlogs, setup logs, ga debuggen en kijk of je dan iets meer kan achterhalen dan 'het werkt niet'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1