Suggestie voor drivecage..

Pagina: 1
Acties:

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 13:12
Ik heb een half jaartje geleden een nasje zelfbouw gemaakt, daar heb ik 3 harddisks in.
Nu is het zo dat het systeempje nog maar net stil genoeg is voor de huiskamer, edoch wil ik de harde schijven in wisselframepjes plaatsen zodat ik de individuele schijfbenaderingen kan zien en bij een defecte schijf eenvoudig de schijf uit het wisselframe kan halen om deze om te wisselen.
Ik wil echter niet meer geluid horen dan ik nu al hoor.
De Addonics AE4RCS35NSA-B lijkt mij wel een mooi wisselframe, echter ik heb geen idee of die fan die erachter zit nog een beetje koest te houden is, ook sta ik open voor alternatieven.

Iemand ervaring met dit model Addonics wisselframe ? Of suggesties voor overige oplossingen ? Moet wel zo stil mogelijk zijn, het zijn 7200 toeren schijven, die hoeven toch niet zo heel nodig gekoeld te worden ?
Het systeem staat gemiddeld 5x24 in de week aan,soms de weekenden ook.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb hier twee van die units staan, alleen nog niet ingebouwd. Gaat vandeweek gebeuren. Ik hoor echter van andere gebruikers dat de units verre van stil zijn. Nou maakt dat in mijn geval niet uit, server staat toch achteraf, maar ik denk dat het voor jou niet helemaal zal gaan werken. Er zit bij de fan wel een low/high knopje, maar ik denk dat er zelfs op low teveel geluid uit zal komen voor een huiskamersysteem.

P R N D

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat dacht je van deze oplossing, voor de schijfbenaderingen

http://hachi.kuiki.net/projects/ide-led/

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 21-12-2008 14:20 ]

Iperf

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
fish schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:19:
wat dacht je van deze oplossing, voor de schijfbenaderingen

http://hachi.kuiki.net/projects/ide-led/
Werkt niet met SATA schijven :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

het gaat fish om de manier van monteren, 4 schijven aan n plankje, plankje in je case schuiven. geen slim idee, denk ik eigenlijk..

dr zijn ook drivecages zonder fan te krijgen :) meestal zitten dr toch genoeg gaten in om de boel koel te houden, dus zou het geen verschil moeten maken met de drives in de standaard mounting in de kast.

• nose

nose

size matters

AlexanderB schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:33:
dr zijn ook drivecages zonder fan te krijgen :) meestal zitten dr toch genoeg gaten in om de boel koel te houden, dus zou het geen verschil moeten maken met de drives in de standaard mounting in de kast.
Bedenk wel dat de schijven erg dicht op elkaar zitten en er ook nog extra metaal omheen zit van de laatjes. Beetje koeling kan geen kwaad denk ik.

P R N D

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nee ze zitten juis verder uit elkaar (3"5 schijf in n 5"25 behuizing, dr zit n cm onder en boven, en n paar cm aan beide kanten lucht :)
(daarbij, die schijfbays hebben vaak gaten (voor de koeling) en laten lucht door aan de voorkant, zodat er koele lucht langs de schijf word gezogen door de casefan :))

[ Voor 38% gewijzigd door AlexanderB op 21-12-2008 15:25 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die addonics hebben een luidruchtige fan aan boord. Ze hebben ook nog eens een non-standaard plug waardoor je em niet zomaar kan vervangen.

Heb 3 van die Addonics dingen. Bij 2 zit er een Zalman ZM-1 in als vervanging, bij de laatste zit de luidruchtige van gekoppeld aan een Zalman Fanmate om em stil te houden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• nose

nose

size matters

AlexanderB schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:24:
nee ze zitten juis verder uit elkaar (3"5 schijf in n 5"25 behuizing, dr zit n cm onder en boven, en n paar cm aan beide kanten lucht :)
(daarbij, die schijfbays hebben vaak gaten (voor de koeling) en laten lucht door aan de voorkant, zodat er koele lucht langs de schijf word gezogen door de casefan :))
Ja als je enkele drivebays neemt ja :+ Niet als je zo'n Addonics neemt zoals de TS aangaf. Dan gaan er dus 4 3,5" in 3 5,25".

P R N D

• jeroentb
Kanarie schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:26:
Die addonics hebben een luidruchtige fan aan boord. Ze hebben ook nog eens een non-standaard plug waardoor je em niet zomaar kan vervangen.

Heb 3 van die Addonics dingen. Bij 2 zit er een Zalman ZM-1 in als vervanging, bij de laatste zit de luidruchtige van gekoppeld aan een Zalman Fanmate om em stil te houden.
En ? Is het nu dan ook lekker stil ?

Het idee voor losse drive-cages zonder fan zie ik ook wel zitten, maar wil ze wel een beetje van een goede kwaliteit hebben dan, maar ook goedkoop ;) Welk merk/model wordt het minst over geklaagd ?

• SneakyJedi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 15:38

SneakyJedi

Wipe them out, all of them

Ik heb ook een Addonics 3 en 4 harddisk bay. Ze zijn erg luidruchtig. Ik heb nog eens extra pech dat er een paar sleden resoneren.
.
Nu kijk ik naar de Lian-Li cases. Deze hebben een 12 cm fan zonder een lade principe. Harddisk gaan via rails naar binnen. Lijkt mij een stuk stiller. Wacht nu tot de 4 hd versie te koop is. De drie harddisk versie kan je nu al bij Alternate krijgen.

http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Toebehoren/Lian_Li/EX-H33_HDD-Rack/-1072908/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Toebehoren

May the force be with you

• jeroentb
Thx, da's een mooi ding ! Goedkoop en stil, win win ;)
Pagina: 1