"Hi all,
Heb net een nieuwe pc gekocht en zedlf inelkaar gezet. Leek voor zich te spreken en alles kon maar op "een manier"in elkaar. Echter na alles gecheckt te hebben en power on geberud er niets. Ik krijg geen beeld op mijn scherm, ik hoor geen piepjes welke wijzen op een opstart of foutcodes... alle fans draaien, cpu uiteraard op de juiste manier erin met cooler en videokaart onder stroom.
Wie kan mij helpen zoeken naar een oplossing:
Specs:
asus p5b premium vista edit ip965 sata 2 raid moerderbord
coolermaster midi tower
corsair powersuply cmpsu 650 atx no psu zwart
intel core 2 dua e8400 3.00 ghz 1333 6mb box
ocz 2x2gb ddr2 sdram pc6400 cl5.0 vista
saphire hd3870 passief gekoelde videokaart
wat ik heb gedaan:
alles aangesloten en power on... niets
alles los muv cpu, coolers, videokaart, 1 x geheugen bank, keybord.... niets
alles los muv cpu en mem.. niets,
alles los muv cpu, videokaart, keybord en 1 gehuegen bankjeop verschillende sloten geprobeerd...niets
heb de cmos al gereset volgens handleiding
het rare vind ik dat ik geen pieps krijg. De led op het mb gaat van blauw (standby) naar rood (power on).
Heeft iemand een suggestie....
Wat ik graag nog zou willen weten is of:
- als ik alles los haal muv cpu en cooler.. moet hij dan gaan posten met een error piep?
- las ergens dat je ook cmos kan resetten met ook de cpu los, bat los, jumper reset en dan poweron...???
- ergens las ik dat het mogelijk aan de standsoff kan liggen? Wat dan en hoe dat op te lossen. Ik heb alle 9 bevestigingspunten gebruikt...
- of men bedoelde bij de standsoff iets van de clip die de cpu op het mb klempt..??
- de passieve videokaart (koelgedeelte/pipers) voelen niet warm aan... (uiteraard op juiste manier aangesloten op mb)... klopt dat?
- als het geheugen niet op de qvl lijst komt of de videokaart niet werkt dan moet moet de pc toch wel posten met error piepjes...??
Ontzettend bedankt van een gefrustreerde knutselaar :-))
Heb net een nieuwe pc gekocht en zedlf inelkaar gezet. Leek voor zich te spreken en alles kon maar op "een manier"in elkaar. Echter na alles gecheckt te hebben en power on geberud er niets. Ik krijg geen beeld op mijn scherm, ik hoor geen piepjes welke wijzen op een opstart of foutcodes... alle fans draaien, cpu uiteraard op de juiste manier erin met cooler en videokaart onder stroom.
Wie kan mij helpen zoeken naar een oplossing:
Specs:
asus p5b premium vista edit ip965 sata 2 raid moerderbord
coolermaster midi tower
corsair powersuply cmpsu 650 atx no psu zwart
intel core 2 dua e8400 3.00 ghz 1333 6mb box
ocz 2x2gb ddr2 sdram pc6400 cl5.0 vista
saphire hd3870 passief gekoelde videokaart
wat ik heb gedaan:
alles aangesloten en power on... niets
alles los muv cpu, coolers, videokaart, 1 x geheugen bank, keybord.... niets
alles los muv cpu en mem.. niets,
alles los muv cpu, videokaart, keybord en 1 gehuegen bankjeop verschillende sloten geprobeerd...niets
heb de cmos al gereset volgens handleiding
het rare vind ik dat ik geen pieps krijg. De led op het mb gaat van blauw (standby) naar rood (power on).
Heeft iemand een suggestie....
Wat ik graag nog zou willen weten is of:
- als ik alles los haal muv cpu en cooler.. moet hij dan gaan posten met een error piep?
- las ergens dat je ook cmos kan resetten met ook de cpu los, bat los, jumper reset en dan poweron...???
- ergens las ik dat het mogelijk aan de standsoff kan liggen? Wat dan en hoe dat op te lossen. Ik heb alle 9 bevestigingspunten gebruikt...
- of men bedoelde bij de standsoff iets van de clip die de cpu op het mb klempt..??
- de passieve videokaart (koelgedeelte/pipers) voelen niet warm aan... (uiteraard op juiste manier aangesloten op mb)... klopt dat?
- als het geheugen niet op de qvl lijst komt of de videokaart niet werkt dan moet moet de pc toch wel posten met error piepjes...??
Ontzettend bedankt van een gefrustreerde knutselaar :-))