Laptop vindt draadloos netwerk niet*

Pagina: 1
Acties:

• jose1007
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-05-2020
Hallo,

Ik heb een vraag, welke waarschijnlijk al eens gesteld is, maar ik kan hem niet vinden in de bijna 90 pagina's aan ervaringen....vandaar dat ik hem toch nog maar een keer stel.

Ik heb vorige week de NC-10 gekocht, maar als ik deze aan mijn netwerk wil koppelen, dan vindt hij mijn router niet....hij vind wel andere netwerken van buren e.d., maar mijn eigen router ziet hij niet...Ik heb ook een andere laptop, welke wel gewoon op het draadloze netwerk functioneert.

Ik heb niet vreselijk veel verstand van computers, maar ik heb geen idee wat ik nu fout doe?

Hoop dat iemand me kan helpen,

vast bedankt

José

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Stel je router eens in op een ander kanaal. Alles onder de 11 is prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
jose1007 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:04:
Hallo,

Ik heb een vraag, welke waarschijnlijk al eens gesteld is, maar ik kan hem niet vinden in de bijna 90 pagina's aan ervaringen....vandaar dat ik hem toch nog maar een keer stel.

Ik heb vorige week de NC-10 gekocht, maar als ik deze aan mijn netwerk wil koppelen, dan vindt hij mijn router niet....hij vind wel andere netwerken van buren e.d., maar mijn eigen router ziet hij niet...Ik heb ook een andere laptop, welke wel gewoon op het draadloze netwerk functioneert.

Ik heb niet vreselijk veel verstand van computers, maar ik heb geen idee wat ik nu fout doe?

Hoop dat iemand me kan helpen,

vast bedankt

José
Staat broadcast aan op de router? Staat wireless uberhaupt aan?

Als deze beide aan staan, verander dan je kanaal naar onder de 11.

Verwijderd

Met een kabel wel? Op verschillende plekken geprobeerd?

• jose1007
hallo,

kanaal onder de 11 gezet, w-lan staat aan, op diverse plekken geprobeerd, maar hij ziet het netwerk gewoon niet. vergeet ik soms iets? Als het goed is hoef ik er toch geen apart kaartje ofzo meer in te stoppen? (hoeft ook niet in mijn andere laptop)

wat is broadcast? Is dat dan iets wat je aan moet zetten als je meer dan 1 draadloze computer wilt aansluiten?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met broadcast bedoelen ze hier het broadcasten van het SSID. (De naam van je wifi access Point /router )

Deze kan je uitzetten, zodat niet iedereen meteen dat netwerk ziet.

Verder is het natuurlijk wel nodig dat er een WiFi kaart / adapter in je laptop zit. Ik ken je laptop niet, dus daar kan ik vrij weinig over vertellen. Verder heb je meerdere standaarden. Koop jij een gloedjenieuwe 801.11N router, en stel je deze ook in op alleen N, dan zal je deze niet kunnen vinden met je A/B/G adapter.

Dus, iets meer specs enzo zou geen kwaad kunnen. ;)

b.t.w.: Kleine title wijziging..

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 22-12-2008 07:29 ]

• Hotmailer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 20:00
Zo te lezen maak je gebruik van Vista (versie doet er niet toe).
Vista heeft als lastige eigenschap dat deze een router niet goed ziet indien de broadcast (SSID) niet aan staat (oftewel onzichtbaar is voor anderen), ondanks dat je eea wel goed ingesteld hebt staan op je systeem.

Vooralsnog weet ik geen oplossing voor het probleem vwb Vista, dan alleen dat je je SSID weer aan moet zetten op de router en dan nog eens te connecten.

Mocht bovenstaande niet voor jou gelden indien je je SSID gewoon aan hebt staan, dan kun je onderstaande stappen nog eens proberen:
  • Ga naar Start en type dan Services.msc
  • Kijk of de volgende services gestart zijn:
  1. SSDP Discovery
  2. TCP/IP NetBIOS Helper
  3. Computer Browser
  4. Server
  • Indien bovenstaande services niet gestart zijn, zet deze dan op 'Automatic' (of Automatisch, indien je de NL versie hebt) en klik op 'Start' om betreffende services te starten.
Succes!

P.S. De service benamingen hebben betrekking op de Engelse versie van Vista (omdat ik hier alleen met Engelse versies werk).
Het zou heel goed kunnen dat de services iets anders worden beschreven, maar ze zouden ongeveer wel gelijkwaardig moeten klinken..

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

jose1007 schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:15:
Als het goed is hoef ik er toch geen apart kaartje ofzo meer in te stoppen? (hoeft ook niet in mijn andere laptop)
Ik begrijp hieruit dat je je netwerkkaart nog niet hebt gevonden bij netwerkadapters in Windows.
Heb je het kaartje wel aangezet?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Onbekend schreef op maandag 22 december 2008 @ 07:51:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je je netwerkkaart nog niet hebt gevonden bij netwerkadapters in Windows.
Heb je het kaartje wel aangezet?
Waarschijnlijk wel want hij ziet de netwerken van de buren...

Idd kijken of SSID broadcast aanstaat en eventueel de SSID veranderen (stel dat de standaardnaam ingesteld staat en die is dezelfde als die van de buren kan je ook problemen tegenkomen...)

Simke

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Als jullie lazen kon je zien dat een andere wifi laptop zijn netwerk wel ziet. Dus moet aan de laptop liggen.

De Samsung NC10 beschikt over een draadloze Atheros-netwerkkaart die geschikt is voor b- en g-netwerken. Wellicht staat je wifi router op N?

[ Voor 39% gewijzigd door Giant87 op 22-12-2008 13:55 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Windows XP?

In plaats van te kijken naar beschikbare netwerken, moet je een nieuw netwerk toevoegen. SSID invullen, keys invullen e.d. en dan kijken of het netwerk wordt gevonden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door lordsnow op 22-12-2008 17:11 ]

• jose1007
hallo,

hmm, het werkt nog steeds niet. Heb idd windows XP, computer is idd samsung NC10. er zit gewoon een w-lan kaart in die andere netwerken (van de buurman) wel ziet. Heb via uitvoeren alles op automatisch gesteld, maar werkt nog steeds niet. Ook al opnieuw SSID aangemaakt e.d., maar werkt nog steeds niet. ook al geprobeerd via nieuw netwerk maken, maar werkt ook niet.
Ik heb ook al in de router gezocht, om te kijken of er een MACzichtbaarheids beveiliging (of ik weet niet precies hoe dat heet) op zit, maar kan dit niet vinden. De router vind wel maar alleen de twee computers die er nu opzitten (vaste PC en mijn andere laptop), maar ik kan nergens vinden of ik iets vrij moet schakelen ofzo?
Volgens mij doe ik iets vreselijk fout.....maar weet niet wat. tja........

Ik begrijp niet precies wat er bedoelt wordt met wifi-router op N?

Nog meer opties?

vast bedankt voor al jullie hulp

• jose1007
Zo, het heeft me een tijd gekost (krijg je als je niet zoveel verstand hebt van pc's....maar het is gelukt! Het zat toch ergens in de router, ik weet niet exact welk vinkje het nu geweest is, maar heb wat met de beveiliging gedaan, alles uitgezet, wat andere vinkjes aan en uitgezet, met WEP e.d. maar goed, hij doet het!

bedankt voor de hulp

mvg
Pagina: 1