Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heeft iemand hier onder de natuurkunde studenten een leuk idee om een scriptiew over te schrijven? Het moet een natuurkundig onderwerp zijn, beetje interresant aub, maar geef dan gelijk ff een link waar ik wat info kan vinden. Ik zelf weet niet van die hele leuke ondcerwerpen en wil wel graag hier ff een leuk cijfertje op halen.
Hij moet iets van 10 pagina's worden, dus wat is ee stoer onderwerp?

Goofyduck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Eh, relativiteitstheorie en haar postulaten. Dat is echt heel koel. Je krijgt namelijk de meeste gave verschijnselen hierdoor. Bv dat je een gebouw van de zijkant zou kunnen zien wanneer je er recht op af vliegt. Voorwaarde is wel dat je met de lcihtsnelheid zou meoten kunnen gaan.

Is ook wel een apart boekej over geschreven.

Link? Doe niet zo lui! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
hehehehe LOL >:)>:)

He, maar ik weet niet eens wat dat inhoud, ik doe dan wel V6 nu, maar errug goed ben ik niet in Natuurkunde, vandaar dat ik hier de hulp vraag voor een boeiend onderwerp, snappie? :D:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3527

Relativiteitstheorie hoeft niet direct zo ingewikkeld te zijn hoor. Het echt doorgronden is echt moeilijk, maar gewoon begrijpen wat het inhoudt niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:20

Allardie

AT..

je kunt het ook over gedrag van knikkers ofzo in bepaalde vloeistoffen hebben, dat je ze bijvoorbeeld door een buis met olie laat "vallen" en dan snelheid etc berekent.

Wel een beetje afgezaagd onderwerp eigenlijk. Maar niet extreem moeilijk en goed uitvoerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
ja oke, maar ik hoef nietr experimenten te doen...

Lijkt me gewoon leuk om bijv. over boxen iets te writen en dan de mechanica en golventheorieen er bij te halen

Dat soort dingen bedoel ik, maar boxen wewrdt al gedaan, dus moet ik iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Op zaterdag 24 februari 2001 18:56 schreef Allardie het volgende:
je kunt het ook over gedrag van knikkers ofzo in bepaalde vloeistoffen hebben, dat je ze bijvoorbeeld door een buis met olie laat "vallen" en dan snelheid etc berekent.

Wel een beetje afgezaagd onderwerp eigenlijk. Maar niet extreem moeilijk en goed uitvoerbaar.
Viscositeit is leuker dan je denkt. Zo heb je bijvoorbeeld electro-rheologische vloeistoffen, dat zijn vloeistoffen (eigenlijk suspensies) waarvan de viscositeit verandert onder invloed van een elektrisch veld. Een simpele ER vloeistof is geloof ik een suspensie van maizena in zonnebloem-olie.
En zo heb je ook vloeistoffen met thixotropische eigenschappen. Dat zijn vloeistoffen die visceus zijn in rust, maar vloeibaar worden als je ermee schudt (precies het omgekeerde van rheologische vloeistoffen). Een voorbeeld daarvan is ketchup. Dit is de reden dat ketchup eerst heel moeilijk uit de fles komt, maar dit veel gemakkelijker gaat als je eerst flink met de fles geschud hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8799

euh, iets wat ik heel interessant vind is medische- / biofysica.
- beeldvormende technieken zoals mri, ct, echoscopie (mechanica en golven enzo!), microscopie....
- fysische werking van zintuigen.
- toepassing en theorievorming van allerhande diagnostische en therapeutische methoden zoals gebruik van laserlicht in de oogheelkunde of dermatologie.

om maar een tak van wetenschap te noemen...

maar er is ook nanotechnologie (quantumcomputers) of astronomie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
okeej, ik heb nu besloten om het te houden over het noorderlicht, beetje interessant?
Maar een echt goede link met vet veel info vet ik niet, of is dit onderwerp niet zo boeiend groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 26 februari 2001 10:09 schreef Goofyduck het volgende:
okeej, ik heb nu besloten om het te houden over het noorderlicht, beetje interessant?
Maar een echt goede link met vet veel info vet ik niet, of is dit onderwerp niet zo boeiend groot?
sunearth.gsfc.nasa.gov/sechtml/tut.html
rond deze tijd is er weer een verhoging van de zonneactiviteit (te verwachten). Met als gevolg dat satelieten en andere communicatiemiddelen kunnen uitvallen of iig ernstig gestoord worden.
Misschien is met wat geluk het noorderlicht op onze breedtegraad ook goed te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 16:30

schizofreen

ik & jij

doe het over een waterraket
ik heb net mijn profielwerkstuk afgerond over de water raket

Het principe van een waterraket is dat een fles voor een gedeelte wordt gevuld met water dan pomp je er druk in en laat em schieten.

Wij hebben bij dit werkstuk ook zelf de proeven uitgevoerd en de meetresultaten verwerkt.
Komen toch behoorlijk wat leuke natuurkundige verschijnselen bij te kijken.

Zoals druk, impuls, adiabatische expansie, earodynamica, liquodynamica, water volumes, nozzle enz enz.

Als je nog wat info wil over het onderwerp: dat kan ik heb zelf nog veel links, documentatie en een 28 pagina's tellend verslag thuis liggen.

Mail of ICQ me.. :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
sorry, maar nu weet ik het bijna zeker, ik houd het over Lasers, weet iemand leuke dingen hierover te zeggen? Goede punten die ik moet behandelen in mn scriptie? Die zeker de moeite waard zijn?
Sorry, dit is de laatste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 februari 2001 08:45 schreef Goofyduck het volgende:
sorry, maar nu weet ik het bijna zeker, ik houd het over Lasers, weet iemand leuke dingen hierover te zeggen? Goede punten die ik moet behandelen in mn scriptie? Die zeker de moeite waard zijn?
Sorry, dit is de laatste keer..
:)

tja....
- theorie?
- toepassingen?
- veiligheid?
maareuh... het is jouw scriptie, niet onze.

ik heb nog wel ergens een oxford-zomerschoolcursus 'lasers in medicine and biology' liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Boeiend is meestal ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb nog een natuur- en techniekboek over lasers staan. Ik weet niet waar je woont, als je zin hebt om het op te komen halen in Houten mag je het best lenen. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
Op dinsdag 27 februari 2001 11:51 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb nog een natuur- en techniekboek over lasers staan. Ik weet niet waar je woont, als je zin hebt om het op te komen halen in Houten mag je het best lenen. :)
Thnx, ik woon in Amersfoort, dus een probleem zou dat niet zijn nee. Ik ben zonet ff de bieb voor het eerst van mn leven in gedoken (>:)) en zowaar nog twee redelijk inhoudelijke boeken gevonden. Maar toch bedankt voor je aanbod LD....zover is Houten toch dacht ik zo.......

Goofyduck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15756

[b]Op maandag 26 februari 2001 10:24

adiabatische expansie,
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20167

natuurkunde? humm, wat is dat ook weer
ohja, nou je maakt een model van een zonnestelsel ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
ik heb al een onderwerp hoor!

Maar btw weet iemand misschien wat halfgeleiders zijn? Het hoofdstuk om te lezen was errug lang, dus kan iemand heel kort samenvatten wat halfgeleiders zijn, dan leest dat hfst wat makkelijker omdat ik dan al weet waar ze over praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20167

halfgeleiders zijn metalen die wel stroom geleiden, maar in beperkte mate
een geleider is een metaal dat goed geleidt, en dan heb je nog de niet-geleiders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Nu online
ja dat weet ik, maar wat heeft dit precies te maken met lasers? Want ik heb een scriptie over laser, heb heerlijkj laten zien hoe en wat alles werkt...

Maar dan heb je ook nog halfgeleider lasers, en waar heeft dat mee te maken?
Pagina: 1