[javascript/DOM] Hoe moet het wel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het prutsen met DOM icm Javascript.

*inmiddels opgelost!
- Ik had de nieuwe test code in mijn head moeten toepassen.
- Werdt niet duidenlijk in het boek uitgelegd, maar de exercise-files hebben me wat beter inzicht gegeven :)

Ik hanteer daarbij deze uitleg:
http://javascript-dox.net...JavaScript.wi/pg_0122.htm

Met het voorbeeld function findElements()
[code=java]
function findElements()
{
var listElements = document.getElementsByTagName('li');
var paragraphs = document.getElementsByTagName('p');
var msg = 'This document contains ' + listElements.length +
' list items\n';
msg += 'and ' + paragraphs.length + ' paragraphs.';
alert(msg);
}
window.onload = findElements;
[/code=java]
krijg ik de popup met de totaal aantal LI en P elementen op iedere pagina.
So far so good.

Naar mate ik verder lees, wordt er uitgelegd hoe ik een speciifice element kan selecteren.
http://javascript-dox.net...JavaScript.wi/pg_0126.htm

Dat werkt echter niet zoals ze omschrijven zoals ik het moet doen, ik ben bezig mezelf DOM te leren, maar er wordt na mijn weten niet echt duidelijk uitgelegd hoe ik nieuwe code toevoeg op het bestaande script.

Dit werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
<ul id="eventsList">
<li>List 1</li>
<li>List 2</li>
<li><a href="http://www.google.com">Linked List Item</a></li>
<li>List 4</li>
</ul>

[code=java]
function myDOMinspector()
{
var DOMstring='';
if(!document.getElementById || !document.createTextNode){return;}
var demoList=document.getElementById('eventsList');
if (!demoList){return;}
if(demoList.hasChildNodes())
{
var ch=demoList.childNodes;
for(var i=0;i<ch.length;i++)
{
DOMstring+=ch[i].nodeName+'\n';
}
alert(DOMstring);
}
}
[/code=java]

Dus mijn vraag is, waar lees ik overheen en wat doe ik verkeerd.
Hoe pas ik dit nu op de juiste manier toe, want ik zit nu vast in een leerprocess waar ik niet verder uit kom.

Ik zit overal op google al te zoeken, en binnen tweakers wordt ik er ook al niet wijzer van.
Wat is nou de juiste methode om het gewenste resultaat te krijgen zoals in de tutorial wordt omschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-12-2008 23:50 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
debuggen ;)
het helpt je niks als wij je hier een oplossing voor gaan aanbieden.
dus lekker met firebug aan de slag en kijk maar wat je script eigenlijk doet. ( firebug heeft ook een hele mooie dom tab, misschien dat die je nog wel wat verder kan helpen.)
je kan in firebug ook linebreaks zetten, zo kan je ziet wat er zich allemaal bevind in een variabele.

er is wel een boek dat ik je kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al gedebugged? Gekeken of hasChildNodes doet wat je verwacht? Of dat de childNodes collection überhaupt iets teruggeeft? Geeft de getElementById wel het verwachtte resultaat? Kortom: stapje voor stapje debuggen (gooi er een alert in ofzo); gewoon basic skills om na te gaan waar iets mis gaat (of zou gaan).

Zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat?

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 21-12-2008 12:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Tips zijn ook zeer welkom, waar ik mezelf dieper kan inlezen.

Dat wordt zeer gewaardeerd.
Ik verwacht ook niet echt een oplossing.

Maar dacht dat ik iets over het hoofd had gezien binnen het boek wat ik op dit moment aan het lezen was.
er is wel een boek dat ik je kan aanraden.
Die had ik al eerder gezien idd, ik heb het boek net besteld, op jouw aanraden :)
Denk dat ik met dat boek veel verder kom dan met het boek wat ik nu aan het lezen ben.

Zolang alles maar helder wordt uitgelegd.

[ Voor 43% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-12-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Wat werkt er niet precies? Ik krijg gewoon wat ik verwacht (in Firefox):
#text
LI
#text
LI
#text
LI
#text
LI
#text

Note dat het verschil met IE ook wordt genoemd op betreffende pagina:
If you run this script in a browser, you will see one of the main differences between MSIE
and more modern browsers. While MSIE only shows four LI elements, other browsers like Fire-
fox also count the line breaks in between the elements as text nodes, as you see in Figure 4-10.
Met betrekking tot cross-browser handling van whitespace in de DOM zou je dit eens kunnen lezen. Er ligt een voorstel voor een Element Traversal API voor DOM, maar het kan wel even duren voordat mainstream browsers daar gebruik van gaan maken (Firefox 3.1 krijgt hier in ieder geval wel al support voor).
Dat werkt echter niet zoals ze omschrijven zoals ik het moet doen, ik ben bezig mezelf DOM te leren, maar er wordt na mijn weten niet echt duidelijk uitgelegd hoe ik nieuwe code toevoeg op het bestaande script.
DOM aanpassingen doe je met methods als createElement() en appendChild().

Maar nogmaals: wat gaat er bij jou dan precies fout? Bedenk ook dat het niet mogelijk is DOM elementen aan te spreken nog voordat deze gerenderd zijn door de browsers, en dat inline javascript ook inline en synchroon wordt uitgevoerd.

en meteen even een tikje naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Nog een tipje: voor javascript kan je [code=javascript] gebruiken, die is meer geënt op die taal dan de java highlighter. Voor HTML is er [code=html]. Nette indenting van je code helpt ook voor de leesbaarheid ;)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 21-12-2008 13:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
crisp schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:31:
Wat werkt er niet precies? Ik krijg gewoon wat ik verwacht (in Firefox):
#text
LI
#text
LI
#text
LI
#text
LI
#text

Note dat het verschil met IE ook wordt genoemd op betreffende pagina:

[...]

Met betrekking tot cross-browser handling van whitespace in de DOM zou je dit eens kunnen lezen. Er ligt een voorstel voor een Element Traversal API voor DOM, maar het kan wel even duren voordat mainstream browsers daar gebruik van gaan maken (Firefox 3.1 krijgt hier in ieder geval wel al support voor).

[...]

DOM aanpassingen doe je met methods als createElement() en appendChild().

Maar nogmaals: wat gaat er bij jou dan precies fout? Bedenk ook dat het niet mogelijk is DOM elementen aan te spreken nog voordat deze gerenderd zijn door de browsers, en dat inline javascript ook inline en synchroon wordt uitgevoerd.

en meteen even een tikje naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Nog een tipje: voor javascript kan je [code=javascript] gebruiken, die is meer geënt op die taal dan de java highlighter. Voor HTML is er [code=html]. Nette indenting van je code helpt ook voor de leesbaarheid ;)
ik plak en pas de code aan die wordt aangegeven in de tutorial in een extern javascript bestand.

echter de volgorde van hoe de code snippets zouden moeten worden toegepast wordt voor mij niet echt duidenlijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:59:
[...]

ik plak en pas de code aan die wordt aangegeven in de tutorial in een extern javascript bestand.

echter de volgorde van hoe de code snippets zouden moeten worden toegepast wordt voor mij niet echt duidenlijk uitgelegd.
Waar en hoe roep jij myDOMinspector() aan? Ook net als in het voorbeeld bij onload?
JavaScript:
1
window.onload = myDOMinspector;

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
crisp schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:02:
[...]

Waar en hoe roep jij myDOMinspector() aan? Ook net als in het voorbeeld bij onload?
JavaScript:
1
[code=javascript]
function findElements()
{
var listElements = document.getElementsByTagName('li');
var paragraphs = document.getElementsByTagName('p');
' list items\n';
alert(msg);
}

{
var DOMstring='';
var demoList=document.getElementById('li');
if (!demoList){return;}
{
{
}
alert(DOMstring);
}
}
[/code=javascript]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je roept myDOMinspector() dus gewoon nergens aan ;) (en ga eens indenten, voor je eigen leesbaarheid...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
crisp schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:08:
Je roept myDOMinspector() dus gewoon nergens aan ;) (en ga eens indenten, voor je eigen leesbaarheid...)
[code=javascript]
function findElements()
{
var listElements = document.getElementsByTagName('li')[0];
var paragraphs = document.getElementsByTagName('p')[1];
' list items\n';
alert(msg);
}

var events = document.getElementById('nav');
var eventlinkItems = events.getElementsByTagName('li');
for(var i = 0; i < eventLinkItems.length; i++)
{
{
var DOMstring='';
var demoList=document.getElementById('nav');
if (!demoList){return;}
{
{
}
alert(DOMstring);
}
}
}

[/code=javascript] 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-12-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Waarbij je dus je onload event de tweede keer overschrijft ;) (lees je eens in over event-handling - wat overigens een crossbrosser nachtmerrie is aangezien IE het DOM event-model nog steeds niet ondersteund...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:53:
[...]

[code=javascript]
[/code=javascript] 8)7
offtopic:
...wat ik nog steeds een vreemde manier van indenting vind 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
crisp schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:19:
[...]

Waarbij je dus je onload event de tweede keer overschrijft ;) (lees je eens in over event-handling - wat overigens een crossbrosser nachtmerrie is aangezien IE het DOM event-model nog steeds niet ondersteund...)
ik ben aan de exercise files gekomen, ik ga het ff rustig na lezen.

En als dat niet lukt wacht ik op het boek wat eerder als tip is gegeven, zou dat binnen 5-7 werkdagen in huis moeten hebben.
Hoop nog dit jaar in huis te hebben :)

Toch bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Is het niet gewoon tijd voor een framework dat DOM-selecties al voor je afhandelt? Als het heel compact moet blijven, kun je kijken naar Dean Edward's cssQuery. Maar volwassen frameworks zoals jQuery of prototype of een andere, bieden nog meer functionaliteit (bijv ook manipulatie van de DOM, en nette event handling).

Volgens mij het is echt niet meer van deze tijd om met ruwe DOM-dingen te gaan rommelen, terwijl bijna alles wat je nodig hebt in de meeste frameworks zit.

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-12-2008 19:58 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:57:
Is het niet gewoon tijd voor een framework dat DOM-selecties al voor je afhandelt? Als het heel compact moet blijven, kun je kijken naar Dean Edward's cssQuery. Maar volwassen frameworks zoals jQuery of prototype of een andere, bieden nog meer functionaliteit (bijv ook manipulatie van de DOM, en nette event handling).

Volgens mij het is echt niet meer van deze tijd om met ruwe DOM-dingen te gaan rommelen, terwijl bijna alles wat je nodig hebt in de meeste frameworks zit.
Het moet natuurlijk wel accesible blijven voor iedereen.

Prototype heb ik gezien maar werkt helaas niet zonder javascript.
Daarnaast vind ik het gewoon handig om me wat dieper in te lezen over talen.

PHP vind ik al zeer interessant en dat is Javascript met DOM scripting ook.

Waarom zou ik me dan willen gaan verdiepen in andersmans projecten, zoals JQuery.
Misschien kan ik het wel netter schrijven als ik het eenmaal onder de knie heb, en vindt ik puntjes die strakker te tunen zijn, voor betere page performance.

Met php hetzelfde, natuurlijk kan je Joomla of een andere framework opzetten, maar dan is de pret toch ook gauw weg of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-12-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
_Thanatos_ schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:57:

je zal toch wel over wat basiskennis moeten beschikken imo wil je gebruik kunnen maken van een dergelijk framework. En je hebt lang niet altijd een heel framework nodig voor elk dingetje, dan is het toch makkelijk als je zelf ook nog wat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:27:
Misschien kan ik het wel netter schrijven als ik het eenmaal onder de knie heb, en vindt ik puntjes die strakker te tunen zijn, voor betere page performance.

Met php hetzelfde, natuurlijk kan je Joomla of een andere framework opzetten, maar dan is de pret toch ook gauw weg of niet?
En als je nou PHP nog even opnieuw schrijft is het nog strakker getuned en heb je het he-le-maal naar wens :D 8)7

Maar dan heb je wél een pagina die 0.00001 seconde sneller afgehandeld wordt en 313 bytes minder geheugen gebruikt; dat scheelt natuurlijk enorm op 500 pageviews op een dag en is de investering van duizenden manuren werk meer dan waard... :X

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 21-12-2008 21:01 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
RobIII schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:59:
[...]

En als je nou PHP nog even opnieuw schrijft is het nog strakker getuned en heb je het he-le-maal naar wens :D 8)7

Maar dan heb je wél een pagina die 0.00001 seconde sneller afgehandeld wordt en 313 bytes minder geheugen gebruikt; dat scheelt natuurlijk enorm op 500 pageviews op een dag en is de investering van duizenden manuren werk meer dan waard... :X
Maar dan heb je ook wel wat he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:17:
[...]

Maar dan heb je ook wel wat he :P
Ja een grote stinkende puinhoop waar niemand aan durft te komen omdat het anders instort en die een nachtmerrie is om te onderhouden. Ik probeer je alleen maar voor te bereiden op de enorme desillusie waar je straks tegen aan gaat lopen. With all due respect; zo goed ben je, afgaande op je topics, (nog) niet en met een paar boeken en wat tutorials wordt je dat ook niet in een paar weken of maanden. Het is een stuk fingerspitzengefühl maar vooral een enorme bak ervaring. En ervaring doe je beter op in de praktijk en in real-life zaken dan in een of ander utopisch project dat bij voorbaat gedoemd is en nooit veel verder zal komen dan de startblokken. Again, don't get me wrong, veel van ons waren ooit (min of meer) zoals jij maar de ervaring leert dat het toch nét dat beetje moeilijker is dan je hier doet voorkomen.

De zaken die je hier afgelopen dagen (weken?) aan de kaak stelt zijn allemaal heel leuk om eens mee te stoeien en spelen, maar in de praktijk had je baas je al lang buiten geflikkerd omdat je niet productief bent en alleen maar zit te rommelen in de marge. True, met stoeien en spelen met zaken wordt je zéker wijzer en dat kan wel degelijk heel nuttige kennis zijn, maar zorg dan wel dat je iig een beetje basics onder de knie hebt danwel gaandeweg meepakt en minder het accent legt op puntkommaneuken in de marge. Ik predik al sinds dag 1 in mijn carrière voor een paar uur per week 'stoei tijd' voor developers en sinds dat ingevoerd is bij diverse bedrijven waar ik gewerkt heb is niet alleen de sfeer aangenamer geworden en de kennis enorm toegenomen maar ook de productiviteit verhoogd; ik wil je dus zeker niet ontmoedigen in zaken uitkienen maar again, zorg dan wel dat je weet waar je mee bezig bent en niet (onbewust weliswaar) naast je schoenen gaat lopen of met zaken bezig gaat waar andere dingen belangrijker zijn eerst onder de knie te krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 21-12-2008 21:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
RobIII schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:25:
[...]

Ja een grote stinkende puinhoop waar niemand aan durft te komen omdat het anders instort en die een nachtmerrie is om te onderhouden. Ik probeer je alleen maar voor te bereiden op de enorme desillusie waar je straks tegen aan gaat lopen. With all due respect; zo goed ben je, afgaande op je topics, (nog) niet en met een paar boeken en wat tutorials wordt je dat ook niet in een paar weken of maanden. Het is een stuk fingerspitzengefühl maar vooral een enorme bak ervaring. En ervaring doe je beter op in de praktijk en in real-life zaken dan in een of ander utopisch project dat bij voorbaat gedoemd is en nooit veel verder zal komen dan de startblokken. Again, don't get me wrong, veel van ons waren ooit (min of meer) zoals jij maar de ervaring leert dat het toch nét dat beetje moeilijker is dan je hier doet voorkomen.

De zaken die je hier afgelopen dagen (weken?) aan de kaak stelt zijn allemaal heel leuk om eens mee te stoeien en spelen, maar in de praktijk had je baas je al lang buiten geflikkerd omdat je niet productief bent en alleen maar zit te rommelen in de marge. True, met stoeien en spelen met zaken wordt je zéker wijzer en dat kan wel degelijk heel nuttige kennis zijn, maar zorg dan wel dat je iig een beetje basics onder de knie hebt danwel gaandeweg meepakt en minder het accent legt op puntkommaneuken in de marge. Ik predik al sinds dag 1 in mijn carrière voor een paar uur per week 'stoei tijd' voor developers en sinds dat ingevoerd is bij diverse bedrijven waar ik gewerkt heb is niet alleen de sfeer aangenamer geworden en de kennis enorm toegenomen maar ook de productiviteit verhoogd; ik wil je dus zeker niet ontmoedigen in zaken uitkienen maar again, zorg dan wel dat je weet waar je mee bezig bent en niet (onbewust weliswaar) naast je schoenen gaat lopen of met zaken bezig gaat waar andere dingen belangrijker zijn eerst onder de knie te krijgen.
Ben dat helemaal met je eens dat er veel tijd voor nodig is en ik ben ook wel veel aan het volgen op programmeer basis en zelf dingen kunnen maken.

Ik zit in een leer proces dat weet ik donders goed.
Ik neem alles met stapjes, en ondanks dat er veel tijd nodig zal zijn voor mij om verder te kunnen komen blijf ik gemotiveerd om me zelf kennis flink te vergroten.

Soms duik ik nog weleens te diep in dingen die niet zo belangrijk zijn, terwijl er punten zijn waar ik me veel beter op kan focussen.

Zolang ik maar blijf lezen, blijf opletten, en vooral blijf oefenen zie ik niet waarom ik met een utopisch project niet verder zal komen dan de startblokken.
Er is namelijk geen haast en na mate mijn kennis breder wordt zal ik dit ook toepassen aan mijn project.

Maar jij ziet het van een heel ander perspectief, omdat jij die fase zelf al hebt gehad (waarschijnlijk).

Natuurlijk moet het anders, maar als ik dit niet doe zal ik nooit van mijn fouten kunnen leren en verder komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:43:
[...]

Ben dat helemaal met je eens dat er veel tijd voor nodig is en ik ben ook wel veel aan het volgen op programmeer basis en zelf dingen kunnen maken.

Ik zit in een leer proces dat weet ik donders goed.
Ik neem alles met stapjes, en ondanks dat er veel tijd nodig zal zijn voor mij om verder te kunnen komen blijf ik gemotiveerd om me zelf kennis flink te vergroten.

Soms duik ik nog weleens te diep in dingen die niet zo belangrijk zijn, terwijl er punten zijn waar ik me veel beter op kan focussen.

Zolang ik maar blijf lezen, blijf opletten, en vooral blijf oefenen zie ik niet waarom ik met een utopisch project niet verder zal komen dan de startblokken.
Er is namelijk geen haast en na mate mijn kennis breder wordt zal ik dit ook toepassen aan mijn project.

Maar jij ziet het van een heel ander perspectief, omdat jij die fase zelf al hebt gehad (waarschijnlijk).

Natuurlijk moet het anders, maar als ik dit niet doe zal ik nooit van mijn fouten kunnen leren en verder komen :)
Je hebt groot gelijk dat je vooral moet blijven kutten en proberen en fouten maken en daarvan leren. Tuurlijk.

Maar sommige wielen moet je niet opnieuw uit willen vinden. JS-libraries nemen je een hoop dingen uit handen, waar je zelf echt niets beters voor zult vinden.
Waarom zou ik me dan willen gaan verdiepen in andersmans projecten, zoals JQuery.
Ik zal voor mezelf spreken: ik ben redelijk gecharmeerd van DLite van Robert Nyman, dat me een hele hoop cross-browser shit uit handen neemt, zodat ik (ook aan het kutten met DOM-scripting) me op dat DOM kan richten.

[utopie-modus]
Die browser-specifieke problemen zullen meer en meer verdwijnen.
[/utopie-modus]

Investeren in die problematiek levert me dus geen kennis en vaardigheden op, waar ik op de langere termijn nog iets aan heb. Kutten met het DOM wel.

Als ik nou voor kerst een goeroe-javascript-brein zou krijgen, dan wordt het anders. Dan zou ik me gaan meten met alle andere goeroes en oplossingen bedenken met een nog betere performance. Maar ik denk dat de kerstman dat niet levert en dus is het zinloos om nu heel hard mijn best te gaan doen om zelf dat goeroe-niveau te bereiken.

Wees gewoon blij met al het werk dat al voor ons gedaan is, doe er je voordeel mee en ga geweldige scripts schrijven, waarbij je steunt op alle moois dat de Edwardsen van deze wereld leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Och, ik herken mezelf van vroeger wel een beetje in wat MrJey nu doet. Het wiel opnieuw uitvinden kan best leerzaam zijn, en zolang het om hobby gaat is daar niets mis mee en kan het je uiteindelijk een edge opleveren ten opzichte van de rest. Het is echter een behoorlijke investering, maar als niemand dat zou doen wie moet dan de libraries/frameworks van overmorgen gaan maken? ;)

* crisp besteedt nog steeds ontzettend veel (vrije) tijd aan het lezen van diverse bronnen op het gebied van webdevelopment, experimenteren en testen.

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 21-12-2008 23:46 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zondag 21 december 2008 @ 23:44:
Och, ik herken mezelf van vroeger wel een beetje in wat MrJey nu doet. Het wiel opnieuw uitvinden kan best leerzaam zijn, en zolang het om hobby gaat is daar niets mis mee en kan het je uiteindelijk een edge opleveren ten opzichte van de rest. Het is echter een behoorlijke investering, maar als niemand dat zou doen wie moet dan de libraries/frameworks van overmorgen gaan maken? ;)

* crisp besteedt nog steeds ontzettend veel (vrije) tijd aan het lezen van diverse bronnen op het gebied van webdevelopment, experimenteren en testen.
First things first, zou ik zeggen. Als je werkt met de libraries van tegenwoordig en je bent echt goed, dan houd je jezelf toch niet tegen om toch weer zo'n wiel heruit te vinden. Maar ik heb het gevoel dat de Edwardsen van over 5 jaar op dit moment niet bezig zijn met iets wat al redelijk onder controle is gebracht door de inspanning van de huidige, maar met iets waar we nu nog niet van weten dat het dan enorm belangrijk zal zijn. (Kan ik allemaal niet bewijzen, 2 centen en dat soort dingen.)

Hoewel ook ik me in MrJey herken, ik denk dat mijn advies gepast was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MrJey schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:27:
[...]
Prototype heb ik gezien maar werkt helaas niet zonder javascript.
En je eigen geschreven javascriptje wel dan denk je? Javascript uit = geen javascript :)
Pagina: 1