XP ziet mijn schijven neit meer

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 11:35
Opeens ziet XP Professional geen harddisks meer behalve de C-schijf. In de verkenner zie ik het zoeksymbool en ook in Mijn Computer hetzelfde.
Het is begonnen na het deinstalleren van een scanner.
In het opstartbios zie ik wel alle vijf harddisks en 2 dvd-roms.
Een systeemherstel naar vroegere situaties helpt niet.
Wat kan er aan de hand zijn, en hoe pak ik dit probleem aan?

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 22:04
kijk in computer management/ disk management.
staan ze daar wel.

tipjes als hdd niet meer doet
1 staat disable in bios of 2. hd schijf stuk of 3.verbinding los gekomen of 4. schijf niet goed geformateerd

heb ik ook last van gehad. mijn schijf was in zelfde pc anders aangesloten als eerst, en pctje snapte dat niet meer. (maar had ook met raid te maken)

• Rocketman
Sondeer schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:36:
kijk in computer management/ disk management.
staan ze daar wel.

tipjes als hdd niet meer doet
1 staat disable in bios of 2. hd schijf stuk of 3.verbinding los gekomen of 4. schijf niet goed geformateerd

heb ik ook last van gehad. mijn schijf was in zelfde pc anders aangesloten als eerst, en pctje snapte dat niet meer. (maar had ook met raid te maken)
Ik heb nu even gekeken bij schijfbeheer en daar staan ze allemaal met de status in "orde".
Het is nog steeds niet mogelijk ze te benaderen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Rocketman schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:41:
[...]

Ik heb nu even gekeken bij schijfbeheer en daar staan ze allemaal met de status in "orde".
Het is nog steeds niet mogelijk ze te benaderen.
Via disk management kan je ook weer een schijfletter toekennen. Heb je dat al gedaan? :)

How to change drive letter assignments in Windows XP

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp hebben ze in de verkenner geen driveletter (zo ja, gewoon toevoegen bij drive management)? Of ze hebben wel een driveletter maar ze geven een error als je daar op klikt?

• Rocketman
Ik heb de oplossing gevonden: door het loskoppelen van de usb kabel van de scanner floepen de verloren schijven opeens tevoorschijn! Rare zaak....Ik denk dat mijn scanner defect is, in ieder geval bedankt voor jullie meedenken.

• Rocketman
Update: het verschijnsel doet zich ook voor op de laptop als ik de scanner aansluit. Usb snoer heb ik ook uitgewisseld, het helpt niet: scanner defect.
Pagina: 1