Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UTF-8 muziek symbool invoegen

Pagina: 1
Acties:

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Hallo,

Ik probeer met Ultra-Edit een # character te veranderen in het UTF-8 muziek symbooltje. Dat zou de hex sequence "f0 9d 84 9e" moeten wezen. Maar wat ik ook doe, ik krijg nooit dat symbooltje te zien. De text file die ik edit is uiteraard ook UTF-8.

Ik moet zeggen dat het me een beetje ontgaat. UTF-8 heeft toch variable-length encoding? Aan het hoge 7de bit van de F0 zou de editor/viewer toch moeten zien dat het om een 4-character lengte code gaat? Maar wat ik uiteindelijk te zien krijg is zijn gewoon 4 losse characters. Om gek van te worden!

Is de eerste keer, moet ik toegeven, dat ik handmatig een UTF-8 symbool probeer in te patchen. Maar alles wat ik er over vind zegt toch dat het zo zou moeten. Maar kennelijk niet dus. Weet iemand dan toevallig hoe het wel moet?

Bedankt.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan het zijn dat het gebruikte font toevallig dat karakter niet kent?

Volgens de Help van UltraEdit:
UltraEdit provides support for Unicode (16-Bit wide character) files

[...] If the file is found to be UTF-8, it will be treated as such and converted internally to Unicode (16-Bit) for editing.
Als ik de tekst in de Help goed begrijp, gaat de support van UltraEdit niet verder dan 16-bit Unicode en niet de 32-bit codes die jij gebruikt.

[ Voor 74% gewijzigd door downtime op 21-12-2008 20:57 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
downtime schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:32:
Kan het zijn dat het gebruikte font toevallig dat karakter niet kent?

Volgens de Help van UltraEdit:

[...]

Als ik de tekst in de Help goed begrijp, gaat de support van UltraEdit niet verder dan 16-bit Unicode en niet de 32-bit codes die jij gebruikt.
Ik had zoiets gelezen dat UltraEdit, alleen voor de interne communicatie met andere Windows onderdelen, UTF-16 gebruikt. Maar dacht dat ie 'naar buiten toe' wel gewoon UTF-8 ondersteunt. Zou anders wel het een en ander verklaren. :)

Ik heb het ook, tevergeefs, in EditPad Pro geprobeerd. De juiste character set zou het toch wel eens kunnen wezen. Probleem daarbij is dat de tekst aangeleverd gaat worden aan VSFilter (en dus uiteindelijk aan AviSynth), voor Advanced Substation Alpha ondertitels, dus een juiste character set kiezen kon nog wel eens problematisch worden.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat je zo moeilijk zou moeten doen. Sla je file op als UTF-8; en je editor voegt er zelf de BOM aan toe die je vervolgens zelf (als het goed is) niet meer ziet. Om te controleren of de encoding van je uiteindelijk output file goed is kun je altijd nog met een hex-editor aan de slag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 22-12-2008 09:12 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate