keuzes! laptop grafische kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 13:55
Hello!

Ik ben hard op zoek naar een geschikte laptop waar ik fatsoenlijk op kan photoshoppen en moet daarin min of meer kiezen tussen enkele grafische kaarten. Dit is zo'n beetje het kritieke punt op mijn keuze.
Nu hebben de systemen allen een kaart met minimaal 512 geheugen, maar ik wil een beetje kunnen vergelijken hoe ze ten opzichte van elkaar presteren
Het gaat om de: Ati Radeon 3650, Geforce 9300GS, Geforce 8600GS en een 9600GT

Die eerste 2 zitten in hetzelfde type (acer) laptop voor exact dezelfde prijs. Verschil was alleen een amd/ati configuratie of een intel/geforce configuratie. Zijn deze dus ook vergelijkbaar?
Dan ben ik nieuwsgierig waar die 8600 staat tussen het rijtje aangezien het een oude versie is. Is deze wel nog beter dan die 9300 bijvoorbeeld.
De laatste is natuurlijk appeltje eitje de beste van de 4 en zit in een samsung systeem, maar is wel gelijk 200 euro duurder en ik vraag me vooral af of het echt de moeite waard is om dat er aan uit te geven. Er ook even vanuit gaande dat ik vooral photoshop, af en toe een film bewerk knip en plak, maar eigenlijk nooit een spelletje speel.

Heel verhaal, hoop jullie niet teveel afgeschrokken te hebben :D

Grazie iig,

ciao

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
DutchDisturbed schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:49:
Hello!

Ik ben hard op zoek naar een geschikte laptop waar ik fatsoenlijk op kan photoshoppen en moet daarin min of meer kiezen tussen enkele grafische kaarten. Dit is zo'n beetje het kritieke punt op mijn keuze.
Nu hebben de systemen allen een kaart met minimaal 512 geheugen, maar ik wil een beetje kunnen vergelijken hoe ze ten opzichte van elkaar presteren
Het gaat om de: Ati Radeon 3650, Geforce 9300GS, Geforce 8600GS en een 9600GT

Die eerste 2 zitten in hetzelfde type (acer) laptop voor exact dezelfde prijs. Verschil was alleen een amd/ati configuratie of een intel/geforce configuratie. Zijn deze dus ook vergelijkbaar?
Dan ben ik nieuwsgierig waar die 8600 staat tussen het rijtje aangezien het een oude versie is. Is deze wel nog beter dan die 9300 bijvoorbeeld.
De laatste is natuurlijk appeltje eitje de beste van de 4 en zit in een samsung systeem, maar is wel gelijk 200 euro duurder en ik vraag me vooral af of het echt de moeite waard is om dat er aan uit te geven. Er ook even vanuit gaande dat ik vooral photoshop, af en toe een film bewerk knip en plak, maar eigenlijk nooit een spelletje speel.

Heel verhaal, hoop jullie niet teveel afgeschrokken te hebben :D

Grazie iig,

ciao
Ik denk dat je zelfs prima uit de voeten kan met een intel x3100 chip :D. Voor fanatiek photoshoppen en video editten heb je liever een leuke dualcore cpu en 2-4GB geheugen en een 7200rpm hardeschijf erin zitten.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
ToFast schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:57:
[...]

Ik denk dat je zelfs prima uit de voeten kan met een intel x3100 chip :D. Voor fanatiek photoshoppen en video editten heb je liever een leuke dualcore cpu en 2-4GB geheugen en een 7200rpm hardeschijf erin zitten.
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ligt er natuurlijk aan welke versie je gebruikt van Photoshop. Persoonlijk gebruik ik versie CS4 met hardwarematige versnelling voor GPUs erin gebouwd. Nu heb ik een laptop met een Geforce 8400GS en een desktop met een 8800GT. Echter werkt de 8400GS van mijn laptop nou niet bepaald vlekkeloos. Ik krijg daar vaak de melding dat de grafische kaart niet compatible is (terwijl dat wel is, en ik deze dus ook kan activeren), heb last van artifacts in afbeeldingen en smooth gaat het ook niet echt.

IMHO zou je beter een business laptop kunnen nemen met een Quadro kaart van Nvidia of eventueel een desktopsysteem.

Overigens mogen dit soort topics normaal gezien niet meer in CSL

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

videokaart maakt idd 0 uit voor photoshop (en film kijken ook bijna niet)
dus :) zoals boven mij gepost, n snelle processor en harde schijf is belangrijkste :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alex3305 schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:25:
Ligt er natuurlijk aan welke versie je gebruikt van Photoshop. Persoonlijk gebruik ik versie CS4 met hardwarematige versnelling voor GPUs erin gebouwd.
offtopic:
Je weet dat CS4 dat niet voor alle functies heeft? :) Al is het overigens wel heerlijk, die GPU versnelling er in ipv CPU. En om alleen daar om CS4 te gaan gebruiken is ook beetje overkill natuurlijk.

Overigens zou ik kiezen tussen de 3650 of de 9600GT, dat zijn volgens mij de snelste kaarten, al maakt het voor enkel Photoshop niet zo veel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2008 02:12 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
alex3305 schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:25:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Ligt er natuurlijk aan welke versie je gebruikt van Photoshop. Persoonlijk gebruik ik versie CS4 met hardwarematige versnelling voor GPUs erin gebouwd. Nu heb ik een laptop met een Geforce 8400GS en een desktop met een 8800GT. Echter werkt de 8400GS van mijn laptop nou niet bepaald vlekkeloos. Ik krijg daar vaak de melding dat de grafische kaart niet compatible is (terwijl dat wel is, en ik deze dus ook kan activeren), heb last van artifacts in afbeeldingen en smooth gaat het ook niet echt.

IMHO zou je beter een business laptop kunnen nemen met een Quadro kaart van Nvidia of eventueel een desktopsysteem.

Overigens mogen dit soort topics normaal gezien niet meer in CSL
Je zegt dat het wel wat uitmaakt, maar daarna vertel je direct dat het bij jou verre van vlekkeloos werkt.. Lekker is dat, wellicght ben jij niet de enige met problemen (zou ik als ts gelijk denken/uitzoeken althans)...8)7 En dan adviseer je maar een tering dure Quadro kaart? Werkt hardware versnelling dan wel, heeft die kaart dat wel eens? Dacht dat die kaarten echt voor 3d-werking programma's, zoals Maya etc waren.

Welke grafische kaart ook in zijn laptop zit, de ts zal het verschil met een snelle cpu, maar vooral 7200rpm HD (of goede SSD 2.5inch ---> liever geen Jmicron controller) en een smak geheugen flink kunnen appreciëren boven een dergelijke kaart, wedden?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.