• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
ik ben van plan een de 37pfl9603D aan te schaffen. Nu is de pilaar waaraan die komt te hangen of waarvoor die komt te staan 105cm breed terwijl de tv 95cm breed is. Heb ik op die manier nog voldoende effect van het ambilight. Ik heb vanmiddag in een zaak staan kijken en ik zou zeggen van wel, heb ook een verkoper erop aangesproken maar die zullen natuurlijk niet gauw zeggen dat het niet zo is. Daarom hier die vraag.

Zijn er met betrekking tot aan de muur hangen of op voet op kastje nog overwegingen naast de cosmetische en de extra kosten en installatie wandbeugel. Ik zie als ik internet afstruin trouwens beugels in alle soorten en maten. Ik wil een beugel die draaibaar is zodat ik ook in een wat schuine hoek kan kijken. Ik kom echter maar weinig recensies tegen waarmee ik er een beugel uithaal met een goede prijskwaliteit-verhouding. Iemand tips? Ik kwam ook op tweakers geen echt recent topic tegen.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
De vraag is, wat heb je aan ambilight wanneer dit maar 10cm rondom het scherm gaat.
Het
Lijkt mij persoonlijk weggegooid geld, aangezien de ambilight n groot gedeelte vd prijs van zo'n toestel is.

Persoonlijk zou ik in dit geval de ambilightfunctie laten vallen en er n lcd kopen die deze optie niet heeft, zodat je n 10 cm grotere, kwalitatief betere (led?) tv kan kopen. Ik ben persoonlijk niet onder de indruk van de beeldkwaliteit van lcd's met conventionele backlights. De led lcd's zijn echt n stuk beter vind ik.
Het hele idee van ambilight is toch dat t beeldeffect doorloopt over n gedeelte van de muur en niet over 10cm.

Wanneer je dit scherm ook nog wilt kantelen zodat die iets naar beneden gericht kan worden, verdwijnt t hele effect van ambilight.

Succes met je keuze, het is natuurlijk helemaal aan jou.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, daar heb je niets aan. Het idee van ambilight is dat 't de muur achter je TV verlicht, wat rustgevender is voor de ogen. Bij gebrek aan muur is 't dus niet zo nuttig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Birello
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Dank voor jullie reacties. Ik ben door deze reacties al overtuigd dat het effect van ambilight zeer gering is. Maar dan toch de vraag of ik daarmee direct van deze tv af moet stappen. Is het niet zo dat deze tv gewoon voor die prijs kwalitatief heel goed is in vergelijking met tv's in dezelfde prijsrange. Even los of je een liefhebber van de philipskleuren bent. Ferry34 je zegt "een groot deel van de prijs. Wil je daarmee zeggen dat de tv qua kwaliteit vergelijkbaar is met de andere merken in de prijsrange 800-900. Ik weet wel zo algemeen kun je het niet stellen. Het lijkt me dat ik ook de zaak zo kan benaderen dat ik tevreden ben met de kwaliteit van het beeld en accepteer dat het ambilighteffect gering is.

Begrijp me goed, ik zat heel erg op het spoor van dit type maar ik laat me graag overtuigen en ik heb nog geduld. Heb ik in de prijsklasse € 1300,- dan 37-toestellen van de andere merken die qua beeld deze philips ruim overtreffen, ik hoor 't graag? Heb natuurlijk tests van de consumentenbond gezien en ook op kieskeurig zitten snuffelen, maar hoor graag meningen op deze vraag. Ook ben ik geïnteresseerd in de opmerking over de led-tv's. Ga hier eens nader onderzoek naar doen maar hoor hier graag nog meer meningen over.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Er is een philips topic over deze nieuwe modellen. Daar is veel info te vinden.
De 9000 serie van Philips zijn behoorlijk goede schermen, los van de ambilight. Ambilight tref je namelijk ook op goedkopere modelseries aan.
Velen zijn van mening dat Philips het softwarematige aspect van beeldverwerking als geen ander onder de knie heeft en dat ze beschikken over de beste frameinterpolatietechnieken. Of dat echt zo is, moet ieder natuurlijk voor zichzelf uitmaken.
Wat led tv's betreft, dat is zeker niet alleen rozengeur en maneschijn. Zogenaamde local dimming wil bijv. ook wel eens ongewenste effecten veroorzaken op de grensgebieden tussen de gedimde ledjes en ongedimde ledjes.
Kijk eens even in het philips topic zou ik zeggen.