• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Een paar dagen geleden was ik wat op ebay aan het rondkijken en kwam ik een goedkope ( <5€) item tegen met deze tekst:
Want this item for ABSOLUTELY FREE? Please contact us via email or "ask seller a question" for our current promotion. No additional purchase require!
Ik heb de verkoper dus gemaild met de vraag hoe het werkte. Dit kreeg ik terug:
All we need you to do is:

Step 1 - Buy It Now For 1 Quantity
Step 2 - Proceed to Make Payment
Step 3 - Upon receiving the item, please leave us a positive feedback with full 5 star Detail Seller Rating. Please kindly notify once it's done and the full refund will be issued within 24 hours time (Paypal). You may also choose to leave feedback prior arrival of package and the refund will be refunded back sooner. As soon as we receive your positive feedback, our automated feedback system will also do the same for you.

Terms & Condition:-
1) You may only receive 1 free item for every 7 day interval. For example: You may only Buy It Now once for 1 quantity (and receive full refund upon positive feedback) for every 7 day interval.
2) In case if the item does not arrive in 10 days time or item arrive damage, kindly repeat Step 1-3 for the replacement.
Is dit een truukje om goedkoop je feedback naar boven te halen? Of is het één of andere scam? Ik snap het niet echt.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

jvvv schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:08:
Een paar dagen geleden was ik wat op ebay aan het rondkijken en kwam ik een goedkope ( <5€) item tegen met deze tekst:

[...]

Ik heb de verkoper dus gemaild met de vraag hoe het werkte. Dit kreeg ik terug:

[...]

Is dit een truukje om goedkoop je feedback naar boven te halen? Of is het één of andere scam? Ik snap het niet echt.
Ik zou het sowieso even doorspelen naar ebay zelf, wat het ook is... netjes is het niet

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
• Step 1: buy it now.

• 2) In case if the item does not arrive in 10 days time or item arrive damage (geschreven door een Nigeriaan?), kindly repeat Step 1-3 bla bla..

Lijkt me duidelijk? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stukfruit op 20-12-2008 23:15 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32

Onbekend

...

Dit is dus een manier om de waardering omhoog te halen.
Het wordt meestal gebruikt om andere mensen die duurdere producten kopen op te lichten.
De opgelichte mensen geven een negatieve waardering, en dat willen ze natuurlijk niet. En een paar prulletjes van een paar euro is voor hun niets in vergelijking tot wat ze binnen halen met oplichting van vele duizenden euro's.

Oftewel: niet aan meewerken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
offtopic:
Ebay hoort bij shopping, daarom SG->SF

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Ik zou het zeker melden! :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kasperkb
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:34
Onbekend schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:14:
Dit is dus een manier om de waardering omhoog te halen.
Het wordt meestal gebruikt om andere mensen die duurdere producten kopen op te lichten.
De opgelichte mensen geven een negatieve waardering, en dat willen ze natuurlijk niet. En een paar prulletjes van een paar euro is voor hun niets in vergelijking tot wat ze binnen halen met oplichting van vele duizenden euro's.

Oftewel: niet aan meewerken. :)
Lijkt wel dezelfde manier van werken als de meeste review-sites/bladen etc. ;)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
De Verkoper

Het item dat 'gratis' is.

Als ik de weinige negatieve feedback lees, zie ik dat de verkoper blijkbaar producten uit HongKong laat komen...

Hoe moet ik zo iemand aangeven?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klik op die eBay pagina op 'Safety Centre' en volg de stappen daaro ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Contact zoeken met eBay is lastig en goed zoeken, maar het kan wel!
Dit is in ieder geval in strijd met de policies... Daarbij kan de verkoper je "5 star rating" niet eens zien, alleen het gemiddelde! En als jij "positieve feedback" hebt gegeven voor je je product hebt ontvangen, tsja, waarom zou je dan nog product of geld zien?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

Theo

moederbord

Ik gok dat dit gewoon een promotie actie is van de verkoper. Het kost hem maar een paar euro en hij krijgt er een berg aan promotie en gratis reclame voor terug.

De verkoper heeft geen negatieve feedback welke hij weg moet werken en met een feedback van 1000+ is hij ook niet zomaar een echte oplichter.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1