Toon posts:

game hosting probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet medetweakers

Ik heb een probleem met mijn netwerk instellingen, specifiek ik kan bij de meeste games (met uitzondering van games met hun eigen lobby zoals Red Alert 3 en Unreal Tournament) niet hosten. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Civilization IV (BTS) en Neverwinter NIghts 2.
Ik heb mijn Router (Linksys WRT54GL) Geflashed met de nieuwste DD-WRT firmware en de poorten juist geconfigureerd. Heb een statisch IP ingesteld op mijn pc en mensen die naar mij connecten krijgen nog steeds timeouts.

- ik draai windows vista SP1 64bits
- Router: WRT54GL
- firmware: DDWRT v24 sp1 (std)

help :'(

p.s. dit is een schone install van windows vista

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 22:24 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kijk even van welke protocollen deze servers nodig hebben en kijk of deze dan open staan in je router en windows firewall en je eigen firewall dit kan soms wel problemen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:26:
Kijk even van welke protocollen deze servers nodig hebben en kijk of deze dan open staan in je router en windows firewall en je eigen firewall dit kan soms wel problemen opleveren.
de poorten zijn geforward in de router-firewall, de hardware firewall staat uit, en de software firewall is gedisabled voor het moment van starten

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Al eens een andere firmware (b.v. Tomato) i.p.v. DD-WRT geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
SKiLLa schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 22:35:
Al eens een andere firmware (b.v. Tomato) i.p.v. DD-WRT geprobeerd ?
nou op aanraden geprobeerd, alles weer ingesteld, no luck... Zelfs bij volledige loskoppeling van de router (en direct de kabel in de pc te duwen) kan ik geen NWN2 of CIV IV game hosten (RA3 gaat trouwens nog steeds prima).

Ik word hier een beetje desperaat van....

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 15:45

Nobby

Nuts!

Check je firewall configuratie op je computer, lijkt me dat het misgaat omdat bepaalde poorten niet mogen connecten.

Probeer het eens met router en zonder firewall software op je pc.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-03 19:13
Klopt, SP1 heeft nogal wat problemen van DD-WRT, kijk eens bij de downloads van DD-WRT in de others/eko/V24_TNG map, laatste versie.
Wel een 30-30-30 reset doen.
Heb zelf SP1 op mn router gehad en het was een grote ramp.. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Fiber- schreef op maandag 22 december 2008 @ 03:49:
Klopt, SP1 heeft nogal wat problemen van DD-WRT, kijk eens bij de downloads van DD-WRT in de others/eko/V24_TNG map, laatste versie.
Wel een 30-30-30 reset doen.
Heb zelf SP1 op mn router gehad en het was een grote ramp.. |:(
ik heb dus nou die tomaat geinstalleerd en het werkt nog steeds niet... ik ben ook bijna 100% zeker dat het niet aan mijn router ligt, want met een direkte verbinding werkt het hosten namelijk ook niet (kabel direct in mijn pc ipv in de router)

Ik draai vista SP1 zou het daar aan kunnen liggen?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Heb je misschien een 2e PC tot je beschikking, of een laptop ofzo? Dan kan je met telnet even checken of de poorten inderdaad open staan. En ja, de kans is inderdaad groot dat het aan Vista sp1 ligt...
Pagina: 1