Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen SMTP server via Planet

Pagina: 1
Acties:

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb internet via Planet.
Planet heeft het zo geregeld dat wij als uitgaande (SMTP) e-mail server per se mail.planet.nl moeten gebruiken. Ik kan dus niet simpelweg via Outlook (express) mail.rjongen.nl instellen (wat op mijn telefoon bijvoorbeeld wel werkt).
De planet server staat de laatste tijd echter bijna dagelijks op zogenaamde spam ‘black lists’, waardoor wij veel mailtjes terugkrijgen die wij sturen.

Dit zou ik graag opgelost zien, het liefst door gewoon via onze eigen servers te mailen.

Planet geeft op hun site het volgende aan: http://kpn-customer.custh...YXJjaF9ubCZwX3BhZ2Umaarja

Ook via de zoekfunctie van GoT kom ik het woord 'smart relay' tegen, net als 'gebruik poort 26 in plaats van 25'.

Nergens vind ik echter in lekentaal hoe ik dit doe.. Kan iemand mij dit uitleggen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Bij meerdere providers staat poort 25 dicht. Veel providers (je hostingprovider) bieden echter ook smtp op een alternatieve poort aan, informeer eens bij je hoster? Poort 563 en 25025 zijn veel gebruikte alternatieve SMTP poorten