Toon posts:

Opera aanwezig, maar niet in programmalijst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Tijdje terug alweer Opera geïnstalleerd gehad op mijn macje en vervolgens naar mijn idee al weer vrij snel verwijderd.

Nu kom ik dit programma echter nog steeds tegen als ik "openen met" gebruik en het functioneert ook nog compleet. Heeft iemand enig idee hoe ik het programma nu goed kan verwijderen?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:15:
Tijdje terug alweer Opera geïnstalleerd gehad op mijn macje en vervolgens naar mijn idee al weer vrij snel verwijderd.
Als je met spotlight (appel-spatie) zoekt op opera, de applicatie highlight (pijltjestoeten) en dan appel-return doet - dat opent er als het goed is een Finder-venster met de locatie waar Opera nog te vinden is. Waar is dat? (klik met appel ingedrukt op het mapje van het Finder-venster om het pad te zien).

Zoef

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit 'probleempje' had ik vorige week ook. Om de een of andere reden installeert Adobes CS4-suite Opera in twee varianten mee... heb jij die toevallig ook geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:46:
[...]

Als je met spotlight (appel-spatie) zoekt op opera, de applicatie highlight (pijltjestoeten) en dan appel-return doet - dat opent er als het goed is een Finder-venster met de locatie waar Opera nog te vinden is. Waar is dat? (klik met appel ingedrukt op het mapje van het Finder-venster om het pad te zien).
Het is niet te vinden via spotlight?

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:56:
Dit 'probleempje' had ik vorige week ook. Om de een of andere reden installeert Adobes CS4-suite Opera in twee varianten mee... heb jij die toevallig ook geïnstalleerd?
Nope draai nog steeds cs3, maar wellicht was dit toen ook het geval?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CS3 installeert Opera ook mee ja. :)

Verwijderd

Topicstarter
Frietsaus schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:34:
CS3 installeert Opera ook mee ja. :)
Als ik met spotlight opzoek ga naar opera kom ik idd veel bestanden tegen van adobe maar nergens het werkelijke opera.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:23:
[...]

Als ik met spotlight opzoek ga naar opera kom ik idd veel bestanden tegen van adobe maar nergens het werkelijke opera.
Komt geloof ik omdat Opera soort van "verborgen" zit in een van de CS programma's of in de library.

[ Voor 17% gewijzigd door Mad_Demon op 21-12-2008 19:13 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Mad_Demon schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:11:
[...]

Komt geloof ik omdat Opera soort van "verborgen" zit in een van de CS programma's of in de library.
Leuke actie dan, nog tips over hoe ik het dan het beste kan verwijderen?

Bedankt.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 09:48

Nietzman

Woei!

Hij komt met bridge mee, strontirritant is ook dat 'ie de neiging heeft zichzelf aan .torrent bestanden vast te knopen.

/Applications/Adobe Bridge CS3/Bridge CS3.app/Contents/MacOS/Opera.app
/Applications/Adobe Device Central CS3/Device Central.app/Contents/MacOS/Required/Opera.app

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

je kan proberen in de terminal 'locate Opera.app' in te tikken. Bij mij komen er dan een hoop hits op de Adobe Bridge CS3.app. Daar kun je rechts op klikken en kiezen voor Toon pakketinhoud. Dan blader je naar Contents, MacOS en dan zie je de Opera applicatie. Ik weet niet of Adobe Bridge erg blij wordt als je deze wist, maar dat lijkt me de enige mogelijkheid.

edit:
hmmm, te laat...

[ Voor 4% gewijzigd door Digistorm op 21-12-2008 22:09 ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Nietzman schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:05:
Hij komt met bridge mee, strontirritant is ook dat 'ie de neiging heeft zichzelf aan .torrent bestanden vast te knopen.

/Applications/Adobe Bridge CS3/Bridge CS3.app/Contents/MacOS/Opera.app
/Applications/Adobe Device Central CS3/Device Central.app/Contents/MacOS/Required/Opera.app
Het gaat nu wat vreemd worden, via deze locaties is bij mij niks te vinden. Ook via terminal 0 hits.

Kunnen jullie je herinneren of het mee-installeren van Opera een keuze was tijdens installatie? (hetzij ietsjes verstopt)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:20:
[...]

Het gaat nu wat vreemd worden, via deze locaties is bij mij niks te vinden. Ook via terminal 0 hits.

Kunnen jullie je herinneren of het mee-installeren van Opera een keuze was tijdens installatie? (hetzij ietsjes verstopt)
Opera wordt door CS3 niet alleen voor rendering in Bridge gebruikt maar ook voor help-topics. Het is niet echt verstandig om die app eruit te slopen lijkt me :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Pagina: 1