[W2K3-XP in VMWare]The specified network name is no longer..

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:00
De titel is wat onvolledig, dus we gaan het hier eens uitleggen:

Heb een thuis-servertje staan met Windows Server 2003, volledig up-to-date, niets aan de hand, doet filesharing, backup en downloads.

Nu wou ik deze even uitrusten met Tversity zodat het een degelijke streamingserver werd voor de PS3 die net in ons huis was binnengekomen. (edit: want Tversity bolt niet zo goed met windows server 2003 en ik had graag subtitles gehad op mijn films, en Tversity is daar de betere voor, daarom dus virtualisatie op de server)

VMWare stond er al op, dus ik een nieuw VM'tje aangemaakt met 10GB, XP Pro er op gezet met een unattended CD'tje, draait goed, doet alles wat het moet doen, BEHALVE het kopieren van files die van de host komen (dus van Obelix; mijn server).

Obelix host de VM, Obelix is de host waar files vanaf moeten komen.

Ik krijg op de guest (dus de XP Pro) volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://lithion.sin.khk.be/foutje%20met%20filesharing.PNG

Wie oh wie weet hoe ik dit opgelost krijg ?

Ik ben hier op uitgekomen doordat het downloaden van Firefox met Internet Explorer EXTREEM traag ging toen ik de VM aan het preppen was voor alles...

Ik heb al even gegoogled, en kwam uiteindelijk bij:Op Windows Server 2003 moet ik wel even melden dat er twee keys zijn, Lanmanserver & Lanmanworkstation, voorlopig staat in beide "parameters" key van die twee hoofdkeys de DWORD "disabledos"...

[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 21-12-2008 00:12 ]

• HyperBart
Ik ben vanavond even weg, dus ik ga hier iets sneller kicken, er is al een goed dagje overheen gegaan, weet niemand niets ?

• HyperBart
Ondertussen is na een reboot van de Host alles opgelost, jammer genoeg detecteert de PS3 de Tversity wel niet...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
HyperBart schreef op maandag 22 december 2008 @ 01:10:
Ondertussen is na een reboot van de Host alles opgelost, jammer genoeg detecteert de PS3 de Tversity wel niet...
na het aanpassen van die lanmanwork/server parameters had je ook gereboot :? (dat moet namelijk wel)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ook al ga je een avondje weg, dan is het nog steeds niet de bedoeling om je topic eerder te kicken hoor :)

• HyperBart
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:10:
Ook al ga je een avondje weg, dan is het nog steeds niet de bedoeling om je topic eerder te kicken hoor :)
Owh, ik dacht dat er doorgaans (na hier wat rond te zwerven) wel iets minder strikt naar gekeken werd, als het maar een paar uur scheelt, althans, zo ben ik het toch gewend.

I'll keep it in mind ;)
Powershell schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:06:
[...]

na het aanpassen van die lanmanwork/server parameters had je ook gereboot :? (dat moet namelijk wel)
Al sla je me dood, ik had 'm echt gereboot, na een tweede keer ging het...
Pagina: 1