De titel is wat onvolledig, dus we gaan het hier eens uitleggen:
Heb een thuis-servertje staan met Windows Server 2003, volledig up-to-date, niets aan de hand, doet filesharing, backup en downloads.
Nu wou ik deze even uitrusten met Tversity zodat het een degelijke streamingserver werd voor de PS3 die net in ons huis was binnengekomen. (edit: want Tversity bolt niet zo goed met windows server 2003 en ik had graag subtitles gehad op mijn films, en Tversity is daar de betere voor, daarom dus virtualisatie op de server)
VMWare stond er al op, dus ik een nieuw VM'tje aangemaakt met 10GB, XP Pro er op gezet met een unattended CD'tje, draait goed, doet alles wat het moet doen, BEHALVE het kopieren van files die van de host komen (dus van Obelix; mijn server).
Obelix host de VM, Obelix is de host waar files vanaf moeten komen.
Ik krijg op de guest (dus de XP Pro) volgende melding:

Wie oh wie weet hoe ik dit opgelost krijg ?
Ik ben hier op uitgekomen doordat het downloaden van Firefox met Internet Explorer EXTREEM traag ging toen ik de VM aan het preppen was voor alles...
Ik heb al even gegoogled, en kwam uiteindelijk bij:
Heb een thuis-servertje staan met Windows Server 2003, volledig up-to-date, niets aan de hand, doet filesharing, backup en downloads.
Nu wou ik deze even uitrusten met Tversity zodat het een degelijke streamingserver werd voor de PS3 die net in ons huis was binnengekomen. (edit: want Tversity bolt niet zo goed met windows server 2003 en ik had graag subtitles gehad op mijn films, en Tversity is daar de betere voor, daarom dus virtualisatie op de server)
VMWare stond er al op, dus ik een nieuw VM'tje aangemaakt met 10GB, XP Pro er op gezet met een unattended CD'tje, draait goed, doet alles wat het moet doen, BEHALVE het kopieren van files die van de host komen (dus van Obelix; mijn server).
Obelix host de VM, Obelix is de host waar files vanaf moeten komen.
Ik krijg op de guest (dus de XP Pro) volgende melding:
Wie oh wie weet hoe ik dit opgelost krijg ?
Ik ben hier op uitgekomen doordat het downloaden van Firefox met Internet Explorer EXTREEM traag ging toen ik de VM aan het preppen was voor alles...
Ik heb al even gegoogled, en kwam uiteindelijk bij:
- http://blog.mreza.info/ar...onger-available-quot.aspx
Waarin de brave jongen even uitlegt dat je DisableDos op 1 moet zetten, zodat DoS aanvallen niet meer opgevangen worden (ook niet nodig in thuissituatie). - http://support.microsoft.com/kb/898468: daar heb ik dan ook even de waarde van MaxMpxCt (die niet bestond, even verhoogd.
[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 21-12-2008 00:12 ]