• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 12:40
Ik heb een HD3650 in een van m'n pc's hangen en zou deze graag, zoals ik bij mijn game PC heb gedaan, een stukje ondervolten. Op mijn desktop doe ik dit met Ati Tray Tools (laatste beta, met HD4850) dus probeerde dat ook met de 3650. Alleen het lukt niet, elke keer als ik apply springt hij terug naar standaard.

Ik het de ati hotkey poller al uitgezet aangezien die kennelijk dit gedrag kan verklaren (ergens gelezen).

Iemand tips?

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Sorry geen tip...
Maar waarom wil je hem ondervolten? Voor dat beetje inergie besparing?

Verwijderd

Printsporen op het PCB door vijlen en dan je eigen stukje elektronica tussen zetten.
Anders wordt het moeilijk volgens mij.

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 12:40
Maar waarom wil je hem ondervolten? Voor dat beetje inergie besparing?
Ja ik wel hem ondervolten en ja het scheelt niet heel veel maar het zit hem in de kleine beetjes. Op mijn desktop wist ik toch zo ff 8 watt te besparen tijdens idle gebruik. Het gaat hier om een PC die vrij veel aanstaat. Het zal uiteindelijk op de jaar rekening misschien een paar eurotjes besparen idd, meer niet.
Printsporen op het PCB door vijlen en dan je eigen stukje elektronica tussen zetten.
Anders wordt het moeilijk volgens mij.
Zo'n dergelijke ingreep was ik niet van plan :) Dan zie ik er wel vanaf.
Ik had verwacht dat dit gewoon moest kunnen mbv ATi PowerPlay net als ik kan doen met mijn 4850.

Wellicht icm een gemodificeerde bios die het mogelijk maakt. Ff naar zitten zoeken maar zoiets dergelijks kon ik niet vinden op inet

[ Voor 8% gewijzigd door jozuf op 21-12-2008 11:33 ]

Verwijderd

Zo'n dergelijke ingreep was ik niet van plan :) Dan zie ik er wel vanaf.
Ik had verwacht dat dit gewoon moest kunnen mbv ATi PowerPlay net als ik kan doen met mijn 4850.

Wellicht icm een gemodificeerde bios die het mogelijk maakt. Ff naar zitten zoeken maar zoiets dergelijks kon ik niet vinden op inet
ATi Tray Tools is waarschijnlijk het beste hierin maar aangezien die niet werkt wordt het moeilijk.
Je kunt proberen je bios aan te passen met RBE, maar dit kost meer energie (lees inspanning) dan dat het energie bespaart. ;)