Ik heb sinds enkele dagen dit modrbord van Alternate binnen, en krijg het niet goed werkend met dit geheugen. Ik had hier eerst OCZ Reaper 1600Mhz geheugen bij, hier had ik eigenlijk hetzelfde probleem mee.
Het systeem boot niet, geeft niet eens een opstartscherm. Als ik het CMOS reset werkt het wel, Windows XP Pro (64bit) start op, maar is erg traag. Bij het starten van bv WoW crasht het hele systeem.
Ik heb in de BIOS de CAS settings als volgt gedaan:
DRAM CAS# latency: 7
DRAM RAS# to CAS# Delay: 7 DRAM Clocks
DRAM RAS# Precharge: 7 DRAM Clocks
DRAM RAS# Activate to Prechar: 24 DRAM Clocks
DRAM TRFC: default (38)
DRAM TWR: default(12)
DRAM TWTR: default(12)
DRAM TRRD: default(12)
DRAM TRTP: default(12)
Het geheugen is CAS 7-7-7-24, volgens Alternate moeten de eerste 4 setting zo staan. Het systeem boot dan echter helemaal niet meer. Het voltage van het geheugen moet 1.5v zijn, en daar staat het op. Ook met het voltage op auto werkt het niet.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Misschien staan de onderste 5 waarden niet goed? Wel handig om erbij te vermelden: met DDR2 GeIL geheugen werkt het systeem perfect. Met DDR3 (OCZ Reaper (1600Mhz) of GeIL (1333Mhz)) werkt het niet.
Het systeem boot niet, geeft niet eens een opstartscherm. Als ik het CMOS reset werkt het wel, Windows XP Pro (64bit) start op, maar is erg traag. Bij het starten van bv WoW crasht het hele systeem.
Ik heb in de BIOS de CAS settings als volgt gedaan:
DRAM CAS# latency: 7
DRAM RAS# to CAS# Delay: 7 DRAM Clocks
DRAM RAS# Precharge: 7 DRAM Clocks
DRAM RAS# Activate to Prechar: 24 DRAM Clocks
DRAM TRFC: default (38)
DRAM TWR: default(12)
DRAM TWTR: default(12)
DRAM TRRD: default(12)
DRAM TRTP: default(12)
Het geheugen is CAS 7-7-7-24, volgens Alternate moeten de eerste 4 setting zo staan. Het systeem boot dan echter helemaal niet meer. Het voltage van het geheugen moet 1.5v zijn, en daar staat het op. Ook met het voltage op auto werkt het niet.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Misschien staan de onderste 5 waarden niet goed? Wel handig om erbij te vermelden: met DDR2 GeIL geheugen werkt het systeem perfect. Met DDR3 (OCZ Reaper (1600Mhz) of GeIL (1333Mhz)) werkt het niet.