Linksys WAG54G2-EW

Pagina: 1
Acties:

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-02 13:02
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb zojuist een Linksys Cisco WAG54G2-EW gekocht. Echter als ik dat apparaat aanlsluit zoals aangegeven krijg ik geen internet verbinding.

Zal eerst even de reden tot aanschaf en situatie schetsen.
Wij hebben internet van Telfort. Het 4mbit abbo. Hierbij kregen wij het Sagem F@st 908 modem. Dit is echter een klote modem... Bij Peer to Peer connecties valt hij na 5 mins uit enz, dit is een bekend probleem van het apparaat.

Daarom heb ik besloten de WAG54G2 te kopen, omdat ik dan modem/router/wireless in 1 heb.
Ik heb de Annex A versie genomen dit omdat we volgens mij geen isdn hebben en de F@st 908 ook Annex A was. Ik neem dus aan dat dit goed is.

Goed ik sluit het apparaat aan zoals de handleiding beschrijft, (tel lijn in dsl port, upt kabel van de pc in poort 1, en de adapter aansluiten) vervolgens krijg ik verbinding met een onbekend netwerk (het lijst er dus op dat hij wel verbinding met het modem maakt) maar zonder internet. het DSL lampje brand ook gewoon, het internet lampje niet.

het rare is dat als ik het apparaat probeer te benaderen via 192.168.1.1 hij ook gewoon geen verbinding maakt. (krijg niet het inlogscherm) wat ik raar vind omdat je toch niet per definitie internet hoeft te hebben om je interface te benaderen, maar toch alleen een verbinding tussen je pc en je modem/router moet hebben?

maargoed iemand die suggesties voor me heeft? Voor aanvullende info vraag het me plz, dan post ik het.

Alvast bedankt.

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04-2025
Ga op de pc eens naar Start=> Uitvoeren Typ daar in cmd. Tik nu eerst in "ipconfig /release" en daarna "ipconfig /renew" . als het nu nog steeds niet werkt moet je het ff zeggen ;)

• RemkoDJ
Jorisfighter schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:04:
Ga op de pc eens naar Start=> Uitvoeren Typ daar in cmd. Tik nu eerst in "ipconfig /release" en daarna "ipconfig /renew" . als het nu nog steeds niet werkt moet je het ff zeggen ;)
dat had ik al geprobeerd, werkt niet :)

• RemkoDJ
Moest ik miss op een ip release van telfort w8ten ofzo? bedenk ik me ineens...

• Asjemenou
Nee dat zou in principe niet hoeven. Kan het zijn dat de kabel home made is?

Edit: Kijn eens in het boekje in welk subnet de inksys opereerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Asjemenou op 20-12-2008 19:51 ]

• RemkoDJ
Jorisfighter schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:49:
Nee dat zou in principe niet hoeven. Kan het zijn dat de kabel home made is?

Edit: Kijn eens in het boekje in welk subnet de inksys opereerd.
Ik gebruik de kabel die erbij geleverd is.. over subnet kan ik ff niks vinden in de bijgeleverde documentatie

• Asjemenou
Probeer anders eens de modem direct aan je pc aan te sluiten zonder alle andere dingen. Dus telefoonlijntje enz. Staat het NIC wel op netwerkadres verkrijgen, dus niet ingesteld? Als je ipconfig /all intikt wat krijg je dan? Maar je kan helemaal niet in de modem komen? Als je er wel in kan komen moet je zorgen dat de DHCP aan staat ;)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Doe eens Start -->Uitvoeren-->cmd --> ipconfig /all
Wat is daar je ip en je gateway ?
Trouwens 9/10 keer moet je eerst je modem configureren voordat hij verbinding naar internet maakt

@hieronder
dat zag ik pas later, geen zin om het te editten.
maar als hij niet zeker weet wat zijn gateway is komt hij ook niet zo snel in ze modem.
En wat maakt dat nou uit wie het vraagt :X het is helpen ... niet antwoordjes scoren.

[ Voor 75% gewijzigd door LuckY op 20-12-2008 21:37 ]

• Asjemenou
Tja, dat had ik net dus ongeveer gezegd...

Verwijderd

Ik zou zeggen, als ie wel een internetverbinding krijgt met zn oude modem, dan moet ie wellicht het mac-adres van zn netwerkkaart op die linksys clonen en om de linksys modem/router te kunnen benaderen zou je kunnen beginnen met de boel statisch in te stellen dus:

ip-adres 192.168.1.101
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

dns primair 195.241.77.55
dns secundair 195.241.77.58
(bron:http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=17&thread_id=152&pid=1048)

En dan zou je iig in staat moeten zijn om de linksys modem/router te benaderen als je naar 192.168.1.1 surft.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan je wel alles pingen ?
Voor internet moet je denk ik even wachten totdat je een lease timeout krijgt zodat je een nieuwe lease+ip krijgt.

• Asjemenou
De lease hoeft geen timeout te krijgen. maar ik zou bij de dns primair gewoon 192.168.1.1 invoeren en secundair openlaten. dan gaat hij automatisxh naar de goede dns. Maar heb je al geprobeert om hem zonder fratsen aan te sluiten op de pc? Heb je alle LAN poorten al geprobeert? Als dat alles niet werkt moet je ff voor 3 sec. een tandenstoker in het reset knopje drukken.

• RemkoDJ
Oke,

Heel raar... uit het niet ineens whopaa bingo...
Deed niets anders dan dat ik de 25x ervoor deed!
Tcoh iets van een ip release ofzo?

Maargoed de mooie onverklaarbare wereld van de computers!

Iedereen bedankt voor de hulp en reacties, waardeer het altijd zeer!

*Slotje*
Pagina: 1