Slimline Externe DVD Lezer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259669

Topicstarter
Ik hoop dat ik de goede afdeling heb op dit forum. ;)

Maar ik zoek dus een slimline externe DVD lezer, die zijn voeding haalt uit 1 of 2 USB poortjes.
Het is voor een EEE netbook dus heb moet een beetje mobiel blijven zonder al teveel kabels en rommel.

Ik heb 2 uur gegoogled en op pricewatch gekeken, maar ik kan alleen maar peperdure branders vinden,
of lezers die alleen maar CD-Roms kunnen lezen/schrijven.

Wie weet er een merk dat simpele en goedkope lees stations heeft met USB voeding?
Als et onder de 50 euro blijft is een station dat ook kan branden natuurlijk ook goed. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 259669 op 20-12-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik weet dat er in [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 8 of deel 7 er van een slimline dvd-speler langs is gekomen.

Namelijk deze: http://www.paradigit.nl/info.php?group=6&art=10019712

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Loopt die op puur USB? Ik zie helaas geen merk dus kan ik niet doorzoeken daarop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10986

Die is volledig USB-powered, staat er ook bij. Is dan wel buiten je budget, maar ja, t is meteen ook een dvd brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mja, dat bedoelde ik ook met mijn eerste post. ;)
Ze zijn dr wel, maar dan wel meteen weer zon dure brander.
En met zon netbookje valt eigenlijk niet veel te branden.
Voor mij is het eigenlijk meer zodat ik af en toe eens een filmpje kan kijken, of iets kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:14:
Loopt die op puur USB? Ik zie helaas geen merk dus kan ik niet doorzoeken daarop. ;)
Dan neem je toch contact op met Paradigit om daar naar te vragen, zodat je verder kan zoeken? Beetje meer inzet mag ook wel hoor. Winkels zijn momenteel dan misschien gesloten, maar Maandag gaan de winkels gewoon weer open hoor. Je moet alleen even wat geduld hebben.

Afgezien daarvan, nee hij loopt niet, zie jij de pootjes? :+

Je geeft ook aan, dat ja al 2 uur gezocht hebt met Google, hoe kan het dan dat iemand eentje vind van 29 euro en jij niet? :? Oftewel, waar heb je op gezocht, wat heb je zelf gevonden? Waarom zijn die producten afgevallen. Iets meer input zou dus niet verkeerd zijn.

En voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan natuurlijk ook niet, al is het wel mooi meegenomen natuurlijk... ;)

Overigens vind ik 100 euro voor een slimline brander mét lightscribe anders zo duur nog niet... Maar goed, als je het niet nodig denkt te hebben, dan valt die natuurlijk af, zeker omdat er alleen maar van de drive gespeeld hoeft te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

GJtje schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:44:
Dan neem je toch contact op met Paradigit om daar naar te vragen, zodat je verder kan zoeken? Beetje meer inzet mag ook wel hoor. Winkels zijn momenteel dan misschien gesloten, maar Maandag gaan de winkels gewoon weer open hoor. Je moet alleen even wat geduld hebben.
Sterker nog, op zondag 21 december zijn alle Paradigit-winkels ook open. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom ik niet bij paradigit wil kopen? Bekijk hun shopreviews maar eens.
Ze presteren behoorlijk onder de maat, dus met dat bedrijf doe ik liever geen zaken.
En omdat ze ook geen enkele informatie bij dat product gezet hebben, kan ik ook niet elders gaan zoeken..

Ik heb 2 uur gezocht op externe DVD stations, slimlines, externe slimline casings, zowel nederlands als engels. Het enige dat ik kon vinden waren dure branders met allerlij onzinnige toeters en bellen, drives die zon onhandige voeding nodig hebben, of drives die alleen CDs kunnen lezen. En natuurlijk de volwaardige 5.25" bay boxen, maar die zijn erg lomp om mee te zeulen (zijn groter dan et netbookje zelf :P). Freecom heeft et een en ander, maar helaas ook alleen maar dure branders.

En tsja een miljoentje of 2 voor een lekker ferraritje is ook zo duur niet, toch koop ik liever een chystlertje.
Het gaat er bij mij om dat ik niet wil betalen voor dingen die ik niet nodig heb.
Branden doe ik thuis wel, en lightscribe gebruik ik zoiso niet (duurt lang en stiftje is net zo makkenlijk)
Een compact lezertje zoals die van 30 euro is wat ik nodig heb, dus waarom dan een van 100 euro kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De ervaringen met Paradigit mogen dan misschien niet geweldig zijn, maar kom op, je gaat er een externe slimline combodrive kopen van 3 tientjes, hoeveel kan daar nou mis gaan? :P
Mocht je garantie nodig hebben, dan neem je gewoon contact op met de fabrikant.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dr was dr laatst een in de aanbieding, ik weet aleen niet meer wie en waar..
29 euro idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

--MeAngry-- schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:17:
De ervaringen met Paradigit mogen dan misschien niet geweldig zijn, maar kom op, je gaat er een externe slimline combodrive kopen van 3 tientjes, hoeveel kan daar nou mis gaan? :P
Mocht je garantie nodig hebben, dan neem je gewoon contact op met de fabrikant.
Garantie kan ook gewoon via de winkel. Ik zie geen enkele reden waarom Paradigit daar moeilijk over zou kunnen doen. Als iets echt kapot is of niet werkt, zal geen enkele winkel je wegsturen.

offtopic:
Overigens snap ik de beoordelingen in de shopsurvey van geen ene kant. Maar misschien ben ik bevooroordeeld. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

offtopic:
Sommige beoordelingen die er staan zijn wel erg ver gezocht inderdaad, volgens mij komt dat ook wel door de hoeveelheid 'n00bs' die Paradigit aantrekt. Dan heb je gewoon eerder last van misverstanden. Die winkel is in ieder geval altijd in orde geweest om 'zomaar' iets kleins te halen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:01:
[...]
Garantie kan ook gewoon via de winkel. Ik zie geen enkele reden waarom Paradigit daar moeilijk over zou kunnen doen. Als iets echt kapot is of niet werkt, zal geen enkele winkel je wegsturen.

offtopic:
Overigens snap ik de beoordelingen in de shopsurvey van geen ene kant. Maar misschien ben ik bevooroordeeld. ;)
In de shop reviews had ook iemand een probleem met een laptop (backlight bleeding), en na 8 dagen had die daarover ook naar paradigit gemaild, die hadden te melden dattie dat maar met de fabrikant mocht afhandelen. :/ Zo ook nog wat anderen waarbij ze gewoon naar de fabrikant wijzen. Hun garantie is dus nul, ze zijn schijnbaar niet meer dan dozenschuivers? :')

Geen garantie op een spelertje van 30 euro vind ik niet zo erg, maar dat geeft wel de indruk dat ze je zo vanalles kunnen aansmeren, want als et kapot is dan is dat de koper zn probleem.

Ik zal het wel proberen, maar alleen als er echt geen shops zijn met betere credenties.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 259669 op 20-12-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, het doorverwijzen naar de fabrikant krijg ik bij elke winkel zowat te horen, en het is al vaker gebleken dat de garantie dan uiteindelijk sneller afgehandeld is dan als je het eerst naar de winkel moet brengen/sturen. Tegenwoordig handel ik de garantie dus altijd meteen met de fabrikant af, dus met after-sales van een winkel heb ik bijna nooit te maken. :)

Overigens klopt het wel dat een fysieke winkel dan soms juist makkelijker is omdat je er zo binnen stapt. In dat zicht is het wel vreemd dat Paradigit ook zo gaat doen. Maarja, daarom koop ik er ook niets groots verder, want ik vertrouw die kiet verder ook niet zo met m'n geld. :P

[ Voor 28% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-12-2008 20:22 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:17:
In de shop reviews had ook iemand een probleem met een laptop (backlight bleeding), en na 8 dagen had die daarover ook naar paradigit gemaild, die hadden te melden dattie dat maar met de fabrikant mocht afhandelen. :/ Zo ook nog wat anderen waarbij ze gewoon naar de fabrikant wijzen. Hun garantie is dus nul, ze zijn schijnbaar niet meer dan dozenschuivers? :')
offtopic:
Dan moeten mensen dit melden aan het hoofdkantoor. Zoiets is absoluut niet te toleren en ik kan alleen voor mijn filiaal spreken als ik zeg dat wij nooit zoiets zouden zeggen. Een klant heeft de mogelijkheid tot het rechtstreeks afhandelen met de fabrikant, omdat er vaak P&R-garantie op zit. Maar je bent nooit iets verplicht.

Overigens gaan we nu een hele andere kant op met dit topic. Laten we het over de slimline externe dvd lezer hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb na een hoop gezoek -denk ik- een andere shop gevonden die precies dezelfde drive verkoopt.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6692

Hij ziet er iig hetzelfde uit, en volgens de fotos idd. USB powered.
Uitteraard een merkloos gevalletje volgens mij, maar als et werkt dan is et wel goed vind ik. ;)
Paradigit is denk ik goedkoper en kwa garantie zal het niet erger zijn dan een of ander chinees bedrijfje denk ik. :p Ik kan alleen niet vinden wat het kost om iets te laten verzenden bij paradigit, en of ze uberhaubt wel verzenden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:10:
Ik heb na een hoop gezoek -denk ik- een andere shop gevonden die precies dezelfde drive verkoopt.

Uitteraard een merkloos gevalletje volgens mij, maar als et werkt dan is et wel goed vind ik. ;)
Paradigit is denk ik goedkoper en kwa garantie zal het niet erger zijn dan een of ander chinees bedrijfje denk ik. :p Ik kan alleen niet vinden wat het kost om iets te laten verzenden bij paradigit, en of ze uberhaubt wel verzenden. :?
Verzenden is geen optie. Alleen afhalen in één van de filialen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan valt paradigit eigenlijk meteen al af.
Ik ga niet van Roosendaal naar Breda rijden voor een DVD stationnetje van 30 euro.
Beetje vreemd en ouderwets, een webwinkel die niet verzend, maargoed. :')

Het alternatief van computerland ziet er dus goed uit. d:)b
Ik heb ze een email gestuurd om te vragen wat erin zit,
en hoelang het duurt voor ze het weer op voorraad hebben.
Ze hebben zo tezien boven de 35 euro geen verzendkosten meer,
dus eens zien of ze nog wat leuks hebben.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:02:
Ik heb ze een email gestuurd om te vragen wat erin zit,
't merk is Tinpec en de drive van LG geloof ik, wordt genoemd in het NC10 topic of EEE topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een LG drive, zozo. Geen vaag Sonie of Toshibo merk uit een stoffige fabriek in hongkong dus.
Netjes voor die prijs. ;)

Ik zet hem op mijn lijstje, als ze dat spul in een maandje ofzo kunnen ophoesten dan ben ik gelukkig.

Ik ben dat EEE PC ervaringen topic aan het doorspitten, maar et is echt zoveel. :$ En zoveel types door elkaar ook nog, dus het stukje van die drive kom ik mischien nog wel een keer tegen in de lente. 7(8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 259669 op 20-12-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hier is de info ;)
link

[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 20-12-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:04
Ik heb er 6 maanden geleden een gekocht via Ebay (uit China dus). Koste zo'n 26 pond toen. Werkt perfect (en blijkt ook nog een Philips te zijn). Ga's op Ebay kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
@Philflo http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00650490

Lol, waarschijnlijk dezelfde speler als die van de paradigit, zij zijn namelijk mede-eigenaar van een aantal van die Computerland filialen. En ze suppliëren er dan ook aan. Maar wellicht dat een compterland dichter in de buurt bij de TS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm komt dat even handig uit, ze verkopen ook wat SoDIMM geheugen voor maar een paar tientjes,
kan ik een DVD lezertje doen en gelijk mijn netbookje opkrikken, en dan nog geen verzendkosten ook.

Goede vonst mensen!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 259669 op 21-12-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

:o
Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:10:

eh.. de garantie bij DX is erg fijn :) ze doen niet moeilijk, ze vragen je om wat dingen te proberen, is het dan nogsteeds stuk, dan sturen ze n nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Das waar, ik had een keer een dooie laserpointer van 30 euro,
toen ze zagen wat wereldwijd verzenden kostte vanuit holland,
stuurde ze na n paar fototjes gewoon weer een nieuwe.

Maar ze verprutsen het best vaak vind ik.
Heb al een paar keer gehad dat ze de verkeerde spullen opstuurde,
en eer dat ik had wat ik besteld had waren we weer een maand verder.
Ik mocht de vage vingermuis wel van ze houden toen ik een DVI-I kabeltje besteld had. :')
Leuke shop met mooie prijzen, maar het zijn wel een stel klungels in dat magazijn.

Maar ik weet nu iig wat erin zit en hoe het ding heet. Dat helpt al een boel.
Paradigit verzend niet, en computerland zit zonder voorraad en heeft zelf al aangeven dat het product erg moeilijk tekrijgen is. Dus.. Waarschijnlijk wordt het dan toch weer DX. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:02:
Dan valt paradigit eigenlijk meteen al af.
Ik ga niet van Roosendaal naar Breda rijden voor een DVD stationnetje van 30 euro.
Beetje vreemd en ouderwets, een webwinkel die niet verzend, maargoed. :')
offtopic:
Paradigit is geen webwinkel.
markiew schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 23:56:
@Philflo http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00650490

Lol, waarschijnlijk dezelfde speler als die van de paradigit, zij zijn namelijk mede-eigenaar van een aantal van die Computerland filialen.
offtopic:
De Paradigit-groep bezit alle filialen van Computerland. ;)

Overigens is DX een zeer goed alternatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
nog meer offtopic

Het is alweer zo'n drie jaar terug dat ik daar werkte :P, een hoop verandert in die tijd zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-07 19:49
De DVDspelertjes puur op USB zijn volgens mij niet goedkoop. Hier staat een goede, alleen boven je budget :{
http://www.freecom.nl/ecp...D=1147591&ssCatID=1147592

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mattie84 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:35:
De DVDspelertjes puur op USB zijn volgens mij niet goedkoop. Hier staat een goede, alleen boven je budget :{
Is ook niet alleen een spelertje. ;) Is ook een brandertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mattie84 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:35:
De brander van Paradigit/Computerland is enkele malen genoemd in dit topic. 29,95, cd's branden, dvd's lezen alles op USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-07 19:49
Staat er niet bij dat ie powered by USB is. Dat is namelijk vaak niet het geval. Maargoed ben wel benieuwd of dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

V&A aangeboden: Targus Slimline USB DVD Merk bekend, precies voor het budget en op tweakers te vinden...

Ook in de pricewatch staat een selectie slimline, of ze allemaal extern zijn is een tweede ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Wiethoofd op 24-12-2008 23:47 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Philflow

Philflow

Mattie84 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 21:34:
Staat er niet bij dat ie powered by USB is. Dat is namelijk vaak niet het geval. Maargoed ben wel benieuwd of dat wel zo is.
Hij is dat wel. Is enkele malen bevestigd in het EEE topic. En tevens door de verkoper van Paradigit.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 25-12-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb er nog eentje liggen hier, een externe slimline combo drive (DVD reader, CD writer, een Toshiba) die uit 2 usb stekkertjes zijn stroom haalt. DM me maar even, ik wil m wel kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 26-12-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 259669 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:17:
Wat verwacht je dan van een winkel? :? Dat een winkel dat allemaal zelf moet kunnen? Nee, dacht het niet. Het is voor de klant gemakkelijk, maar (en dat zien de klanten niet) is dat (Paradigit in dit geval) het defecte apparaat óók opstuurt naar hun leverancier / de fabrikant.
De klant is intussen weer tevreden, die heeft immers een vervanging voor het apparaat ontvangen en de winkel krijgt hetzelfde, vanuit de leverancier / de frabikant. So your point being? :?

Plus, je weet ook niet eens of jij überhaupt wel gebruik moet gaan maken van de garantie / RMA bij een winkel.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 26-12-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

GJtje schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:34:
[...]
Wat verwacht je dan van een winkel? :? Dat een winkel dat allemaal zelf moet kunnen? Nee, dacht het niet. Het is voor de klant gemakkelijk, maar (en dat zien de klanten niet) is dat (Paradigit in dit geval) het defecte apparaat óók opstuurt naar hun leverancier / de fabrikant.
De klant is intussen weer tevreden, die heeft immers een vervanging voor het apparaat ontvangen en de winkel krijgt hetzelfde, vanuit de leverancier / de frabikant. So your point being? :?

Plus, je weet ook niet eens of jij überhaupt wel gebruik moet gaan maken van de garantie / RMA bij een winkel.
Daarom verwijst Paradigit waarschijnlijk ook door. En als een webshop het doet is het begrijpelijk, of je het nu naar je winkel verstuurd, of naar de Nederlandse leverancier. Dat maakt in verzendkosten niets uit, enkel heb je het sneller terug als je het naar de leverancier stuurt.

Paradigit is echter een echte winkel en geen webshop, dus dan is het gewoon vreemd dat ze zo werken. Neem dat product gewoon aan en stuur het voor die klant op. Dan loopt je klant tenminste niet weg naar een willekeurige webshop die veel goedkoper is en dezelfde service verleent.

Overigens was ik afgelopen vrijdag bij Paradigit in Eindhoven gaan kijken voor deze drive, want ik wil er ook een hebben, makkelijk als je met een defecte drive in een computer zit. Ze hadden ze echter niet meer op voorraad, maar misschien aankomende week weer. Dus ik ga nog een aantal keren kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-12-2008 20:44 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1