Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MS excel 2007] Meedere worksheets achter elkaar printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel bestand met een 20 tal worksheets in, op deze worksheets staan soms 20 rijen aan data, soms 4 (bij wijze van voorbeeld). Nu moet ik af en toe heel dat excel document printen. Met de standaard print optie (print-> entire workbook) zet excel 1 worksheet op 1 pagina waardoor er veel papier-ruimte niet gebruikt wordt.. Ik ben dus op zoek naar een methode om alle worksheets onder elkaar af te printen zodat er niet al te veel papier verloren gaat.
Heb al op internet gezocht en daar staan methodes om meerdere sheets op een pagina te zetten maar dan geraak ik nog steeds niet af van de witte vlaktes op m'n papier ;) .

Ik hoopte dat iemand me hier kon helpen...

Verwijderd

Als je alles wat je wil printen selecteert zou het toch goed moeten gaan...

Leg a.u.b. ook even iets duidelijker uit wat je bedoelt...

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt een excel bestand met 2 worksheets, als je die allemaal tegelijk wil printen kan dat maar dan begint excel bij elke worksheet een nieuwe pagina (zodat er soms veel papier-ruimte verloren gaat). Ik ben op zoek naar een methode om deze vlak onder elkaar te laten afdrukken zonder alles op één worksheet te brengen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum; let hier in het vervolg zelf even op

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Als het steeds om gelijksoortige data gaat (zelfde kolommen en kolombreedte enzo), zou je ze met een macro allemaal naar een aparte sheet kunnen kopieeren. Voeg tussen twee sheets een duidelijk kopje in, printen, en klaar is kees.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

als je data verspreid over meerdere sheets aaneengeschakeld wil afdrukken, is de optie die Reptile209 aangeeft de enige mogelijkheid vziw. door een macro (met relatieve verwijzingen) op te nemen kom je al een heel eind. begin met het opnemen van het aanmaken van een nieuw blad, voor het aanduiden & verplaatsen van de bereiken gebruik je best de toetsen END & SHIFT).
Voor verdere aanpassingen bekijk je dan de gegenereerde code.
Pagina: 1