Ik heb Vista 64 bit en maak gebruik van Norton Ghost 14 om backups te maken. Sinds een aantal dagen kreeg ik een error wanneer Ghost automatisch aanging "service module werkt niet meer". Ghost verwijderd en de error ging weg. Ik heb Ghost 14 zojuist opnieuw geïnstalleerd maar de error doemt weer op. Ik heb gegoogeld maar niks kunnen vinden. Hetzelfde geld voor berichten op GOT. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Je zou zeggen dat een bepaalde service misschien niet meer draait die actief zou moeten zijn. Je hebt toch niet zelf bepaalde dingen uitgezet (e.g. msconfig, of menu 'opstarten') omdat je ze niet kon plaatsen? Is dit de volledige foutmelding of staat er meer informatie bij?
En Ghost 14 heeft an sich wel probleemloos gewerkt bij jou?
Vroeger gebruikte ik altijd Ghost, maar tegenwoordig heb ik er niet zoveel geluk meer mee. Raidsets ziet hij niet goed, Vista gaat niet goed en van Linux bakt hij al helemaal niks terwijl je zou verwachten dat een sector-voor-sector benadering geen moer geeft om welk filesystem er gebruikt wordt. Net een pc ingericht voor mijn schoonpa, blijkt het cdtje geen SATA ondersteuning te hebben
Maargoed, dat is versie 12 geloof ik ...
Ik ben naarstig op zoek naar een cdtje (usb stick ook goed) waarvan je boot, je selecteert partitie 1 en dan een sector-voor-sector compressed image naar partitie 2. Geen gezeik met raidsets, gewoon doen wat er van 'm verwacht wordt. Probeer nu Acronis TrueImage, maar ook die geeft problemen...
Vroeger gebruikte ik altijd Ghost, maar tegenwoordig heb ik er niet zoveel geluk meer mee. Raidsets ziet hij niet goed, Vista gaat niet goed en van Linux bakt hij al helemaal niks terwijl je zou verwachten dat een sector-voor-sector benadering geen moer geeft om welk filesystem er gebruikt wordt. Net een pc ingericht voor mijn schoonpa, blijkt het cdtje geen SATA ondersteuning te hebben
Ik ben naarstig op zoek naar een cdtje (usb stick ook goed) waarvan je boot, je selecteert partitie 1 en dan een sector-voor-sector compressed image naar partitie 2. Geen gezeik met raidsets, gewoon doen wat er van 'm verwacht wordt. Probeer nu Acronis TrueImage, maar ook die geeft problemen...
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-12-2008 20:46 . Reden: typo ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Mijn ervaring is dat met de ene PC er problemen zijn met Norton en niet met Acronis en met de andere PC precies omgekeerd.ing._Buttje schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:24:
Probeer nu Acronis TrueImage, maar ook die geeft problemen...
Ik heb geen noemenswaardige zaken veranderd. Hier de volledige error:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: VProSvc.exe
Versie van toepassing: 14.0.0.24815
Tijdstempel van toepassing: 4792b765
Naam van foutmodule: ntdll.dll
Versie van foutmodule: 6.0.6001.18000
Tijdstempel van foutmodule: 4791a783
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000356a9
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: e51a
Aanvullende informatie 2: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433
Aanvullende informatie 3: e51a
Aanvullende informatie 4: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: VProSvc.exe
Versie van toepassing: 14.0.0.24815
Tijdstempel van toepassing: 4792b765
Naam van foutmodule: ntdll.dll
Versie van foutmodule: 6.0.6001.18000
Tijdstempel van foutmodule: 4791a783
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000356a9
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: e51a
Aanvullende informatie 2: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433
Aanvullende informatie 3: e51a
Aanvullende informatie 4: 4c0d4d78887f76d971d5d00f1f20a433
Je zou eens kunnen kijken naar de Hirens Bootcd. Heb er zelf erg goede ervaringen mee.
ing._Buttje schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:24:
Je zou zeggen dat een bepaalde service misschien niet meer draait die actief zou moeten zijn. Je hebt toch niet zelf bepaalde dingen uitgezet (e.g. msconfig, of menu 'opstarten') omdat je ze niet kon plaatsen? Is dit de volledige foutmelding of staat er meer informatie bij?
Vroeger gebruikte ik altijd Ghost, maar tegenwoordig heb ik e niet zoveel geluk meer mee. Raidsets ziet hij niet goed, Vista gaat niet goed en van Linux bakt hij al helemaal niks terwijl je zou verwachten dat een sector-voor-sector benadering geen moer geeft om welk filesystem er gebruikt wordt. Net een pc ingericht voor mijn schoonpa, blijkt het cdtje geen SATA ondersteuning te hebbenMaargoed, dat is versie 12 geloof ik ...
Ben nu Acronis aan het testen. Mag je trouwens je pc gebruiken als er een image wordt gemaakt?
Niet je pc als gebruiken als je aan het imagen bent!michielvz schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:55:
Ben nu Acronis aan het testen. Mag je trouwens je pc gebruiken als er een image wordt gemaakt?
En waarom niet? Het image maken is gewoon goed gegaan.
En hoe weet jij dat zonder de image terug gezet te hebben?michielvz schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:29:
En waarom niet? Het image maken is gewoon goed gegaan.
Als je bestanden gaat wijzigen (software installeren bijvoorbeeld), dan kan de image misschien wel met een halve installatie eindigen. Mij lijkt het niet vrestandig iig.
Pagina: 1