Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb eventjes een vraag. Ik was vandaag aan het kijken in het Makro krantje toen ik deze (afbeelding hieronder) zag staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.medionowners.be/meuk/tv1.jpg

Nu kwamen er vragen bij me op:
1) Is dit nu een tv of monitor, moest het een tv zijn is deze dan gelijkwaardig aan andere tv buiten dat dit geen HD ready is ?

Alvast bedankt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 17:32 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. Het is een tv scherm, een kleintje welliswaar, verder is hij HD Ready ivm zijn hoogte resolutie van 768px waar HD-ready 720px is.

2. Actie/reclame/stunt/kerst?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 18:20
Bij de Makro komt er nog BTW bij.

[ Voor 52% gewijzigd door Jokuh op 20-12-2008 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een echte tv en geen monitor ? Mijn pa beweert dat dit nooit evengoed ga functioneren als een normale lcd tv.

En mocht je nu alleen een scherm nodig hebben voor een console zoals een Wiii of ps3 dan kun je toch beter een computer scherm kopen inplaats van een tv want die tv heb je toch niet nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 17:35 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het zal eerder nooit evengoed gaan functioneren als een pc-scherm vanwege de lage resolutie voor zo'n formaat. :) Voor een simpele 19" breedbeeld pc-scherm is dit al 1440x900.
En mocht je nu alleen een scherm nodig hebben voor een console zoals een Wiii of ps3 dan kun je toch beter een computer scherm kopen inplaats van een tv want die tv heb je toch niet nodig.
Als jij zeker weet dat je geen tv-tuner nodig heb, dan is dit mogelijk. :) Voor de apparaten over HDMI moet jouw scherm dan wel HDCP kunnen accepteren dacht ik. Maar een pc-scherm heeft meestal niet zoveel aansluitingen als een TV. Hoewel dit wel op te lossen is dmv een splitter.

[ Voor 81% gewijzigd door S_Chief op 20-12-2008 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie spoedig antwoord nu weet ik tenminste meer :p

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij is dit toch echt een TFT met TV-tuner, maar dan een nieuwer type met een 16:9 beeldverhouding i.p.v. de gebruikelijke 16:10. Hierdoor heb je geen zwarte balken tijdens het tv-kijken. Deze hoort in hetzelfde rijtje thuis als bijv. de Samsung T220HD: een TFT-beeldscherm met de aansturingselektronica van een LCD-TV.

Verwijderd

Topicstarter
anton121 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:59:
Volgens mij is dit toch echt een TFT met TV-tuner, maar dan een nieuwer type met een 16:9 beeldverhouding i.p.v. de gebruikelijke 16:10. Hierdoor heb je geen zwarte balken tijdens het tv-kijken. Deze hoort in hetzelfde rijtje thuis als bijv. de Samsung T220HD: een TFT-beeldscherm met de aansturingselektronica van een LCD-TV.
Er staat althans LCD-Televisie moet dit dan niet TFT-Televisie zijn ?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:10:
[...]

Er staat althans LCD-Televisie moet dit dan niet TFT-Televisie zijn ?
't Is net hoe je het bekijkt. Ik zou zeggen dat de beste benaming voor dit scherm een monitor met ingebouwde TV-tuner is. Overigens heb ik een tijdje geleden bij Hardware.info gelezen dat de beeldkwaliteit van het TV-gedeelte iets minder is dan die van echte TV's en de beeldkwaliteit van het monitordeel (dus aangesloten op je PC) ook weer minder goed is dan die van een normaal TFT-beeldscherm. Dit komt dus doordat de aansturing gaat via een zogenaamde TV-engine. Deze multifunctionele schermen zijn alleen interessant als je van plan bent om beide onderdelen te gaan gebruiken.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Nu is er weer een nieuwe tv/monitor te koop.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1192/3163467755_6f1dbeb27d_o.jpg
Deze heeft dus wél een hoge resolutie. Is dit dus een volwaardige monitor?

.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

ruyckske schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:14:
Deze heeft dus wél een hoge resolutie. Is dit dus een volwaardige monitor?
Nee, aan de resolutie te zien moet het een 24" zijn met een 16:10 verhouding, maar aangezien er 23" en televisie staat is het waarschijnlijk gewoon een televisie met een 16:9 verhouding en eventueel een resolutie van 2048*1152 en een bult aansluitingen en een tv-tuner, maar dat valt pas zeker te zeggen als je het scherm aansluit ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Maar ik kan dit dus niet kopen om als goedkope en toch volwaardige full HD monitor te gebruiken?

.

Pagina: 1