Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet connectie in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik waarschijnlijk een aantal maanden naar Spanje. Daarna reis ik voor een aantal maanden door naar Zwitserland. Ik ben iemand die veel op het Internet zit dus een internet verbinding in die landen is eigenlijk wel nodig. Nu heb ik al uitgebreid op het net gesurfd maar kan nog geen goede oplossing vinden.

Het volgende ben ik tegengekomen:
1. UMTS/GPRS
Bijvoorbeeld een Vodafone abonnement waarmee je in de genoemde landen via een USB dongle kunt surfen. De snelheden zijn laag maar daar kan ik nog wel mee leven. De prijzen zijn echter bijzonder hoog. Een 1500 Mbyte per maand gebruik ik toch wel en deze abonnementen zijn leveren allemaal een beperkte hoeveelheid data verbruik met vervolgens een forse opslag per Mbyte. Totale kosten lopen dan al gauw in de duizenenden. Vodafone heeft ook een "onbeperkt" abonnement voor 12 Euro per dag. Ook dat komt dan op een hoog bedrag uit (maximaal 12 dagen betalen geloof ik) en is ook nog aan een maximale hoeveelheid MB's gebonden.
2. Een alternatief is een 2 weg satelliet verbinding
Qua abonnement lijkt dat redelijk. De opstartkosten zijn wel hoog maar ben ik ook nog wel bereid te betalen. Alleen, je moet dan wel in een appartement zitten waar de schotel op de satelliet gericht kan worden (Helsat, Astra schijnt niet te werken in Zuid-Spanje. Dus ook via die weg heb ik niet de zekerheid dat het werkt. Tot nu toe lijkt het echter wel de beste optie.

Weet iemand hier betaalbare alternatieven (100 Euro per maand is geen probleem en het hoeft ook niet snel te zijn)?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult geen goedkope optie vinden bij consumentencontracten. Neem eens contact op met de zakelijke afdelingen van de verschillende providers; je kunt denken aan een Blackberry. Maar zelfs dan zal het nog erg duur zijn.

Ga je mobiel internet nodig hebben? "Ik ben iemand die veel op het Internet zit" is nogal vaag, is het noodzakelijk of gewoon gewenst. Indien het laatste kun je ook kijken naar waar je komt te wonen, en zien of er daar wat te regelen is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Misschien kun je in de betreffende landen een prepaid-sim kopen en deze vervolgens aanmelden voor 'onbeperkt internet' zoals bij vodafone?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie. Het is echt noodzakelijk. Via de verbinding beheer ik Servers dus......
Nee, het hoeft niet echt mobiel te zijn dus een verplaatsbare satellietschotel is ok.

Ik heb bedacht dat ik eventueel in de betreffende landen maar een abonnement moet afsluiten. Maar ik vrees dat ik dat niet voor elkaar krijg omdat ik geen inwoner ben, geen vast adres heb enzovoort.
Bovendien reis ik door andere landen en wil ik gedurende die tijd ook graag internet hebben (dat is wel een wens. Een collega kan mijn werk voor een paar dagen wel overnemen).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 17:19 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:17:
Dank voor je snelle reactie. Het is echt noodzakelijk. Via de verbinding beheer ik Servers dus......
Nee, het hoeft niet echt mobiel te zijn dus een verplaatsbare satellietschotel is ok.
Dan zal het toch een zakelijke beslissing moeten worden, en is Blackberry toegang niet voldoende. Wegen de kosten op tegen het overdragen van het werk? Kan je iemand anders trainen om dit te doen, of zijn het prive-servers (dwz niet-zakelijk)?
Ik heb bedacht dat ik eventueel in de betreffende landen maar een abonnement moet afsluiten. Maar ik vrees dat ik dat niet voor elkaar krijg omdat ik geen inwoner ben, geen vast adres heb enzovoort.
Bovendien reis ik door andere landen en wil ik gedurende die tijd ook graag internet hebben (dat is wel een wens. Een collega kan mijn werk voor een paar dagen wel overnemen).
Pre-pay zal wel lukken, abonnement inderdaad niet. Uberhaupt een bankrekening hebben zal niet gaan lukken in die landen. Kun je internet delen met anderen, of heb je kennisen daar die dingen voor je kunnen en willen regelen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas. Geen hulp van kennissen en zo of overdracht aan anderen.

Pre-paid is trouwens ook nog duur. In Nederland is zelfs het duurste abonnement nog 3 ct per Mbyte en met 1500 Mbyte komt daar dus nog een 45 euro bij en zit je over de honderd.

Is misschien toch de satellietoplossing dan de beste? Iemand ervaring daarmee?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:34:
Helaas. Geen hulp van kennissen en zo of overdracht aan anderen.

Pre-paid is trouwens ook nog duur. In Nederland is zelfs het duurste abonnement nog 3 ct per Mbyte en met 1500 Mbyte komt daar dus nog een 45 euro bij en zit je over de honderd.
Maar is die 1500 Mbyte noodzakelijk of gewenst? Kijk eens welk onderdeel voor de lol is, en wat noodzakelijk is. Het lol-onderdeel kan in internetcafe's?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 16:58
En ter plekke een vaste verbinding opdoen? In plaats van deze (dure!) mobiele opties?

Wellicht een wifi-netwerkje in de buurt?

Sometimes you need to plan for coincidence

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:37
Wellicht voegt dit weinig toe, maar hier in Italie heb je onbeperkt internet (mobiele telefoon) vanaf 2 euro per week, en vanaf PC vanaf 15 euro per maand.
Onbeperkt is dacht ik 40 euro per maand bij abbo, prepaid kost het voor 400 uur 30 euro.

Ik ga er vanuit dat zulke alternatieven er ook zijn in Spanje etc.

Simkaartje kopen is makkelijker dan je denkt, zelfs hier in Italie... :)

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank allemaal.

De 1500 Mbyte is wel nodig. Als je inderdaad onbeperkt prepaid zou kunnen krijgen voor 30 Euro per 400 uur dan zou dat fantastisch zijn. In Nederland lukt dat volgens mij niet met UMTS/GPRS. Ik ga eens onderzoeken of dat in Spanje wel kan. En kun je in Italie echt een abo krijgen als je geen inwoner bent?

En "groenteboer" hoe stel je je dat voor een vaste verbinding daar opdoen? Dan zit ik toch al snel een paar weken zonder internet lijkt me. Of denk je aan zoiets als "aansluiten op het wifi van de buren"?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je niet een ADSL contractje regelen in het huis waar je zit? Even met de huurbaas bespreken.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik zeker proberen Megamind. Maar ik weet nog niet in welk huis ik terecht ga komen en ook niet of ik de volle tijd in hetzelfde huis zal kunnen blijven. Dat maakt het allemaal een beetje lastig.

Ik heb eens gekeken naar die prepaid opties in Spanje. Tot nu toe voor mij de aantrekkelijkste optie lijkt te worden aangeboden door Vodafone. Zij rekenen 59 Euro voor 1 Gbyte. Geldig voor 3 maanden. Daarnaast is een USB stick nodig die ze aanbieden voor 69 Euro. Zelf heb ik al zo'n stick voor Nederland dus die kan ik wellicht hergebruiken. Deze oplossing komt dan (zonder stick investering) op ongeveer 90 euro per maand voor 1500 Mbyte.

Wel heb ik al gezien dat sommige mensen de ervaring hebben in 5 min 400 Mbyte te hebben verstookt bij Vodafone. Zelf heb ik die ervaring niet. Wel moet je vooraf alle programma's uitschakelen die op eigen houtje contact opnemen met het internet. Denk daarbij aan Windows updates, virusscanners en dergelijke. Voor Vista heb ik daar een lijstje van. Als iemand geinteresseerd is wil ik dat hier natuurlijk graag voor je publiceren.

Verwijderd

treslem schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:02:
Wellicht voegt dit weinig toe, maar hier in Italie heb je onbeperkt internet (mobiele telefoon) vanaf 2 euro per week, en vanaf PC vanaf 15 euro per maand.
Onbeperkt is dacht ik 40 euro per maand bij abbo, prepaid kost het voor 400 uur 30 euro.

Ik ga er vanuit dat zulke alternatieven er ook zijn in Spanje etc.

Simkaartje kopen is makkelijker dan je denkt, zelfs hier in Italie... :)
Simkaartjes kopen gaat helemaal niet zo makkelijk hoor in Italië! Je moet vaak voor dat soort aankopen een Condifice Fiscale nummer hebben. Geen nummer is...... niets kopen. Hetzelfde geld voor kopen van Computers! Alles wordt geregistreerd in Italië, vanwege de maffia :)

En ik kan het weten, omdat mijn moeder over een paar weken daar ook echt gaat wonen.

Verwijderd

Topicstarter
Prepaid is toch zeker geen probleem, Icehawk?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Ik weet niet waar jij in het buitenland komt..., maar in Zwitserland kon ik bij elke hotel gratis internetten . Bij MC-donalds, Starbucks beperkte tijd gratis, of als je de goede provider hebt onbeperkte tijd....

Je kan ook nog (gratis) lid worden van FON .., vooral in grote steden als Madrid heb je dan overal gratis internet. (Fonero ervaringen topic - Deel 2)

En je kan natuurlijk ook je gebruik terug dringen, Open-SSH gebruiken voor je windows en linux servers, of de windows mobile version van remote desktop (verbruikt ook maar een paar mb per uur).

[ Voor 55% gewijzigd door djexplo op 21-12-2008 22:39 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1