Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XBOX 360: rollend scherm en zwarte balk in midden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik speelde altijd met veel plezier op mijn XBOX 360. Maar toen ik van de week een spelletje wisselde gebeurde het...

Ineens begon mijn scherm te rollen (naar boven) en zag ik een grote zwarte balk in het midden. Ik heb verschillende dingen geprobeerd: met spelletjes, met ander spelletje, zonder spelletje. Een andere HFMI input, een andere TV, de andere component kabel.

Bij elke optie heb ik hetzelfde resultaat. Zelfde zwarte balk op dezeflde positie. Alleen bij de kabel met de plugjes, staat het beeld stil. Daar heb ik echter dat boven de zwarte balk, de onderkant van het scherm staat en dat onder de zwarte balk de bovenkant staat.

Iemand hier ervaring mee?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:00:
Hallo,

Ik speelde altijd met veel plezier op mijn XBOX 360. Maar toen ik van de week een spelletje wisselde gebeurde het...

Ineens begon mijn scherm te rollen (naar boven) en zag ik een grote zwarte balk in het midden. Ik heb verschillende dingen geprobeerd: met spelletjes, met ander spelletje, zonder spelletje. Een andere HFMI input, een andere TV, de andere component kabel.

Bij elke optie heb ik hetzelfde resultaat. Zelfde zwarte balk op dezeflde positie. Alleen bij de kabel met de plugjes, staat het beeld stil. Daar heb ik echter dat boven de zwarte balk, de onderkant van het scherm staat en dat onder de zwarte balk de bovenkant staat.

Iemand hier ervaring mee?
Ervaring: Nee (gelukkig niet).

Lijkt erop dat er iets in de GPU niet helemaal lekker meer zit. Eenvoudigste oplossing is MS bellen en garantie claimen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Hardwarevragen en problemen horen ook in Spielerij - Problemen & Vragen.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update.

Mijn XBOX is terug naar MS geweest. Ik blij dat hij terug was, dit was helaas van korte duur.

Ik sloot mijn XBOX weer aan met HDMI en in plaats van 1 zwarte balk, had ik er nu twee! Ook rolde het beeld nog steeds.

De component kabel geeft nu wel gewoon beeld. Maar ja dat is geen HDMI!

Wat denken jullie? Is de HDMI kabel kapot, of is de HDMI poort kapot aangezien de component nu wel werkt (voorheen niet) en hebben ze alleen de component poort gemaakt?

(ik heb geen andere HDMI apparaten om te testen.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11

BM

Moderator Spielerij
Het is allicht de moeite waard om eens een andere hdmi kabel te proberen.
Probeer hem anders ook op een andere tv, wie weet ligt het aan de input van je tv?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Topicstarter
Beide HDMI inputs van de TV geven precies hetzelfde beeld. Lijkt mee een beetje bizar dat beide op hetzelfde moment kapot zijn gegaan. Helemaal als je bedenkt dat de component eerder ook dit beeld gaf en nu hij van MS terug komt deze het wel doet!

Even een update: Ik heb de component kabel eens op HDMI gezet ipv TV. Op TV doet hij het perfect, op HDMI laat deze ook dit rollende beeld zien. Kortom de HDMI is kapot (en niet de kabel). Nu nog uitzoeken of het de XBOX is of de TV

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 22:00 ]

Pagina: 1