[Z5500] Direct output werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Z5500, direct (met die bijgeleverde kabeltjes) gehangen op m'n GA-X48-DQ6.

Dan heb ik de kabeltjes juist geconfigureerd via de laatste nieuwe Realtek HD Audio manager.

Ik krijg nu het volgende:
  • Front = Front
  • Sub = Sub
  • Center = Center
In orde dus.

Maar als ik het kabeltje insteek van rear, dan vraagt het programmatje: welke heb je ingestoken. Ik klik 'rear' aan. Geen geluid... Ik krijg enkel gelijk als ik 'm instel als side. Wat natuurlijk resulteerd in verkeerde detectie in games, en dat is niet leuk :+

Wat mis ik hier?

Ik heb al geprobeerd geluid te krijgen zonder de drivers, maar dan blijft het stereo, en digitaal aansluiten, dan krijg ik geen surround in games.

Kan iemand mij helpen, want ik mis toch wel een beetje m'n rear speakers :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Achterop de control unit van de Z5500 zit een knop waarmee je kan kiezen tussen 2ch en 6ch. zorg ervoor dat ie op 6ch staat.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je geluidsuitvoer is volgens mij op 7.1 ingesteld ipv op 5.1 daarom krijg je ook geluid uit de side-uitgang. Kijk eens naar die instelling in het Realtek controle paneel.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
RHochstenbach schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:03:
Achterop de control unit van de Z5500 zit een knop waarmee je kan kiezen tussen 2ch en 6ch. zorg ervoor dat ie op 6ch staat.
Ja dat staat al :)
--MeAngry-- schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:15:
Je geluidsuitvoer is volgens mij op 7.1 ingesteld ipv op 5.1 daarom krijg je ook geluid uit de side-uitgang. Kijk eens naar die instelling in het Realtek controle paneel.
Als ik 'm op 5.1 zet krijg ik:
[list]
• Front L & Front R
• Center & Sub
• Side L & Side R

M'n Vista zegt dus dat er bij 5.1 geen Rear zijn, maar in de plaats Side.

Als ik 'm op 7.1 zet krijg ik dit:
[list]
• Front L & Front R
• Center & Sub
• Side L & Side R
• Rear L & Rear R

Die side kan ik dan afzetten, en dan heb ik wel 2 rears.

Waarom heb ik geen Rear bij 5.1?

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 21:26

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Heb je toevallig een van de effecten aan staan? Dat de Z5500 op stereo of pro-logic staat bijvoorbeeld?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
michaelvt schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 21:12:
Heb je toevallig een van de effecten aan staan? Dat de Z5500 op stereo of pro-logic staat bijvoorbeeld?
Nop, gewoon op 6ch direct :) En de drivers zijn helemaal default.

• PilatuS
  • Niet online
Hier precies het zelfde probleem. Ook met een Z-5500 setje en Realtek audio chip. Mijn moederbord is alleen een P5W-DH.

Ook bij mij werken de achterste speakers alleen als ik ze op side instel. Ik ben er een tijd terug lang mee bezig geweest maar net zoals bij jou geen oplossing kunnen vinden.

Door het op 8 kanaals in te stellen werkt het idd wel goed. Dat had ik nog niet gedaan. Werken de speakers bij jou nu op deze settings zoals het hoort ?

Op 8 kanaals werkt het bij mij goed bij de Realtek testsoftware. In CS:S doet achter helemaal niets meer. Bij mij werkt side beter omdat er dan wel geluid uit de achterste speakers komt.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 21-12-2008 17:26 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ik zet 'm op 8 kanaals in Realtek drivers, dan zet ik de side uit, en dan komt inderdaad het geluid uit de rear, maar dan zit ik met het probleem dat CS: S het idd niet detecteerd.

Geen oplossing, apparte geluidskaart mss?

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Staat 5.1 ook ingesteld in het Realtek programma?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:22

Snippertje

Light up your life

Iemand hier een oplossing voor gevonden? Ik heb hetzelfde probleem.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 11:02
Huh vreemd. Ik heb ook een Z-5500 en realtek sound manager en staat gewoon op 6CH Speaker (met groene, zwarte en oranje kabeltje). Kheb driver versie: 5.10.0.6120

Facts don't care about your feelings

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik krijg dit te zien met een Z5500 (overigens ook met Inspire 5100):

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/realtek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/realtek2.jpg

Heb hem nu maar op 7.1 staan met de zij-speakers uitgeschakeld. Alleen CS doet dan moeilijk.

Misschien dat ik me Audigy 1 er wel weer ingooi, heb ik alleen geen coax.

[ Voor 27% gewijzigd door Snippertje op 21-01-2009 22:31 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Snippertje: ik zie net hetzelfde als u.

• PilatuS
  • Niet online
Om nog even een aanvulling te geven.

Ik ben naar een P5Q Pro moederbord gegaan. Nu heb ik wel netjes rear ipv side. Het werkt nu ook een stuk beter qua geluid. Het geluid komt veel meer uit de achterste speakers nu ze op rear staan, ipv op side.

Afgezien van het moederbord is er bij mij niets veranderd. Heb gewoon nog steeds de Z-5500 en alle andere onderdelen. Ik denk dat het dan toch iets te maken zou moeten hebben met de chip die op het moederbord zit.

(Heb nu alleen het probleem dat er iets van Dolby draait dat ik niet uit kan zetten omdat de Dolby bar onder in niet zichtbaar is 8)7 )

Dat laatste hebben jullie verder niets aan natuurlijk, maar aan die andere info misschien wel.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

PilatuS schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:38:
Om nog even een aanvulling te geven.

Ik ben naar een P5Q Pro moederbord gegaan. Nu heb ik wel netjes rear ipv side. Het werkt nu ook een stuk beter qua geluid. Het geluid komt veel meer uit de achterste speakers nu ze op rear staan, ipv op side.

Afgezien van het moederbord is er bij mij niets veranderd. Heb gewoon nog steeds de Z-5500 en alle andere onderdelen. Ik denk dat het dan toch iets te maken zou moeten hebben met de chip die op het moederbord zit.

(Heb nu alleen het probleem dat er iets van Dolby draait dat ik niet uit kan zetten omdat de Dolby bar onder in niet zichtbaar is 8)7 )

Dat laatste hebben jullie verder niets aan natuurlijk, maar aan die andere info misschien wel.
Maarja een oplossing is er denk ik niet. Denk dan toch dat ik mijn audigy erin doe. Is dat nog een groot verschil? Coax of die 3 tulp stekkertjes. Geloof dat er wel een digitale aansluiting op zit, maar die is niet coax maar een 3,5mm jack. Weet iemand of daar omvormers voor zijn?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Uhh, officieel (volgens de Dolby Surround spec's, tenminste dat geloof ik :> ) is 5.1 toch ook gewoon 2 front, 1 center, 2 side speakers en een LFE kanaal.
Bij 7.1 krijg je pas rear speakers erbij.

Pentaxiaan

Verwijderd

SirNobax schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:39:
Uhh, officieel (volgens de Dolby Surround spec's, tenminste dat geloof ik :> ) is 5.1 toch ook gewoon 2 front, 1 center, 2 side speakers en een LFE kanaal.
Bij 7.1 krijg je pas rear speakers erbij.
6.1 krijg je 1 rear, 7.1 2.

http://www.affordablehome...m/5.1-Surround-Sound.html
Pagina: 1