XP Boot.ini entry verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik zit nog al in de knel met een nieuwe XP installatie op mijn EEE PC. Via een USB stick gedaan, niet vragen hoe, dat is een lang verhaal. Nu krijg ik de wel bekende hal.dll fout. Ik weet wat ik moet doen daarbij, bootcfg /rebuild.

Ik zit in de repair command line van de XP installatie cd. Dus ik doe bootcfg /rebuild. Ik kijk hoe de boot.ini er nu uit ziet, er is een nieuwe entry bijgekomen met als naam "1" en de oude entry staat er nog steeds. Dus ik probeer met bootcfg /add een nieuwe toe te voegen met de goeie naam en opties. Dat werkt, maar het booten werkt nog steeds niet omdat er nog twee foute entries staan, hoe kan ik deze verwijderen? Bootcfg /delete id werkt niet.

Mvg, Thomas

edit:

Ik heb in het FAQ gekeken, daar staat mijn vraag niet, voor dat m'n topic weer gesloten word ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GWTommy op 20-12-2008 16:02 ]

Verwijderd

Gebruik notepad.

• GWTommy
Zo ver was ik ook al en dat heb ik ook al vaker gedaan ja, maar ik heb maar één besturings systeem geinstalleerd op die EEE PC en dat is XP en daar kom ik niet in dus het word al lastiger.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 16:19

ThaHandy

Discovery Channel

idd,
probeer eens met "C:\WINDOWS\system32\edit.com" de boot.ini aan te passen

[ Voor 44% gewijzigd door ThaHandy op 20-12-2008 17:09 ]

• GWTommy
Wat moet ik daar mee doen via de commandline?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:58:
Zo ver was ik ook al en dat heb ik ook al vaker gedaan ja, maar ik heb maar één besturings systeem geinstalleerd op die EEE PC en dat is XP en daar kom ik niet in dus het word al lastiger.
Gebruik BartPE of Knoppix Live CDs of USB-sticks. Probeer zelf eerst wat dingen uit, daar leer je meer van.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 16:19

ThaHandy

Discovery Channel

GWTommy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:12:
Wat moet ik daar mee doen via de commandline?
ja, als je daar een beetje mee om kan gaan. Old skool DOS _/-\o_

C:\> /windows/system32/edit.com c:\boot.ini

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 20-12-2008 17:22 ]

Pagina: 1