[Vista] toshiba laptop bedraad LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milhouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 15:10
Dag Tweakers,

Ik probeer voor familie een Toshiba laptop (satellite a100-819, intel pro 100/ve netwerkkaart) te fixen met een netwerkprobleem: het lukt (sinds een week of 6) niet meer om via de wired LAN verbinding te maken. Wireless werkt zoals het zou moeten.

Probleem bestaat bij diverse routers (dlink-655, wrt054g), in verschillende netwerken, en andere laptops werken gewoon prima in die gevallen - het lijkt dus aan de laptop te liggen. Via DHCP IP adres krijgen komt niet aan (router log van de dlink laat zien dat er wel een adres verleend wordt) - maar toch nog zo'n default windows IP. Zelfs fixed IP adres instellen (zoals een paar ander PC's in het netwerk) werkt niet.

Laatste intel driver brengt geen verschil - ook IPv6 disabelen levert niets op.

Ubuntu (8.1) live-cd erin, en meteen IP adres en verbinding :) - hardware lijkt dus goed te zijn (wat laatste intel driver diagnostics ook vertellen). Probleem lijkt dus of in windows of in de driver te zitten.

Is er manier om de windows netwerk-elementen opnieuw te installeren ? Of zien jullie nog andere zaken die uit te proberen zijn (behalve Vista opnieuw installeren natuurlijk..)

Groet,
Dirk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:54
Even dit topic omhoog halen. De situatie is identiek, al heb ik een A100-00M ipv 819, alles is verder hetzelfde, het OS, de hardware etc.

Echter staat er bij ook nog wat raars in de Device Manager:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2a011n7.png

Wireless werkt, over LAN wordt er echter geen IP adres verkregen terwijl andere laptops dat wel lukt. Ook op een ander netwerk getest, het ligt zoals de TS al zei aan de combi OS + intel NIC, of dus de driver.

Er lijken niet echt specifieke Toshiba Satellite drivers voor deze NIC met Vista te zijn, maar de laatste drivers van Intel zelf doen ook niks goeds.

De 2 rare devices in apparaatbeheer kan ik niet verwijderen, of stuurprogramma's bijwerken etc.. valt niks mee te doen. Zal wel een indicatie voor het probleem zijn, maar ik heb geen idee wat ik nu nog moet proberen.

Dus suggesties?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TCP/Ip stack repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat heeft geen nut als de deviceIDs van het apparaat niet correct wordt doorgegeven? :)

Ik kan niet echt een andere reden verzinnen waarom je install meerdere varianten van die netwerkkaart zou gaan installeren, behalve dan dat er om één of andere reden meerdere device IDs onder de vendorstring zijn aangemaakt voor je hardware..

Moet je denk ik even in je registry kijken onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI.

de \VEN_8086 Vendor ID is voor Intel (duh :P )
de device ID
&DEV_10BD
Zou dan voor Intel netwerkadapters moeten zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:29:
dat heeft geen nut als de deviceIDs van het apparaat niet correct wordt doorgegeven? :)

Ik kan niet echt een andere reden verzinnen waarom je install meerdere varianten van die netwerkkaart zou gaan installeren, behalve dan dat er om één of andere reden meerdere device IDs onder de vendorstring zijn aangemaakt voor je hardware..

Moet je denk ik even in je registry kijken onder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI.

de \VEN_8086 Vendor ID is voor Intel (duh :P )
de device ID
&DEV_10BD
Zou dan voor Intel netwerkadapters moeten zijn.
Had die hele screenshot niet gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:54
De goeie Intel LAN device in het apparaatbeheer heeft de volgende hardware-id's

PCI\VEN_8086&DEV_1092&SUBSYS_FF101179&REV_02
PCI\VEN_8086&DEV_1092&SUBSYS_FF101179
PCI\VEN_8086&DEV_1092&CC_020000
PCI\VEN_8086&DEV_1092&CC_0200

De foute Intel geeft dit:
pci\ven_8086&dev_2449&subsys_30138086&rev_01

Dat NetServer ding:
pci\ven_8086&dev_1229&subsys_1273103c

Die laatste twee foute geven overigens de error "error getting the adapter info" bij het opvragen van de eigenschappen

Ik moet overigens zeggen dat het wireless er vaak afdondert, denk niet dat het iets met elkaar te maken heeft maar toch.

@alt-92, onder die PCI map in het register zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/rb9wmr.png

En wanneer ga zoeken op de drie eerder gevonden hardware id's komen de bovenste twee ook echt met Intel PRO/100 VE overeen, en die onderste (vermeld als NetServer iets) als iig een Intel NIC. Ik snap niet waar het vandaan komt.

En nog een toevoeging, ik heb mn AP even gereset voor de zekerheid, maar deze laptop (als enig apparaat hier) blijft ontzettend onbetrouwbaar qua wireless. Erg vreemd, en niet erg bruikbaar zo.

[ Voor 45% gewijzigd door !null op 26-03-2009 14:14 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1