Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] Usability issue met Reviews & features

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Goeiemorgen. Wellicht heb ik een klein usability verbeterpuntje voor de frontpage.
Op de FP staat o.a. het onderdeel "Reviews & features". Hierbij hoort een image met daarboven de nummertjes van de tabjes voor de verschillende artikelen.

Om naar een ander artikel te gaan moet de muiscursor boven een nummer gehouden te worden. Het image en linkje hierachter wisselt vervolgens naar een ander artikel. Echter er dient op het artikel geklikt te worden om het verder te lezen. Misschien is het gebruiksvriendelijk om ook de nummers van de artikelen clickable te maken? De muiscursor hangt er immers al boven. Een klik en je hebt direct het hele artikel.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je kan toch ook de knoppen onder het "plaatje" gebruiken? Dan weet je tenminste waar je heen gaat ipv een nietszeggend nummertje aangezien daar de titel van het artikel staat.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Het kan allebei :-) Op het moment dat ik mijn muis boven het nummer hou, is het gemakkelijker om direct te kunnen klikken als je het artikel ziet staan dat je wilt hebben. Ik ben altijd gewend om mijn muis daarboven te houden. MIsschien omdat het bewegen boven die knoppen (veel) sneller gaat dan de links eronder. Zoals gezegd, een usability issue. Hetzelfde principe werkt bijvoorbeeld bij de www.wehkamp.nl (het headerblok. Het grote blok bovenaan op de frontpage... jep, ook aangewerkt ;)).

[ Voor 19% gewijzigd door -W0kk3L- op 20-12-2008 12:15 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik zou er ook wel voor zijn om ze clickable te maken. Ook omdat het gemakkelijk is (je staat er dan toch al met je muiscursor) en omdat ik (en ongetwijfeld anderen) de knoppen onder het plaatje uitgeschakeld heb.
Overigens lijkt het op dit moment ook dat ze clickable zijn, want als je er overheen hovert, wordt het cijfer onderstreept en veranderd de cursor in een handje.

Rail Away!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
De tabbladen (dus de nummertjes zelf) aanklikbaar maken lijkt me eigenlijk wel vrij logisch, je ziet vanzelf wat het is omdat de tabbladen al veranderen door eroverheen te hoveren.

The devil is in the details.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

En wat wil je dan met de tabbladen aan de linkerkant, die met de nieuwsaankondigen? Waar er een paar items per "tab" worden weergegeven, daar kan je niet met een klik op het tabje direct naar het "artikel" gaan omdat er meedere artikelen onder staan.

Want ik vind dat je het wel hetzelfde moet houden, je kan niet wel het een doen, maar niet het andere, dan is juist veel verwarrender denk ik zo.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:54

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welke tabbladen aan de linkerkant met nieuwsaankondigingen bedoel je? Ligt het aan mij dat ik alleen tabbladen heb bij Reviews & Features?

@ Hahn (hieronder): ah, ik zie het nu ook, thanks!

Als dat standaard op twee staat, lijkt het mij niet echt een probleem eerlijk gezegd.

[ Voor 61% gewijzigd door Mad Marty op 22-12-2008 15:57 ]

Rail Away!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
De kopjes onder 'Nieuws van maandag 22 december' hebben ook tabbladen als je meer dan 2 aankondigingen instelt, maar standaard staat dat volgens mij op 2 en dan zie je dus ook geen tabbladen.

The devil is in the details.

Pagina: 1