[Bootcamp] Foutmelding bij aanmaken partitie

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik wou Bootcamp installeren om wat software te kunnen testen. Nu had ik een partitie van 5 GB geprobeerd aan te maken maar na een aantal minuten kwam 'ie terug met een foutmelding waarin stond dat ik m'n schijf maar eens moest laten controleren en herstellen door Schijfhulpprogramma.

Goed, nu heb ik dus m'n schijf laten controleren en komt er het volgende uit:
Volume 'Macintosh HD' controleren

Livecontrole uitvoeren.
Journaled HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Onjuist aantal harde koppelingen van bestand
Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Kleine aanpassingen vereist in volumebitoverzicht
Volume-informatie wordt gecontroleerd.
Ongeldig aantal vrije blokken op volume
(Het moet 5452179 zijn in plaats van 5452178)
Het volume 'Macintosh HD' moet worden hersteld.

%)
Multilinked-bestanden worden gecontroleerd.
Onjuist aantal harde koppelingen van bestand
Catalogushiërarchie wordt gecontroleerd.
Bestand met uitgebreide kenmerken wordt gecontroleerd.
Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
Kleine aanpassingen vereist in volumebitoverzicht
Volume-informatie wordt gecontroleerd.
Ongeldig aantal vrije blokken op volume
Nu wordt er dus gezegd dat ik m'n schijf moet laten herstellen maar het probleem is echter dat dat niet mogelijk is, de keuzemogelijkheid is niet aan te klikken.

Heeft iemand enig idee of ik nu echt een probleem heb ? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog Bootcamp kan installeren zonder dat ik problemen met m'n harde schijf krijg ?

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 20:08
Zou het even controleren d.m.v. de installatie DVD.
  1. Stop de installatie DVD die bij je machine kwam in je MacBook.
  2. Machine herstarten en de 'C' toets ingedrukt houden zodra je de opstart toon hoort. (Wanneer het Apple logo verschijnt kan je deze los laten).
  3. Taal kiezen.
  4. Boven in het Utilities/Hulp Programma's menu kiezen voor Disk Utility/Schijf Hulpprogramma.
  5. Nu is optie om de schijf te repareren wel actief.
Engelse uitleg incl. screenshots.

Wellicht handig om een apart topic te openen aangezien het een specifiek probleem betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door justincase op 20-12-2008 03:49 . Reden: Toevoeging ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Deze postst zijn afgesplitst van het Macbook topic. Problemen mogen in een nieuw topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Oké. Ik heb met de uitleg van justincase inderdaad de schijf kunnen herstellen, maar nu wordt aangegeven dat er geen bestanden verplaatst kunnen worden of iets in die trant.

Nu had ik al wat rondgezocht op internet en er werd aanbevolen om de schijf te defragmenteren met bijvoorbeeld iDefrag. Nu vraag ik me af of dat op langere termijn geen gevolgen voor de schijf kan hebben. Op bepaalde sites las ik dat het weer afgeraden werd enzo, hoe denken jullie hierover ?

Bestaat er trouwens ook freeware/OS software die dit klusje voor me doet ? Of is iDefrag het geld echt wel waard ?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb precies het zelfde probleem op mijn iMac: 80GB vrij, maar een partitie van 16GB kan niet aangemaakt worden helaas.
Een volledige defrag met iDefrag mocht niet baten.

Ik kan nu maar 1 manier verzinnen en dat is OSX booten vanaf een externe disk en zo de partitie verkleinen... Ik wacht wel op 10.6 en doe dan een herinstall :)

Verwijderd

De melding over bestanden die niet verplaatst konden worden gaat (volgens mij) om het niet aaneengesloten beschikbaar hebben van de gevraagde ruimte.

Wat voor mij heeft gewerkt, is een backup maken op een externe schijf.
Vervolgens booten van de backup en dan de backup laten kopiëren naar de interne schijf.
Hierbij wordt alles weer netjes bij elkaar gezet.
Daarna kun je de bootcamp partitie gewoon aanmaken.

FYI: ik heb Carbon Copy Cloner gebruikt
Pagina: 1