Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer recovery DVD vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een Acer-6930 ontvangen. Hierop staat dus een Vista Home Premium. De huidige versie is in het Frans. Ik zou dit graag omzetten naar het Nederlands of Engels. Voordat ik ben beginnen prutsen, heb ik natuurlijk eerst de recovery DVDs gebrand.

De MUI packs zijn blijkbaar enkel beschikbaar onder Ultimate.
Een standaard Vista DVD installeren met de serienummer van de laptop lukt ook niet.

De enige oplossing die ik nog zie is dat ik een hack doe op de recovery CD en daar op zoek ga naar de files waar Frans gespecifieerd wordt, en die dan vervang door Engels of Nederlands.

Heeft er iemand nog ideeën/suggesties.

Ik blijf het toch ongeloofelijk vinden dat om een taal te switchen je Vista Ultimate nodig hebt???

Alvast bedankt voor de hulp!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Installeer de Vista van jouw schijfje (waar de key niet bij werkt) ZONDER key, kies gewoon Home Premium bij de installatie.

Dan doe je een volledige update van die Vista (SP1 erop), en dan activeer je met jouw key. Dan gaat het wel. Blijkbaar zijn de keycheck algoritmen geupdated :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je nou ALT+F10 doet bij het opstarten? Kan je dan alleen Frans kiezen of ook alle andere talen?

[ Voor 1% gewijzigd door sanfranjake op 20-12-2008 13:11 . Reden: >>>alt f10 voor de search :P ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bij ALT-F2 tijdens het opstarten kom ik in de BIOS terecht.

Ik ga de reinstall zonder key eens proberen. Hopelijk lukt het deze keer wel.
Zoveel gedoe om op een legale manier Windows van taal te laten switchen. Geen wonder dat je naar alternatieven gaat zoeken...

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij mijn asus kan ik tijdens het recovery proces kiezen voor de taal, Engels, Frans of Nederlands dus wellicht dat deze optie ook bij jou in de recovery cd zit.. ?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:55:
Bij ALT-F2 tijdens het opstarten kom ik in de BIOS terecht.
My bad, ALT-F10... :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ALT-F10 had ik al ergens gelezen, maar dat lukt niet. Ik kan enkel F2 of F12 gebruiken.
Wordt dat hulpprogramma tijdens ALT-F10 terug geinstalleerd bij recovery?

Verwijderd

Topicstarter
Na een repair, werkt die ALT-F10 terug, maar die krijg ik dus enkel in het Frans te zien.
Enfoiré!

Ik zit voorlopig dus met een Franse opties en zonder opties :(

Nog iem ideeën?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:16:
Na een repair, werkt die ALT-F10 terug, maar die krijg ik dus enkel in het Frans te zien.
Enfoiré!

Ik zit voorlopig dus met een Franse opties en zonder opties :(

Nog iem ideeën?
Al geprobeerd op een schijfje, zonder die serial gelijk ik zei!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Neen, dat is de laatste optie die open blijft.
Maar voorlopig stop ik er toch even mee.

Ik was wel goed begonnen, met de standaard Vista te installeren; maar zag allerlei bizarre neveneffecten: slechts 3GB RAM herkend ipv 4 ed... Kan dit komen door de drivers van de chipset die nog ontbreken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Nee, dat komt ws omdat het een 32bit versie is. Maar ik snap niet dat je niet met de pc terug naar de winkel gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Azerty en een niet Franse Windows is blijkbaar nogal een moeilijke combinatie. Ik vermoed dat enkel Vlamingen dit willen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb Vista met SP1 geprobeerd en nu werkt de key wel!
Bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1