USB Harddisk verliest de verbinding

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heel regelmatig verliest mijn USB Harddisk (nieuwe Hitachi 1TB in Poppstar-case) de verbinding met mijn pc. Dwz, ik hoor het "hardware disconnected" geluidje van Windows. Kort daarna hoor ik "hardware connected" en begint Windows naar "onbekend apparaat" te zoeken, waarvoor uiteraard geen drivers zijn. Uit- en aanzetten helpt dan maar da's natuurlijk bijzonder vervelend. Het lijkt tot nu toe niet op te treden als ik de schijf niet gebruik.

Enig idee?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Wellicht even een optie in devicemanager uitzetten bij je USB poort drivers: "Energiebesparing".

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 20-12-2008 16:52 ]

• bluppfisk
  • Niet online
Nee, dat is het ook niet. Heb nu de disk ingebouwd in mijn pc, daar geeft ie geen problemen. Slechte case? De eerste drie weken liep het nochtans vlekkeloos...

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
Word de schijf niet te warm? Is het misschien een of andere vage stand-by mode van de schijf ofzo?

Heb je er ook last van met een andere kabel en in een andere usb-poort?

één is geen, twee is één

• bluppfisk
  • Niet online
met andere kabel en andere usb poort nog steeds problemen. Te warm kan ik niet controleren, dat kan het evt wel zijn. Schakelen schijven zichzelf uit als ze te warm worden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Met usb harddisk heb ik ook problemen, krijg geen disconnect, maar hij blijft hangen, in win xp.
In linux krijg ik disconnect.
Dus of het is moederbord of externe harddisk probleem.
Externe harddisk werkte op een nieuwere pc wel goed.
Zelf vermoed ik dat het iets met acpi te maken heeft.

• bluppfisk
  • Niet online
bumps

Mag ik je er even op wijzen dat het omhoog trappen van een topic hier op GoT niet is toegestaan en al helemaal niet zonder ook maar enige zinnige toevoeging te geven.

[ Voor 107% gewijzigd door _Dune_ op 23-12-2008 00:20 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04
Heb je ook al, zoals jan999--, geprobeerd om de harde schijf in een ander OS te gebruiken? Dan kan je softwareproblemen uitsluiten.

• bluppfisk
  • Niet online
Heb ik nog niet, omdat hij momenteel ingebouwd is. Maar for the sake of troubleshooting: welke softwareproblemen mag ik eventueel aan denken?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04
Mwa, vooral drivers eigenlijk. Maar misschien een programmaatje dat er mee in de knoop raakt... Ik weet niet. Probeer het nou maar eerst, dan weet je of je het kan uitsluiten. Als je het kan uitsluiten, hoef er je er ook niet meer over na te denken ;) .

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 09:15
Kan het zijn dat je USB poorten te weinig stroom leveren? Dat is namelijk ook een bekend probleem wanneer usb apparaten zichzelf disconnecten... Probeer eens zonder andere USB apparaten.

(Ik weet dat de hdd een externe voeding heeft, maar volgens mij wordt de interne sata => usb chip gevoed via usb)

• bluppfisk
  • Niet online
Dat lijkt me alvast niet het geval. Er hangen zelfs minder apparaten aan, en vroeger heeft het gewoon altijd gewerkt. Waarom geeft het er dan plots nu de brui aan?

Mijn andere externe harddisk deed het nu plots ook (die raakte zelfs helemaal niet aangesloten, na het herkenningsgeluid, bijna onmiddellijk het ontkoppelingsgeluid). Ik heb 'm dan maar afgekoppeld en op mijn laptop geprobeerd: daar geen problemen. Ondertussen doet-ie 't ook weer op mijn gewone computer. Nou moe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dat ding al eens op een ander systeem geprobeerd? Mogelijk zijn je USBpoorten de veroorzaker van het probleem. Prik je die dinge op een USBbracket of direct op de poorten op je mobo?

Welk mobo danwel USBcontroller gebruik je?

• bluppfisk
  • Niet online
Ff kijken

rechtstreeks op de mobo poorten van mijn gigabyte GA-P35-DS3

Die heeft Intel IHC9 Family USB Universal Host Controllers, een hele resem, alsook USB Root Hubs.
Pagina: 1