Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

phoenix bios v4 compaq presario CQ60 -100 E

Pagina: 1
Acties:

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een leuke laptop gekocht, namelijk een Compaq Presario CQ60-100 E. Voor die 400 euro vind ik het een leuk ding. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen over de BIOS die erbij mee kwam. Het gaat om een BIOS van Phoenix. Ik kan niet veel zien in deze BIOS setup, alleen dat het versie 4 is. Ik baal er een klein beetje van dat ik heel erg weinig kan aanpassen in deze BIOS. Nu heb ik Linux geinstalleerd, en wanneer ik Linux afsluit dan worden mijn oren geteisterd door een helse piep bij het afsluiten. Ik heb me een ongeluk gezocht maar ik kan nergens vinden hoe ik dit kan uitzetten. Helaas kan ik dit dus niet in de BIOS terug vinden omdat deze dus zeer beperkt is. Is het mogelijk om dit soort PIEPjes op een andere manier uit te zetten. Nu kan ik dus mijn BIOS gaan flashen, maar ik wil wel weten of ik een uitgebreiderde BIOS kan flashen of dat nieuwere versies geen extra setup mogelijkheden met zich mee brengen. Zit trouwens wel een lekker geluidskaartje in deze laptop :) goed te doen!!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik vermoed dat je van een nieuw BIOS weinig extra opties hoeft te verwachten. Compaqs worden eigenlijk altijd met een sober BIOS geleverd. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat weinig opties ook betekent dat er weinig te slopen is.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Kan je niet gewoon de Speaker connector van je kast in je mobo eruit halen, ben je er meteen vanaf?

• MarcHeijerman
thijszor schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:57:
Kan je niet gewoon de Speaker connector van je kast in je mobo eruit halen, ben je er meteen vanaf?
Denk niet dat ik daar veel aan heb aangezien ik nog wel gewoon muziek wil luisteren ;)

• thijszor
MarcHeijerman schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:01:
[...]

Denk niet dat ik daar veel aan heb aangezien ik nog wel gewoon muziek wil luisteren ;)
Hoe heeft die kleine speaker van je ->KAST<- invloed op de groene / rode/roze / w/e aansluitingen op de achterkant?

Ik bedoel dus Afbeeldingslocatie: http://www.kids-online.net/learn/click/details/speaker.jpg
zown ding!

• MarcHeijerman
Ja lijkt me een leuk ding voor in een laptop.

"Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een leuke laptop gekocht, namelijk een Compaq Presario CQ60-100 E"

• thijszor
MarcHeijerman schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:37:
Ja lijkt me een leuk ding voor in een laptop.

"Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een leuke laptop gekocht, namelijk een Compaq Presario CQ60-100 E"
Je denkt wel erg "out of the box" , NOT.
Zelfs in een desktop is dat niet groter dan 2/3CM.
Die speaker is de gene die de geluidjes maakt, kans is groot dat er een vergelijkbaar iets in de laptop zit.
Wie weet gebruikt het inderdaad wel de laptopspeakers, maar het toont niet erg veel initiatief om mij af te zeiken, ik geef je mogelijk iets bruikbaars en dan is dit de reactie. nice! :/

• MarcHeijerman
Ik zeik je niet af maar goed ik dacht toch wel dat je wist dat ik het over een laptop had waar maar 2 speakertjes inzitten bij mij. Geeft verder niks, maar hier had ik zelf ook al aan gedacht. Verder nog een raar iets, met vista heb ik er geen last van.
Pagina: 1