Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

3 PC going bad? of iets met de electriciteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon gisteren avond toen de pc van mijn partner opeens aansprong na 3 uur uitgestaan te hebben, toen had ik nog zoiets van ja het zal wel..

Kom ik vandaag thuis van school(en begin van mijn schoolvakantie) merk ik dat mijn eigen pc opeens vreemd doet en 3 keer uitspringt 3 sec na het aanzetten, na de 3e keer start hij wel gewoon op.., totdat ik hem uitzet en weer aanzet dan doet hij weer 3 keer uitspringen. (dit probleem treed ook op als ik in de bios kom en er weer uitga, dan begint het weer opnieuw)
Ik mijn hele pc uit elkaar gehaald en wat blijkt dat het aan de VGA ligt.. opeens... , terwijl hij nog geen jaar oud is en niet overclocked en verder is er ook niks aan het systeem gebeurd..

En nu wil ik mijn 3e pc aanzetten(multimedia pc) en merk dat hij uitspringt zodra hij in windows komt ?(2x achter elkaar) 3e keer gewoon vlekkeloos...

Ik snap dat een pc niet onsterfelijk is ofzo :P maar 3 pc's in 24 uur tijd vind ik toch wel erg vreemd, ook zijn er geen temperatuur problemen... zou het misschien aan de elektriciteit kunnen liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2008 20:00 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:59:
zou het misschien aan de elektriciteit kunnen liggen?
Kan, dat zul je moeten gaan testen. Vraag na bij de energiemaatschappij of er een stroompiek is geweest. Maar wat verwacht je verder van dit topic? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Mja misschien dat het toch een pc probleem is(lijkt mij sterk) maar natuurlijk weet ik ook niet alles en maybe is het wel een of ander vaag virus iig vind ik het vreemd dat alle 3 de pc's vreemd doen omtrend het aan of uit staan(zetten)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

welke moederborden zitten dr in de pc's?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

AlexanderB schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:15:
welke moederborden zitten dr in de pc's?
^^met stom, sommige planken zitten bagger elco's op, en dan heb je misschien net de pech dat je een paar heb met brakke elco's.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
mja het zijn iid niet de beste mobos lol.. in mijn eigen zit een foxconn g33(dell striped versie), in de htpc zit een ecs k7vta3.. en in die van mijn partner ook een foxconn, maar blijkbaar hebben ze dan alle 3 dezelfde tijd bom ofzo :P maar inmiddelds doen de 2 andere pc's het gewoon naar behoren alleen bij mij blijft hij zo vreemd doen icm mijn VGA(geforce 8600GTS Sparkle) terwijl hij net een jaar oud is en er zijn ook geen gekke dingen mee gebeurd..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2008 16:14 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Als het de moederborden zijn dan zie je dat aan bollende condensatoren (soms met oranje-achtige smurrie).

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 07:14
gambieter schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:04:
[...]

Kan, dat zul je moeten gaan testen. Vraag na bij de energiemaatschappij of er een stroompiek is geweest. Maar wat verwacht je verder van dit topic? :)
Combinatie stroompiek en goedkope moederborden / voedingen is een mogelijkheid. Net zoals blikseminslag.

mijn email is <username>@gmail.com.

Pagina: 1