wifi netwerkinstelling op USB STICK opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05-2024

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
1 keer lukte het, gewoon....
Nieuwe laptop, vista oem 32 nl
Netwerk instellen, wizzard vroeg toen ergens of ik een usb stick wilde beschrijven om de boel op te slaan
, om nog een pc te gaan instellen op dit netwerkje op enig moment.

Kortom de boel werkt, 1 keer na een crash gebruikte ik de usb stick en voila, het werkte weer en nog.

Nu wil ik dit echter expres bij mijn neef in het studentenhuis doen, omdat hij zijn netwerkje 'verhuurt voor een schijntje' aan bezoekers aldaar en buren.

Daarvoor stelde ik mijn wifi hier reeds net zo in als de zijne qua ip nummer, SSID, encryptie key, etc.

Maar het lukt me op geen enkele wijze met deze 'nieuwe verbinding' (en ik had ze allen, netwerkverbindingen, verwijderd) om ze (netwerk instellingen) op een usb stick te laten opslaan.

Op het forum en google vind ik alleen maar usb in combi met dongle internet, wifi usb stick antennes e.d. maar ik vond geen methode die beschrijft hoe je instellingen van je netwerk voor andere pc's op usb stick kan zetten wanneer en als je dat zelf wil. Sowieso al handig als backup an sich. F1 in vista laat uitgebreid zien hoe je vanaf usb je netwerk in kan stellen, maar NIET (*&$*@%$&^@(%)$()@ hoe je ze sowieso eerst daarop krijgt *(@&$(@#$(@&%*$)(

Iemand?
Slimme google woorden invulling en wat ik dan vind dat ter zake doet ook welkom uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 19-12-2008 18:49 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor netwerk is het? Als het om een netwerk gaat via de universiteit of gezamenlijke bekabeling, dan is het vaan aan MAC-adres gekoppeld. Als het zijn eigen verbinding niet is, dan mag verhuren ook niet.

Je zult toch wat meer info moeten geven, ook over wat er precies fout gaat en welke foutmeldingen je krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:46:
Wat voor netwerk is het? Als het om een netwerk gaat via de universiteit of gezamenlijke bekabeling, dan is het vaan aan MAC-adres gekoppeld. Als het zijn eigen verbinding niet is, dan mag verhuren ook niet.

Je zult toch wat meer info moeten geven, ook over wat er precies fout gaat en welke foutmeldingen je krijgt.
Persoonlijk netwerk van xs4all, mag qua netwerk gedeeld worden. Echter hij deelt niet, hij leent af en toe uit zeg maar. Er is geen MAC adres filter lijst of zo, is ook nvt in deze.
Windows vista en XP netwerkje nu, pc''s daarop nu, adsl zit op een modem/router met wifi antenne.

Errors : geen. Hoewel, ik kan die usb stick dus niet zelf aanmaken wat de wizzard ooit wel een keer uit zichzelf deed.
Iets dat in andere vistas en misschien zelfs xp ook zat, heb ik wel 4 keer gezien hier en daar, maar nooit eerder gebruikt dan toen voor mezelf de laatste keer.
En als wie dan ook hier komt, mijn usb stick plugt, knal , op mijn internet, zonder de anders gebruikelijke menu's en type werk inzake IP, encryptie soort, encryptie sleutel e.d..
Er is dus geen error as such, het lukt niet, 'gewenst en on demand' de netwerk instellingen op pc 'A' die goed zijn, vast te leggen op usb-stick, zodat een andere laptop, na inpluggen van de usb stick met instellingen voor dat netwerk, ook heel makkelijk en snel ook op dat wifi modem en dus op internet kan.

[ Voor 13% gewijzigd door notsonewbie op 19-12-2008 19:09 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Deels gevonden al werkt het nog niet:
netwerkcentrum in vista openen
dan F1
thuisnetwerk instellen klikken
dan klikken op: klik hier om een toegangspunt of router in te stellen
parameters invullen en wizzard volgen met usb ingeplugd

so far so (niet werkend-) 'good'...

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 19-12-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 15:46

lordsnow

I know nothing

Waarom uberhaupt dat geneuzel met een USB stick? Mensen die hij verbinding wil laten maken met het betreffende draadloze netwerk hoeft 'ie toch alleen maar de Netwerk sleutel (wachtwoord) te geven? Het gebruiken van een USB stick is niet verplicht of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat is niet zijn vraag, wat notsonewbie gewoon wil is dat wanneer er iemand gebruikt maakt van het netwerkt, dat je dan even het stikkie uit leent,en dat er dan zonder dat je zelf codes hoeft in te typen/copy-pasten, verbinging maakt met het netwerk.

Ik moet zeggen dat het een mooie optie is van Vista, dat dit kan, het is voor een "n00b" erg makkelijk om zo meerdere pc's aan 1 netwerk te hangen.

@ notsonewbie: je geeft aan dat je het gevonden hebt, maar dat het nog niet werkt, kun je ook aangeven wàt er dan niet werkt? Krijg je een fout in de wizzard? of kun je uit eindelijk niet op een andere pc inloggen op het netwerk? ik ben wel benieuwd!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:31:
Waarom uberhaupt dat geneuzel met een USB stick? Mensen die hij verbinding wil laten maken met het betreffende draadloze netwerk hoeft 'ie toch alleen maar de Netwerk sleutel (wachtwoord) te geven? Het gebruiken van een USB stick is niet verplicht of zo...
Vele laptop merken hebben tegenwoordig eigen software en interne antennes.
Die maakten zoiets simpels (voor ons) nog ingewikkelder.
Hun eigen profiel voor thuis of werk wil bijv. steeds voordringen, hup wegval van internet.
Of de sleutel voert men goed in, maar de boel staat op WEP of TKIP of... kortom nog steeds niet goed.

Met die ooit hier standaard aangemaakte usb stick hier werkt het tot op heden altijd.
Insteken en binnen luttle seconden werkt bijna elke laptop hier op dit netwerkje met internet.
Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[b][message=31227547,noline]
@ notsonewbie: je geeft aan dat je het gevonden hebt, maar dat het nog niet werkt, kun je ook aangeven wàt er dan niet werkt? Krijg je een fout in de wizzard? of kun je uit eindelijk niet op een andere pc inloggen op het netwerk? ik ben wel benieuwd!
Het lullige is dat er niet zo zeer een error komt, want dan kan je verder, maar dat de (eerst alles gewist) nieuwe netwerkverbinding er wel staat, en dan gewoon niet werkt.
Hij vind na gebruik van de usb stick het wifimodem, ik kan ook in de menus daarvan, maar geen internet... en geen netwerk pc te zien... PS voor allen hier, het is geen startbare stick, geen U3 of zo, hij is net als de wel werkende stick standaard geformateerd op FAT32.

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 21-12-2008 00:22 ]

Pagina: 1