herinstall IIS, Exchange verplichte her-install?

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:08

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het gaat om een win 2k Exchange server.

Ik had zware problemen met IIS, de default web-site werkte niet, constant foutmeldingen in de event-logs etc. etc. In een moment van verstands verbijstering IIS verwijderd en opnieuw geinstalleerd, die draaid weer prima.

Nu blijkt exchange niet meer te werken... is wel bereikbaar maar er is geen mailverkeer... na wat google werk kwam ik er achter datje na het opnieuw installeren van IIS ook exchange moet herinstalleren? (mappen dismounten en kopieren, opnieuw installeren en je mappen terug kopiëren en weer mounten).

Is er geen andere weg? zie er wat tegen op om exchange te herinstalleren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Nee, daar is geen andere manier voor. Zorg ervoor dat je een goeie backup hebt..
How to remove and to reinstall IIS on a computer that is running Exchange Server

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ok was ik al een beetje bang voor...

Maar kijken of ik daar vandaag iemand voor kan laten komen dan, heb te weinig kennis van Exchange om met die database te gaan prutsen... loop daar liever geen risico mee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Chaoss schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:35:
ok was ik al een beetje bang voor...

Maar kijken of ik daar vandaag iemand voor kan laten komen dan, heb te weinig kennis van Exchange om met die database te gaan prutsen... loop daar liever geen risico mee.
Als je nou eerst eens duidelijk vermeldde welke Exchange versie en welke Server versie het om gaat (aangezien je namelijk Exchange 2003 ook op een 2000 Server kunt laten runnen)?

Dat bepaalt namelijk ook of je relatief snel en simpel klaar kunt zijn met een /disasterrecovery reinstall omdat je Exchange 6.5(2003) gebruikt of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ow sorry, hierbij:

Windows server versie = 2000 SP4
Exchange versie = 6.0 build 6249.4 SP3

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 22-12-2008 09:32 ]

Verwijderd

Het artikel wat ik postte geeft je precies de stappen die je moet volgen om een goeie backup te maken en die daarna ook weer terug te zetten, als je die volgt zou het allemaal goed moeten komen. Verder is je Exchange trouwens ook out of date, er is een post sp3 rollup voor 2000.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ff update:

Er is een herinstallie van exchange gedaan, vantevoren een backup gemaakt en ten de installatie er overheen gedraaid... backup was niet eens nodig geweest. IIS en SMTP zijn nu weer gekopppeld en alles werkt weer.

ff iets anders, zowel ms .net 1.1 als 2.0 zijn op de server geïnstalleerd, 1.1 gebruik ik nergens specifiek voor kan ik deze zonder problemen verwijderen?

Pagina: 1