Hoi, ik ben al dagenlang aan het tobben met mijn pc. Continu krijg ik een freeze.
Soms na 5 minuten, soms na 3 uur. Soms met veel programma's open; soms direct na het opstarten als ik mijn muis beweeg om het eerste programma op te starten.
Ik heb al mijn schijven al een keer geformatteerd. Vervolgens heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Tijdens de installatie van WindowsXP kreeg ik ook een freeze. Ik heb een stuk of 3 externe harde schijven. Ik heb ze losgekoppeld maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb mijn kast vorige week van binnen ontdaan van alle stof. Alle ventilatoren heb ik zorgvuldig schoongemaakt.
Ik heb mijn geheugen getest met memtest (bij 100% 20 fouten) en Memtest86 (een nachtje draaien gaf ruim 3.000.000 fouten). Misschien zegt dit wel iets.
Ik google me suf voor de oorzaak. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Mijn geheugen?
Mijn geluidskaart? (videootjes speelt hij zonder problemen af).
Mijn moederbord? (hoe kan ik dit testen)
Mijn pc is 5 en half jaar oud. Ik wil best een nieuwe kopen maar eigenlijk wil ik hier nog ff meedoen.
Videokaart: Asus128 DD A V9520 Magic/T
Processor: AMD AthXP Bart 2167BOX3000+ 166
Geheugen: DIMM 1GB DD433-233 GD 2x512 GEI
Moederbord: Asus A7N8X Del nForce2 FRL SA
Harde schijf: Maxtor 250 GB U133 7Y250P0
Geluidskaart: Terratec Sounds DMX6fire24/96 R
Ventilators: Papst 8412NGLE
Beeldscherm: Liyama 17 L E430S-B
Soms na 5 minuten, soms na 3 uur. Soms met veel programma's open; soms direct na het opstarten als ik mijn muis beweeg om het eerste programma op te starten.
Ik heb al mijn schijven al een keer geformatteerd. Vervolgens heb ik alles opnieuw geïnstalleerd. Tijdens de installatie van WindowsXP kreeg ik ook een freeze. Ik heb een stuk of 3 externe harde schijven. Ik heb ze losgekoppeld maar nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb mijn kast vorige week van binnen ontdaan van alle stof. Alle ventilatoren heb ik zorgvuldig schoongemaakt.
Ik heb mijn geheugen getest met memtest (bij 100% 20 fouten) en Memtest86 (een nachtje draaien gaf ruim 3.000.000 fouten). Misschien zegt dit wel iets.
Ik google me suf voor de oorzaak. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Mijn geheugen?
Mijn geluidskaart? (videootjes speelt hij zonder problemen af).
Mijn moederbord? (hoe kan ik dit testen)
Mijn pc is 5 en half jaar oud. Ik wil best een nieuwe kopen maar eigenlijk wil ik hier nog ff meedoen.
Videokaart: Asus128 DD A V9520 Magic/T
Processor: AMD AthXP Bart 2167BOX3000+ 166
Geheugen: DIMM 1GB DD433-233 GD 2x512 GEI
Moederbord: Asus A7N8X Del nForce2 FRL SA
Harde schijf: Maxtor 250 GB U133 7Y250P0
Geluidskaart: Terratec Sounds DMX6fire24/96 R
Ventilators: Papst 8412NGLE
Beeldscherm: Liyama 17 L E430S-B