Verwijderd

Topicstarter
Mijn LCD tv van samsung brand de laatste tijd continu in. Ik heb gelezen op internet dat je dit kan resetten door langdurig een wit scherm op het beeld te tonen.

Het ingebrande beeld verdwijnt dan inderdaad. Maar zodra ik de tv weer per ongeluk 5 minuten onbeheerd achter laat op een stilstaand scherm, is het weer ingebrand (5 minuten gebeurd best vaak per ongeluk, als hij even aangesloten staat op mijn pc als 2e monitor en ik wil een film opstarten die ik nog even moet zoeken)

Nu hoorde ik overal dat een LCD tv eigenlijk niet kan inbranden, maar wat is er dan met mijn scherm aan de hand :S Heb het een tijdje uitgezeten om af te wachten of het vanzelf beter zou gaan, maar het is echt een vervelende situatie die ik op internet eigenlijk nergens terug vind.

Zijn er andere trucs om je beeldscherm goed te resetten?
Het witte scherm doe ik meestal een uurtje of 3, daarna is het ingebrande patroon verdwenen.

Misschien weten anderen hoe ik het goed kan herstellen?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:24:
Mijn LCD tv van samsung brand de laatste tijd continu in. Ik heb gelezen op internet dat je dit kan resetten door langdurig een wit scherm op het beeld te tonen.

Het ingebrande beeld verdwijnt dan inderdaad. Maar zodra ik de tv weer per ongeluk 5 minuten onbeheerd achter laat op een stilstaand scherm, is het weer ingebrand (5 minuten gebeurd best vaak per ongeluk, als hij even aangesloten staat op mijn pc als 2e monitor en ik wil een film opstarten die ik nog even moet zoeken)

Nu hoorde ik overal dat een LCD tv eigenlijk niet kan inbranden, maar wat is er dan met mijn scherm aan de hand :S Heb het een tijdje uitgezeten om af te wachten of het vanzelf beter zou gaan, maar het is echt een vervelende situatie die ik op internet eigenlijk nergens terug vind.

Zijn er andere trucs om je beeldscherm goed te resetten?
Het witte scherm doe ik meestal een uurtje of 3, daarna is het ingebrande patroon verdwenen.

Misschien weten anderen hoe ik het goed kan herstellen?
Hoe oud is de tv eigenlijk?
Je moet in geval van garantie meteen ff Samsung bellen om een monteur te laten langskomen, want een lcd met dit soort verschijnselen die is gewoon stuk!
Als die nieuw is moet je m omruilen.

Alleen nieuwe plasma's die nog moeten worden ingespeeld, hebben een beetje last van image retention, maar niet zo lang en ook niet als je m maar 5 minuten laat staan.
Een lcd heeft dit niet en die van jou is dus stuk, helaas.

Bellen dus, succes.