MacBook Pro wordt niet door service center gerepareerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is mijn lieve mbp overleden. Toegegeven, er zit nog wel een adem van leven in, maar mijn videokaart, een 8600M GT is dood. Geen beeld als je hem aanzet, geen beeld op extern en intern scherm. Dood dus.
De machine zelf boot nog vrolijk en maakt nog geluidjes, maar ik heb er zo weinig aan zonder scherm. Aangezien al mijn werk op de betreffende machine word gedaan, erg pijnlijk.

Gelukkig erkend apple dit probleem zelf :
http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL

Er zijn dus batches met defectieve 8600M GT kaarten welke door apple buiten de warranty worden geserviced.

Nou komt het mooie. Mijn MBP heb ik aangeschaft in Chicago, op zakenreis. Hier ging mijn toenmalige machine stuk, dus meteen een nieuwe gehaald in de store.
Nu mijn huidige mbp dood is, ik dus bellen naar het apple service center. Deze gaven aan mij niet te kunnen helpen, omdat ik naar de store moet gaan. De store in chicago dus.

Dus door een defect wat aantoonbaar een defect van het product is, wat geserviced word door apple, maar waarvoor ik naar chicago moet om het te laten gebeuren, zit ik dus nu met een aliminium boeken legger. Nice work apple.

De nieuwe mbp heb ik inmiddels maar besteld, een 2.8ghz met 320 gb 7200. Hopen dat die gauw komt zodat ik weer daadwerkelijk kan werken. Momenteel heb ik geen productie machine.

Vertrouwen in apple aan mijn kant is zwaar geschaad. Enige tips en of advies in deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tip: Gewoon de volgende keer weer een Apple kopen natuurlijk. Oh, dat had je al gedaan. Way to go !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
volgens mij is de garantie alleen geldig in het land van aankoop... dus volgens mij ben de pineut zoals ze dat zeggen.
Je kunt nogmaals proberen te bellen met de hoop een goedgezinde medewerker te pakken te krijgen en hopen dat die het verhaal begrijpt. Als je kunt aantonen dat je voor zaken in Chicago hebt gezeten en dat je daar uit noodzaak een nieuwe hebt moeten kopen, dat er dan wel wat gedaan kan worden.

Anders misschien vragen of de ticket naar chicago ook onder de garantie valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:31

Nietzman

Woei!

Voor zover ik begrijp is de Applegarantie voor mobiele apparaten gewoon wereldwijd, dus ze hebben dat ding maar gewoon aan te nemen en te servicen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in SF :)

APL > SF

Wat bedoel je met "Apple Service Center"? Zover ik weet hebben we hier in Nederland geen service punten of winkels van Apple zelf zitten. Het enige wat we hebben zijn Apple Authorized Service Centres (AASP) of Premium Resellers. Deze willen nog wel 'ns een product wat niet bij hun gekocht is weigeren. Desondanks zouden dit niet mogen doen, omdat ze de kosten bij Apple vergoed kunnen krijgen (vandaar dat ze AASP zijn).

Wat je beter kunt doen is direct bellen met Apple (0900 7777703) voor een casenummer en daarmee naar het dichtstbijzijnde AASP hobbelen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In arnhem zit toch een apple service center?
Misschien dat je kunt proberen om daarheen te gaan, als het in de buurt is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:37
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:23:
Vandaag is mijn lieve mbp overleden. Toegegeven, er zit nog wel een adem van leven in, maar mijn videokaart, een 8600M GT is dood. Geen beeld als je hem aanzet, geen beeld op extern en intern scherm. Dood dus.
De machine zelf boot nog vrolijk en maakt nog geluidjes, maar ik heb er zo weinig aan zonder scherm. Aangezien al mijn werk op de betreffende machine word gedaan, erg pijnlijk.

Gelukkig erkend apple dit probleem zelf :
http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL

Er zijn dus batches met defectieve 8600M GT kaarten welke door apple buiten de warranty worden geserviced.

Nou komt het mooie. Mijn MBP heb ik aangeschaft in Chicago, op zakenreis. Hier ging mijn toenmalige machine stuk, dus meteen een nieuwe gehaald in de store.
Nu mijn huidige mbp dood is, ik dus bellen naar het apple service center. Deze gaven aan mij niet te kunnen helpen, omdat ik naar de store moet gaan. De store in chicago dus.

Dus door een defect wat aantoonbaar een defect van het product is, wat geserviced word door apple, maar waarvoor ik naar chicago moet om het te laten gebeuren, zit ik dus nu met een aliminium boeken legger. Nice work apple.

De nieuwe mbp heb ik inmiddels maar besteld, een 2.8ghz met 320 gb 7200. Hopen dat die gauw komt zodat ik weer daadwerkelijk kan werken. Momenteel heb ik geen productie machine.

Vertrouwen in apple aan mijn kant is zwaar geschaad. Enige tips en of advies in deze ?
Stuur even een PM als je wilt wellicht kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PM is leuk, maar dit is een publiek forum waar mensen komen voor discussie en informatie. De weg / mogelijkheden in een dergelijk geval is simpelweg interessant voor een ieder in een dergelijke situatie. Als dat niet en publique kan, dan vraag ik me toch echt af hoe Apple zijn servicewegen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:51:
Een PM is leuk, maar dit is een publiek forum waar mensen komen voor discussie en informatie. De weg / mogelijkheden in een dergelijk geval is simpelweg interessant voor een ieder in een dergelijke situatie. Als dat niet en publique kan, dan vraag ik me toch echt af hoe Apple zijn servicewegen ziet.
Mee eens, maar ik (consument, niet verbonden aan Apple, ga hier niet een intern mail adres posten). Dat neemt niet weg dat ik de TS niet wil ontnemen om hem met iemand wat hoger in de keten in contact wil brengen zodat zijn probleem/garantie wel afgehandeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Macbooks (pro) waar dan ook gekocht vallen onder wereldwijde garantie van Apple, dus gewoon inleveren bij een geauthoriseerd servicecenter van Apple en laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Neem anders eerst contact op met Apple zelf, wanneer zij het probleem erkennen kunnen zij een case-nummer aanmaken die je kunt vermelden bij het inleveren van je MacBook Pro.
Pagina: 1