Welk type splitter voor DVB-T

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ben op zoek naar een splitter voor een DVB-T (Digitenne) signaal. Zover ik heb na kunnen gaan zijn splitters met een frequentie-bereik van 5 - 1000 mhz geschikt voor kabel en 5 - 2400 mhz geschikt voor satelliet (en CAI).

Heeft iemand enig idee welke voor DVB-T geschikl zijn en dus welk frequentie-bereik een splitter voor DVB-T moet hebben?

FT

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:55
afaik maakt dat geen fuck uit, digitenne zit in de normale UHF band (470-860Mhz ofzo), daarom 'moest' analoog ook eruit, om die frequenties te gebruiken voor DVB-T transponders.

Schotel gebruikt idd hogere frequenties, (tussen LNB en ontvanger), DVB-C en DVB-T zitten in de normale TV banden, dus een standaard splitter is genoeg. Uiteraard wel goede kabel gebruiken, anders verlies je daar meer in dan nodig (Hirschman Koka799 oid) en geen gammaspul.

Alleen of het verder ook goed werkt, geen idee. Voor een passieve antenne zal het ongetwijfeld, maar volgens mij zijn veel digitenne antennes actief (en krijgen ze dus ook 5V gevoed), en ik durf je niet te garanderen wat daarmee gebeurt (of die ontvangers t uberhaupt overleven als je ze op die manier 'parallel' zet mbt de antenne)

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 20-12-2008 00:18 ]